Ако фирмата има договор със СТМ, защо не се обърнете за помощ към нея.
Защото ваучерите (според тълкуването на НАП) не са възнаграждение за труд, а социален разход, който се дължи независимо от положения труд, отсъствия и т.н. Примерът не е точен, но е все едно да отидете на екскурзия или на ресторант - нали няма на новопостъпилия да дадете половин порция или половин екскурзия. Във вашия случай с даването пропорционално на ваучери е възможно да имате проблеми.

Интересно, че НАП имат такова тълкуване, а в БДЖ например ваучерите за храна са обвързани с отработените смени.
Да, може по отчетна стойност.
Касовия апарат отчита плащанията в брой /в общия случай/. След като нямате плащане няма как да маркирате. Можете сега да съставите фактура за продажба, да изпишете стоката за да отчетете сделката в периода на дейност. Относно по-късните плащания - когато получавате пари това няма да се счита за дейност, но пък трябва да ви е подновена връзката с НАП, така че доколко ще ви е икономически изгодно не знам.
Може сега да фактурирате стоката, да пуснете касов бон /стига да е до 15000.00лева/, а помежду си да се разберете да ви се плаща на части. Рисковано е, защото ако клиента реши да не ви плати стоката с нищо не можете да докажете, че не е платена. Имате издаден касов бон.
Пишете уведомление в свободен текст в отговор на връченото ви искане, че не разполагате с парични средства и активи, които да предложите като обезпечение.
Няма бланка.
можеби имате техническа грешка при осчетоводяването - вместо 49581.90 вземате 49518.10.

Не, съзнателно написах тази сума, защото тя присъства във фактурата като стойност на имота без ДДС по нотариален акт.
Направих счетоводните записвания по така издадената фактура

Дт 411-60000.00
Кт 701-49518.10
Кт 4532-10418.10

В кредита остават по-малко 63.80. Как ги равнявате?
Аз съм приела следната методика:
-за данъчната основа:
411/701- 37500лв, приемаме, че недвижимият имот е собствена продукция на предприятието.
459/459 -2000лв - увеличението на дан.основа с данъците  и таксите
за ДДС-то:
411/4539- 7500лв - ДДС върху стойността на имота, което клиента ще плати
609/4539- 400лв- ДДС върху увеличението на данъчната основа с данъците и таксите
Аз също съм приела тази методика. И фактурата съставям както Ваня Чалъкова е описала. Не съм имала ревизия, но както по-горе писа колежката това не е меродавно.
Поздравления колеги, много интересна дискусия!
Според мен се осчетоводява по курса на БНБ. Разликата обирате със сметките за курсови разлики.
Въпреки, че ако осчетоводите по курса на банката, когато си направите валутната преоценка по фиксинга на БНБ ще имате същите курсови разлики.
Ефекта е един и същ.
За ЗП е ясно. Това си е субсидия.
Технологията на покупката също е ясна - кой отрязък от ваучера при кого остава. Само не ми стана ясно как бензиностанцията ще си получи парите. Не е регистрирано лице по ЗАДС, не подава въпросната декларация, не внася акциз. От къде ще го приспада? А в закона е написано, че номиналната стойност на ваучерите ще се приспада от дължимия акциз по акцизната декларация по чл. 87, ал. 1.
Предаването на ваучерите е обвързано с подаване на въпросната декларация:
Чл. 45а. (2) Събраните ваучери се предават на компетентното митническо учреждение по местонахождение на данъчно задълженото лице не по-късно от 5 дни преди подаване на акцизната декларация.
Здравейте колеги!
Как ще става отчитането на ваучерите за гориво от бензиностанцията? От кого фирмата ще си получи парите по ваучерите?
Прочетох в Закона за акцизите и данъчните складове чл.45а, 45б и 45в, но нещо не разбрах. Фирмата не подава декларация по чл.87, ал.1 от ЗАДС и не внася акциз, тогава как ще стане приспадането?
Здравейте!
Моля, кажете правилно ли мисля?
При закупуване на поименни компенсационни бонове за завеждат в счетоводството по цена на придобиване, а не по номинал, т.е. ако са закупени 15000 бона по цена 0.45, а номинала е 1.00, то завеждам 15000*0.45=6750лева. Когато закупим земята с тях, то тогава ще имам приход - разликата между 15000-6750= 8250.
Освен това, ако в края на годината боновете са налични, но имат промяна в цената от 0.45 са станали 0.55, то трябва ли да правя преоценка?
Здравейте!
В следствие на пожар в офис има изгоряла счетоводна документация от предходни години. Чакаме протокола за пожара - не е умишлен и не е по вина на фирмата.  Има ли някакво изискване или процедура за уведомяване на НАП? 
Не е единствен случай.
Лицата трябва да се регистрират като ЗП, но насажденията дават плод след години. А през това време осигуряването върви, защото от Земеделието им искат декларацията за регистрация като самоосигуряващо се лице.
Разбрах от колежка, че в НОИ знаят за тези случаи и заверяват осигурителните книжки като ги карат да попълнят собственоръчно декларация, че не са имали доходи през годината.
Друга колежка сподели, че подава декларация само с приложението за осигурителен доход /точно заради заверката на ОК/.
                                                                                                 
Мога ли да взема статия 499/709  ,като отписване на задължение към собственика.

Мисля, че можеш да отпишеш задълженията с изтекъл давностен срок. С тях няма да преобразуваш ФР, ако нещо до сега не си провизирала.
Неприятно е, че на банката пак може да не й хареса, защото тези приходи не са нетни приходи от дейността, ама както се казва "пълно щастие няма".
А и на кого по-напред да угодиш - на собственик, на банка, на данъчни. Всички са с различни претенции.
на приложението пише 2013год.??

Копнах го от приложението
"Това приложение е част от Годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО.  Приложението се попълва и подава от данъчно задължените лица, които през съответната година: ............"
защо няма да признаете разхода през 2013 година? Ами ако не бяха пасли на пасището, а бяха хрупали зърно и люцерна; ако имахте разходи и за ветеринар; ако бяхте купували лекарства и витамини и добавки за храната? Логиката е същата, според мен си признавате разходите за 2013 -та, тъй като те са извършени през същата тая година.
Пасището играе роля на изписването на храна с лимитни карти - просто осигурява естествена паша, това е...
И е нормално първата година да сте на загуба, при условие,че сте закупували животни и тепърва тръгвате да им осигурявате изискванията на ветеринарите и доколкото разбирам, не доите мляко от тях, а те се отглеждат за да осигуряват телета или агнета или каквито са там хайванчетата ...
Не сте ме разбрали. Проблема ми е, че наема за пасищата е за 2012/2013, а ЗП в този период няма животни.
Договорът е до 2018г., като е записано, че първата стопанска година, за която се дължи наем е 2012/2013.
Здравейте!
Имам договор за наем на земя за пасища. Договорът е сключен 09.2013 и е до 2018г. Издадена е фактура в м.09.2013 за първата стопанска година, която е 2012/2013 (не е правописна грешка, а договора е с община).
Само че животните са закупени също в 09.2013г. и до края на 2013 няма отчетен никакъв приход от тези животни.
Не ме питайте как така?
Идеята ми е да оставя разхода за стопанската година 2012/2013 непризнат в 2013 и ако започнат да ми отчитат някакви приходи през тази година, тогава да го призная.
Правилно ли е, или да формирам загуба за 2013, а после да приспадам?