"Информацията за действителен собственик не е публична. Достъп до нея ще имат ДАНС, БНБ, КФН и задължените лица по чл. 4."

Това е интересен момент.
 Задължените лица по чл. 4 са един много дълъг списък, в който попадаме и ние счетоводителите. Не е ясно как ще ни бъде предоставен достъп. Според мен ще трябва ние сами да събираме информацията за действителните собственици с отделна декларация, а именно Декларация по чл. 59, ал. 1, т. 3 от ЗМИП /Приложение № 2 към чл. 37, ал. 1 от ППЗМИП/
       Според мен няма място за притеснение за ООД-тата.
 Декларират се само собствениците с над 25% дялово участие, каквито са голяма част от фирмите. А те вече са вписани в ТР и няма да се подава Декларацията по чл.63 ал.4.
Целта е да се ограничи списъка до няколко ФЛ.

Собственици с под 25% не ги признават за никакви. :smile1:
А,каква е тази декларация 5?

Това е Декларацията по чл. 13, ал. 5 от ЗТР.
Към lyni:
Никъде в В7 не пише, че може да се подава от съставител на отчети.
Заявител може да бъде търговецът, друго лице в предвидените по закон случаи, адвокат с изрично пълномощно, прокурист.


Благодаря за включването.
Осчетоводяването ще е като отделен обект. Още не съм видяла отчета от касовия апарат, но ако извежда бройките – това ще е броя на чашките. А кафето, чая, захарта и др. ще ги изписвам по среднопретеглена цена  като процент от оборота. От кг кафе се правят 166 кафета, но за по-сигурно ще искам от собственика да ми напише разходните норми на машината и тогава ще реша как да изписвам материалите.
Здравейте,
кафеавтомат в коя група попада:
категория II - машини, производствено оборудване, апаратура
или
категория VII - всички останали амортизируеми активи?
       Здравейте!
       Ще Ви отговоря общо, не по конкретните мерки 112, 114 и т.н.
1.   След като насажденията са минали на разход, не се завеждат в инвентарната книга.
2.   Не
3.   ДМА се завеждат в инвентарна книга. В графа "Амортизация на дълготрайни активи" /от Книгата за разходите/ се отчитат само годишните амортизационни отчисления на тези ДМА.
4.   Правилно е като ДМА, особено ако надхвърлят 700 лв. В този случай се завеждат  в инвентарната книга.
При тях се знае на момента, ако оборота се отчита с касов апарат, но идват до месец-два за обяснение.
Наскоро имах подобен случай, но с грешно маркирани суми на касовия апарат. Представихме сторно бележки  с прикрепени към тях сгрешени бонове и  регистрацията ни се размина.
Имайте пред вид, че когато е превишен оборота от 50 000  при данъчните светва лампичка, в следствие на което идват на проверка в обекта.
1. Да
2. Не
3. Приложение 7
4. Не
5. Да
"Искам да попитам целия този проблем да не идва от факта че в т.9 от ГДД сложих отметка?"

  Точно. Пробвайте с отметка само на т.7 "Местно лице"
Става и със сметки за изплатени суми , но само  ако декларацията е подадена електронно. Когато се подава на място в НАП, искат оригиналните служебни бележки.
В трудовата книжка се записва точно както е написал  bobo.
Издавате  УП2 и УП3, като в УП3 на един ред се записва стажа на 8 часа, на втори ред - на 4 часа и не се сумират.
Много благодаря за отговорите.
Вече ми се изясниха нещата. Намерих и срока, в който могат да бъдат поискани - 5 години.
Предпочита да ги дари на НАП, вместо на банката. :smile1:

А аз да отмятам ли в декларацията т.9.1 или прихващането ще стане автоматично с бъдещи евентуални задължения?

Лице има надвнесен данък, но не притежава банкова сметка, по която да му бъде възстановена сумата.
Какво се прави в такъв случай? Да отмятам ли т.9.1.Възстановяване по реда на Раздел І от глава шестнадесета на ДОПК в ГДД, или когато възникне ново задължение, да се подаде искане за прихващане?
Моля за съвет.
Бланките им са стандартни. Така , че един писмен отговор за липса на задължение за изготвяне на съответните документи ще е достатъчен.
Да уточня - това е само лично мнение, непроверено в практиката.
Много благодаря за включването.  :good:
Хубав и ползотворен ден на всички!
Да, за обезщетенията е закъснял, но за стажа не съм сигурна и това ми е колебанието.
Здравейте,
Служителка ще излиза в I-ви болничен поради бременност. Работи по ТД на 4 часа.
В тази връзка пред мен стои следния въпрос:
     Ще има ли някакви предимства за работничката ако се сключи ДС за преминаване на 8 часа няколко дни преди болничния? Това е по искане на работодателя в случай ,че е по-изгодно за нея по отношение на осигурителен стаж, обезщетения или някакви други.  Моля за мнения.