само таблица 2, като в колона 5.6 попълвате за всеки месец облагаемия доход (субсидия и приходи от продажба) през 2013 г. разделен на 12 м.

Указания за попълване на Таблица 2 за ГДД чл. 50 ЗДДФЛ за 2012 г.

5.6. Тази колона се попълва от лицата, които не са осигурени на
друго основание и са внасяли здравноосигурителни вноски на
основание чл. 40, ал. 5, т. 1 от ЗЗО върху осигурителен доход не
по-малък от половината от минималния размер на осигурителния
доход за самоосигуряващите се лица, определен със ЗБДОО – 210
лв. и същевременно имат получени доходи, подлежащи на данъчно
облагане, съгласно данните от данъчната декларация.
В тези случаи годишният осигурителен доход се формира, като
на ред 13, колона 5.6 от Таблица 2 се вписва облагаемият доход,
деклариран в Приложение 3, част ІІ, ред 1, Приложение 4, част ІІ,
ред 1, Приложение 5, част ІІ, ред 1 и Приложение 6, част І, ред 7
(и/или в Приложение 1а, част І, с вписан код 06 и код 07 в редове
1-3, Приложение 3а, част ІІ, ред 1, Приложение 4а, част ІІ, ред 1,
Приложение 5а, част ІІ, ред 1 и Приложение 6а, част І, ред 7 в случай,
че подлежи на задължително здравно осигуряване по реда на Закона
за здравното осигуряване).
Закупен е автомобил от дилър, който прилага специален ред на облагане на маржа на цената. Дилърът издава фактура без ДДС, в която е посочено използването на този режим на облагане. Освен фактурата за покупка на автомобила, купувача следва ли да получи протокол с изчисления данък от дилъра в края на месеца или издадения протокол се вписва само в дневника за продажбите на дилъра?
Чл. 66. (1) ЗКПО Когато активът се отписва от счетоводния амортизационен план, при определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се увеличава със счетоводната балансова стойност на актива.
(2) Когато активът се отписва от данъчния амортизационен план, при определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се намалява с данъчната стойност на актива.
чл. 80, ал.1, т. 3 ЗДДС важи ли за бракувани ДМА (частично и напълно амортизирани) за които са минали 5 години от упражненото право на ползване на пълен ДК за тях?
има издадени данъчни фактури за тях
Брак поради изтичане срока на годност/трайност, определен съгласно изискванията на нормативен акт. Като нормативен акт смятам да използвам една от таблиците за пределни размери на естествените фири....,в които са определени сроковете на годност на стоките.
Мисля, че това е варианта, с който да отпиша тези стоки от 2008 г. и да не начислявам ДДС на тяхната пазарна стойност при дерегистрацията - чл.111 ЗДДС.
Това ми е първа дерегистрация и съм на заварено положение и търся мнение по въпроса.
имах в предвид чл. 80,ал.2 т.5 ЗДДС, не чл. 82.
Предстои дерегистрация по ЗДДС по избор на предприятие без дейност. В предприятието има само счетоводна наличност на ДМА и СМЗ за които е ползван ДК. Към датата на дерегистрацията предприятието ще извърши доставка по смисъла на ЗДДС на всички налични стоки и /или услуги, за които е ползвало изцяло или частично данъчен кредит и които са активи по смисъла на ЗСч и ЗКПО.
Мога ли да бракувам СМЗ (чл. 82, ал.2 т.5 ЗДДС - брак поради изтичане срока на годност/трайност, определен съгласно изискванията на нормативен акт) преди  деригистрацията тъй като СМЗ са налични от 2008 г.?
Съдружник в ООД няма сключен/обявен възмезден ДУК, осигурява се като СОЛ в ООД-то, в същото време се осигурява в друга фирма на трудов договор?
Възможно ли е да спре осигуряването като СОЛ в ООД-то?
Важно е да се отбележи, че към момента на регистрацията по ЗДДС задълженото лице не може да направи корекция на стойността (историческата стойност), с която са заведени наличните активи. И след регистрацията по ЗДДС на лицето стойността на наличните му активи към датата на регистрацията му не се променя.
 :thumbup:, ще издаваме обобщена щом поискат
Издадените служебни бележки през 2013 г. ще важат ли при подаване на ГДД за 2013 г. или при поискване от ФЛ трябва да му издадем новия образец?
Rossi2008,
при формиране на облагаемия ви доход като ЕТ за 2013 г. не се включва доход получен в предходна на 2013 г., но признат като приход в 2013 г. и участвал при формиране на счетоводния финансов резултат за 2013 г.

при формиране на облагаемия ви доход като ЕТ за 2013 г. се включва доход получен през 2013 г., който не е признат приход за 2013 г. и не участва при формиране на счетоводния финансов резултат за 2013 г.

от 01.01.2014 г. отпадат, но се включват в ГДД чл. 50 ЗДДФЛ за 2013 г.
Да, тази идея би била доста полезна и ще улесни потребителите на сайта :ok:
Актуализирана ли е служебната бележка по чл. 45, ал 4, когато генерирам СИС в калкулатора на граждански договори?
Под актуализирана имам в предвид Служебната бележка с облагаем доход по тримесечие
В чл. 45, ал.1 ЗДДФЛ не е казано, че задължително се издава служебна бележка, а при поискване от получателя на дохода. Друг е въпросът, че в чл. 81а ЗДДФЛ е казано, че ако лице - платец на доход, което, като е задължено, не издаде и не предостави на лицето, придобило дохода, образците по чл. 45, ал. 1, 2, 4 и 7, се наказва с глоба или с имуществена санкция.

Най-добре е да се издава служебна бележка на лицето получател на доход всяка година и с подписа си на един от екземплярите за работодателя да удостовери, че я е получило за да няма спорове и претенции след време, че не е получило служебна бележка
Миналата година говорих със служители, които приемат тримесечните и годишните отчети на селскостоп. предприятия и ме увериха, че вече са задължителни за всички ЗП с двустранно счетоводство занимаващи се с растениевъдство и животновъдство
 :thumbup:
В случая този формуляр не е от вчера, но често не се подава от ЗП, а глобите има:
Закон за статистиката Чл. 52. (1) (Доп. - ДВ, бр. 98 от 2008 г.) Ако задълженият по този закон не предостави в срок или откаже да предостави данни на Националния статистически институт и органите на статистиката, или предостави неверни данни, се наказва с глоба от 100 до 1000 лв., а при повторно нарушение - от 1000 до 3000 лв.
(2) За нарушенията по ал. 1 на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция в размер от 200 до 2000 лв., а при повторно нарушение - от 2000 до 6000 лв.