Място на изпълнение при доставка на стока
Чл. 17. (1) (доп., ДВ, бр. 96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) Място на изпълнение при доставка на стока, която не се изпраща или превозва, е мястото, където стоката се намира при прехвърляне на собствеността и на всяко друго право на разпореждане със стоката като собственик или при фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2.

Ако стоката не напуска България, мястото на изпълнение е тук и доставката е облагаема.
А с търговец по т.3 какво правим? Ако приходите са такива, че въобще си е търговско предприятие, не знам защо въобще коментират формалния критерий за регистрация.

Ами доколкото прочетох, в случая НАП не се позовават на това. Отделен въпрос е, че няма разписани и критерии за чл.1, ал.3 от ТЗ.
Според мен НАП не са прави да приравняват отдаването под наем на хотелиерска услуга само защото имотът има регистрация като място за настаняване.
Но ако сте декларирали в приложение 4 и други доходи освен 6-месечния наем /останалите приходи от нощувки/, не е било правилно.
Данъкът върху разходите за лично ползване вече е 3%. Данък МПС и винетките също се отнасят към този вид разходи, ако е за сметка на лизингополучателя. По отношение на разхода за амортизации се взимат предвид данъчните такива (те често съвпадат със счетоводните, но все пак да отбележа).
Да допълня, че този, на когото е опростен заема трябва да го декларира като получено дарение и да си внесе данък по ЗМДТ в двумесечен срок.
Може би е добре да се консултирате със службата си по трудова медицина и да вземете писмено становище от тях.
Въпреки че ЗКПО освобождава от воденето на пътен лист не се сещам за друг начин, по който да се установи каква част от експлоатацията на автомобила е за лични и каква за служебни цели - тоест на базата на изминатия пробег.
Фиксирайте в договора дата, на която плащането става изискуемо и издавайте фактура в 5-дневен срок от тази дата.
Ако случайно получите парите преди тази дата, издайте фактура в 5-дневен срок от датата на получаване.
1. Според мен такъв вид услуги отговарят на дефиницията за доставки с непрекъснато изпълнение и данъчното събитие възниква съгласно чл.25, ал. 4 на датата на, която става дължимо заплащането на услугата.
2. Доколкото в договора възникването на задължение за плащане е обвързано с достигането на минимален праг за потребление няма как да настъпи данъчно събитие преди този момент.
Логично и справедливо е да се приложи намалена ставка при префактурирането, за да се облекчи крайния потребител. Но ми се струва, че според нашия ЗДДС тези съпътстващи разходи би следвало да са с режима на основната доставка и ставка 20%.

Ето и едно решение на СЕС по темата
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A62014CJ0042&qid=1664452095052
Формално погледнато, да. Това е продажба на валута и когато има положителен резултат, това е облагаем доход.
Не намирам изключение в ЗДДФЛ за инцидентни сделки /предполагам, че случаят е такъв/.
Аз го разбирам като най-рано от 01.01.2023 г. и не е ясно има ли вече решение на Съвета на Европейския съюз.
Звъннах в  НОИ - искат УП-3 от двамата работодатели до момента на навършване на възрастта.
Мисля, че в описания случай работодателите даже може и да не разберат, че работникът им се е пенсионирал. Преди година-две имах такъв случай.

Тоест, НОИ са си взели данните служебно?
А УП-2 необходимо ли е за втория ТД?
С помесечно описване на периодите на непълно работно време?
Наистина ли до предходната дата? Не трябва ли да е до края на предходния месец, т.е. да е изплатено възнажраждението, подадена Д1 и да са внесени осигуровките?
На лице, работещо по два трудови договора на 4 часа всеки предстои пенсиониране. Договорите няма да се прекратяват. Натрупаният осигурителен стаж и по двата договора е за периоди след 31.12.1999 г. Какви документи трябва да издадат осигурителите? Ще занесе трудовата книжка със записите по основния трудов договор, но трябва ли вторият работодател да издаде УП-2 и Уп-3?

Чета указанията в УП-1 и пише:
*** Българският осигурителен стаж и доход за периодите след 31.12.1999 г. се установява служебно въз основа на данните по чл. 5, ал. 4 от Кодекса за социално осигуряване.