Здравейте вчера бях изписана от Майчин дом с болничен за 30дни. Но когато се прибрах видях че няма печат на него.Какво да сторя при положение че не съм от София.
Болничните вече са електронни, така че липсата на печат няма да е от значение.
В момента приемат закон, с който вменяват на работодателите да изплащат такова обезщетение, но никъде не се споменава кой и как ще бъде подпомогнат от държавата.
 
Колеги, а как тълкувате предложените нови членове  за обезщетенията по време на извънредно положение на страница 9 - чл.218а и 267а?
:excl: :excl: Недомислие!
Здравейте,
Бихте ли ми казали, дължи ли се ДОД на лице, което е с ТЕЛК над 50% и в същото време е пенсионер. За месеца то трябва да получи бруто 673 лв. след като се приспаднат 25 % облагаема сума е 504.75 лв. Тъй-като е декларирало, че е пенсионер и не желае да го осигуряваме няма да има осигуровки. И чиста сума отново се получава 673 лв. Обаче лицата с ТЕЛК са освободени до 660 лв. без ДОД. В случая трябва ли да се удържи ДОД на разликата 673-660 = 13х10% = 1р30 лв. и чиста сума за получаване ще бъде 671.70 лв? Правилно ли е или греша?

По така зададения въпрос не се дължи данък.
За справка  чл.18 от ЗДДФЛ.
Ето го и  проектозакона за мерките по време на извънредното положение:
https://www.parliament.bg/bills/44/054-01-24.pdf

чл.73а
Направих корекцията на Декларации 1 и 6 за 2019 г.. Внесените през 2019, но недължими суми ще останат ли в сметката на лицето за бъдещи плащания или трябва да се направи искане за възстановяване?

Ще останат за бъдещи плащания. Но ако желаете може да подадете искане за възстановяване.
За попълване имам:облагаем доход,осигуровки.ДОД.Нали така?
Така е. Осигуровки - само личните.
Също така ако преди създаването на файл сте правили промени,  проверете дали тези данни са запомнени.
Здравейте, ЕТ без дейност 2019 освен прил. 11 в НСИ, трябва ли да подава и  Декларация по чл.38, ал.9, т.2?
А какво казва ал.10 на чл.38? :wink1:
Тази година поне е написано точно и ясно, да няма чуденки.
Да. При вход с ПИК я няма  справката за актуалното състояние по чл.73 ал.6., а с електронен подпис е налична.
Погледнахте ли в  "Предоставяне на данъчна и осигурителна информация"?
И аз гледах там, но ми дава директно Януари и незнам как да сменя месеца и съответно работните дни.
Кликвате кръстчето върху месеца с цифра и пишете друга, после на работните дни -  актуалните работните дни и т.н.
В електронните услуги - Предоставяне на данъчна и осигурителна информация има нови справки - Актуално състояние на данните декларирани със справка.../за пладците на доходи/.
Здравейте! Как мога да разпечатам подадената справка по чл.73, ал.1?

Подадените справки 73/1 и 73/6 вече ги има в електронните услуги на НАП в табличен вид, от където може да се разпечатват.
И аз съм за отразяването на здравните от неплатен отпуск в справката към удържаните осигурителни вноски.
Тъй като те са по повод и по време на трудовия договор би трябвало да се приспадат именно от  този доход на лицето. В случай че лицето е напуснало преди 31.12.19 г. и данъкът стои като надвнесен, при евентуално подаване на ГДД, то ще го има попълнен в декларацията и ще може да си го приспада от други дължими данъци.

Експорт в Ексел от програмата излиза на два реда за всяко лице. Вероятно втория ред е сборен, знам ли :blink:
В новите справки от електронните услуги на НАП/с КЕП/ за всяко лице си е на един ред и в прегледен табличен вид, точно както съм въвела данните.
В ел. услугите "Предоставяне на данъчна и осигурителна информация" вече  ги има двете  справки по чл.73 (1) и чл.73 (6), от където може да се види какво е подавано и да се разпечатва.
Аз ли нещо не правя както трябва.В "проверка на справки" ми излиза само за едно лице един ред,а те са 10.И не мога да видя отникъде за колко човека съм подала.Файла е приет-2019 булстата и толкова. Помагайте както винаги.

       И при мен във файла, който изпратих се чете само една нула, годината и булстата. Нищо друго.       
       Пробвах следното. С десен бутон на файла, избирам „Отвори с: Opera...” След което ми излиза надпис”Грешка при обработка на XML код”. Там отварям линка „Третиране на документа като HTML” и вече се виждат но само данните които са с цифри. Горе долу може да се ориентираш за колко човека и какво е подадено.
Това е за Windows7, не знам на другите как се изкарват тези данни.
И на мен ми се е случвало да не се виждат заявлението и уведомлението, но след това на място в НАП  ги има. Разпечатвам преди да затворя прозореца.
Или пък пробвай с ново заявление.
... Според чл. 29 ал. 1 т. 1 от Наредба Н-18 е възможно продажбите да се регистрират чрез ФУ на доверителя.

Може ли в обекта на нашия партньор-комисионер да се работи с наше ФУ?

Може. Доверителят сте вие :yes3: