Май нямате друг вариант освен описания. Едва ли някой би се заяждал за закъснението в датата на КБ. Все пак сте спазили закона. На чуждестранните ви клиенти така или иначе не им трябва фискалния бон.
А при договаряне с работодателя може ли да си останат 26 / поне нашия шеф за сега иска да не се променят/

Да (чл. 156 а от КТ).
Явно не са го декларирали като необлагаеми, щом ги търсят да подадат ГДД. За необлагаемите доходи няма задължение за тяхното обявяване.

Фирмата няма как да го декларира като необлагаем доход. Лицето си знае дали е дейност по занятие или обикновено разпореждане с лично имущество, от което зависи и дали доходът е облагаем.
Необлагаеми доходи

Чл. 13. (1) Не са облагаеми:

2. доходите от продажба или замяна на движимо имущество, с изключение на:

Фирмата правилно го е декларирала - в справката по чл. 73 си има код за замяна на движимо имущество. ФЛ да си го декларира в приложението за необлагаеми доходи.
Колеги, ЕТЗ за назначаване минава ли със старата версия 1,08? И за колко време излиза регистрацията? Чакаме повече от час вече.
Осчетоводява се в месеца на извършване на услугата/получаване на стоката.
Служител е осигурен на максимума по основен трудов договор. В декларация обр.1 т. 34 нетното възнаграждение е ограничено до максималния осигурителен доход (и съответно е по-малко от нетната му заплата).
Човекът работи и по втори трудов договор, по който се удържа само данък. Трябва ли сумата в т.34 да е равна на нетната му заплата във втората фирма или е редно да се посочи 0,00?
Сега се замислих, че може би ключовото в дефиницията за парична позиция е хронологията, а именно:
"Парични позиции - парични средства в наличност, както и всички останали активи и пасиви, които предстои да бъдат получени или заплатени в твърдо определени или определяеми парични размери."

Тоест, ако стоката изцяло е заплатена авансово, не следва да се отчитат валутни разлики, както пише Досев, а ако има доплащане - ще се формират.

Надявам се да се включат и други колеги.
за инвойса прилагате това:

3.1. Сделките в чуждестранна валута, с изключение на тези за покупка и продажба на валута, се вписват в левове при първоначалното счетоводно отразяване, като към сумата в чуждестранна валута се прилага централният курс към датата на сделката.

за разплащането - това

4.1. Курсови разлики се отчитат, когато:
а) настъпи промяна във валутния курс между датата на сделката и датата на разплащането по парични позиции, възникнали по сделка в чуждестранна валута;

В такъв случай  курсовата разлика се формира :
     -между дата на плащане по проформа инвойс по курса на долара на банката и курса на долара обявен от БНБ на дата на реалния инвойс.

да, и аз мисля така

Тази част от цитирания коментар не я разбирам
Платеният аванс не е парична позиция по смисъла на точка 2 от СС 21, поради което за аванса не се отчитат курсови разлики по смисъла на точки 4.1 и 4.2 от СС 21.
Авансът според мен попада тук:
"Парични позиции - парични средства в наличност, както и всички останали активи и пасиви, които предстои да бъдат получени или заплатени в твърдо определени или определяеми парични размери."
актив /вземане/ в определяем паричен размер
Приспадат се, дори в самата табличка в приложение 5 си има ред за 10 % разходи за дейността.
Никога не съм искала такава декларация от нотариуси. То има ли законова възможност да не са СОЛ?
И аз го правя с червена операция за да не се увеличава изкуствено кредитния оборот по 701.
Ами той е по ЗДДФЛ, вижте чл.38, чл.46...
Според мен първото - МРЗ се отнася за основната РЗ без ДТВ.

Явно и НАП така мислят

Скрит текст :

https://nra.bg/wps/portal/nra/actualno/Vpisvane_v_Registura_na_zaetostta_vuv_vruzka_s_opredelenata_MRZ_ot_01.01.2026

Но никъде не е изрично формулирано.
Здравейте!
Във връзка с новия размер на МРЗ от 01.01.2026г. и с изискванията за вписване в ЕТЗ (в т.18) на размера на основното трудово възнаграждение, моля за уточнение:
1. Основната работна заплата
или
2.  Основната работна заплата + допълнителното възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит
не може да бъде по-малка от минималната работна заплата.


според мен второто
Тествайте файла за Д1 с програмата на НАП и грешния ред ще излезе с флаг за грешка.
Имаме служител с ТЕЛК над 50 % и вписан в решението срок до 01.01.2025 г. ТРЗ софтуерът ни смята, че има право на данъчно облекчение в размер 7920 лв. Правилно ли е? Или 01.01.2025 г. му е първият ден без ТЕЛК?
Касовата бележка също е в две валути. За доказване в каква валута точно е платено РКО би трябвало да е достатъчен.
Понеже и аз съм на същата тема в момента, ето до какви изводи стигнах за възможностите за касовата бележка:
1. Фискален бон от физически касов апарат с отделен департамент за плащания с карта
2. Документ за регистриране на продажбата по чл.3, ал.17, съответно с реквизитите в чл. 52о от Наредба Н 18 (което изисква СУПТО и подаване на стандартизиран одиторски файл всеки месец)
3. Фискален бон в електронен вид. Тук ми е интересно дали можем просто да си „нарисуваме“ електронна касова бележка с необходимите реквизити или задължително трябва да се интегрира софтуер за такива в електронния магазин. Доколкото разбирам, не се изисква СУПТО, но се подава стандартизиран одиторски файл.

Надявам се да се включат и колеги с практически опит.

За осчетоводяването бих открила отделна сметка 4114 Клиенти с картови разплащания например, която ще кореспондира със сметка 503 Банкова сметка, не със сметка 501 Каса.
Аз вчера имах такъв проблем с ОКД 5, подавана с ЕГН в полето за Булстат.
Подадох я с Булстата и мина.