Може ли да се счита, че попадат в определението на "Услуги, извършвани по електронен път" - &1, т.14 от ДР на ЗДДС ?
Би трябвало да няма, с уговорката обаче, че кучетата са ви заведени като актив. Иначе някой усърден данъчен може да предположи, че това са социални разходи, предоставени в натура. Това, второто е в кръга на шегата. :wink1:
След като си натрупаш стойността по сметка 301 с всички разходи, вкл. и горивото завеждаш си стоката 304/301. Когато я продадеш и изпишеш - 702/304, тогава горивото и вс.други разходи ще ти са разход.
Не знам коя стойност искат да видят в Агенцията, но ти правилно си завеждаш актива. Относно програмата - виж дали няма някъде ръчно да промениш стойността в ДАП.
Аз правя протокол за въвеждане в експлоатация - с комисия и МОЛ. Понякога е формално, но предпочитам тази формалност пред спора с данъчните
Чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Начисляването на данъчна амортизация започва от началото на месеца, в който данъчният амортизируем актив е въведен в експлоатация или от началото на следващия месец. Датата на въвеждане в експлоатация следва да е документално обоснована.
Според мен фактурата сама по себе си не доказва въвеждането в експлоатация на актива.
Няма да полвам данъчен кредит математически , защото с протокола взимам операция 4531/4532 - резултата е О. А като пусна фактурата за продажба към българския клиент взимам отново 4111/4532. От което следва , че не ползвам данъчен кредит реално, а ще внеса ДДС по тази сделка, което никак не ми изглежда изгодно и правилно. :(

Да, ще внесеш ДДС, но данъчната тежест е за купувача в БГ.
По въпрос 1. - не съм сигурна в това, което си мисля и няма да пиша.
По въпрос 2 и 3 - осчетоводявате и двете фактури.
Първата фактура 402/401 - 2000
Втората фактура 302/401 - 1000
                         402/401 - (1000)

В ГДД по ЗКПО увеличения
...............
в/данъчна основа на непризнати разходи по ЗКПО-5 Х 25 000 ЛВ.=125 000 лв.
Общо увеличения от РА - 152 600 лв.
Колежката никъде не споменава, че има преобразуван финансов резултат в резултат на непризнати разходи. Написала е "непризнати фактури", но според мен има предвид само ДДС-то по тези фактури.
Ако е така тези 125000лева нямат място в увеличенията.
Не зная защо вземаш сторно на 4532/4531.
Аз бих осчетоводила така:
609/459 - 25000
609/459 - 2600
459/503 - 4200
459/503 - 8400
В ГДД увеличаваш фин.резултат съответно със 25000 и 2600. Пиша ти ги отделно защото са в различни клетки.
Може да използвате за база извършените преки разходи за всяко от производствата. Намирате какво е относителното тегло на преките разходи по производства спрямо общо извършените преки разходи и с този коефициент умножавате общите разходи.
Това са автомобилите категория N1, за които има противоречива практика даже и в решенията на ВАС. Наскоро в НАП пуснаха едно становище, може да Ви помогне (ако не Ви обърка повече)  :smile1:
http://www.nap.bg/news?id=1850
Първо си изяснете въпроса има ли право сина да се разпорежда с имуществото на фирмата.
Относно стойността на сделката. Тя е такава каквато я определите. Ако обаче сделката е между свързани лица, погледнете чл.15 и 16 от ЗКПО.
Продаваме стока на германска фирма. Клиентите си купуват стоките от нашия магазин в България. Това ВОД ли е и какво трябва да се впише като текст във фактурата ?

Първо проверете германската фирма дали е рег.по ДДС в Германия. Ако е регистрирана - да, имате ВОД. Прочетете в ППЗДДС с какви документи трябва да се снабдите, за да докажете ВОД-а. Ако не можете да се снабдите с тях - начислявате си 20% ДДС и нямате ВОД.
Благодаря Ви,аз използвах чл.45 ал.3 от ЗДДС,надявам се да нямам проблем при евентуална проверка.Проблема е ,че продавам на физическо лице а не на юридическо.

Във вашия случай е без значение на кого продавате, така че проблем няма.
 :smile1:
Чл.50 и чл.70 не ви касаят. Уточнете сградата дали е нова или стара по смисъла на ЗДДС и ако сградата не е нова и не искате да начислявате ДДС - чл.45, ал.3.
Чл.50 се прилага в случаите, когато при покупката е ИМАЛО начислен ДДС, но вие поради някакво ограничение в закона не сте ползвали ДК. А вие сте купили имота от физическо лице, не е имало начислен ДДС и затова не сте ползвали ДК. Надявам се, че схванахте разликата.
Ако сградата не е нова по смисъла на ЗДДС, то сделката е освободена - чл.45, ал.3
Само да допълня. На назначените по ТД от ЗП се издава осигурителна книжка, а не трудова.
А какъв е статута му във фирмата, от която го командироват?
Здравейте!
Закупен е имот от ЧСИ. Имаме издадени от ЧСИ протокол и уведомление до НАП. Имам и копие на платежното за преведения ДДС, като задълженото лице вписано в платежното е ЧСИ.
В дневника за покупки протокола ли въвеждам? А контрагента кой е- ЧСИ или длъжника на ипотекираната вещ?