Здравейте,
бихте ли ми отговорили кога ще може да се пенсионира лице родено на 13.10.1954 год., с трудов стаж до момента 40 год.,3 категория труд?
Нещо ме обърка този чл.68, ал.3?!?!? :hmmm:





Всеки такъв случай си е частен и си има своите особености и във връзка с това най-добре сам бихте преценили - изтеглете по горе прикачената брошура, както и файла който аз прикачам. Мисля че ще са Ви от помощ и ще се справите. :thumbup:
Изпратете му писмено предизвестие за 15 дни и покана да се яви във фирмата за оформяне на документите след изтичането му с писмо по пощата с обратна разписка. Ако не се яви пак му пратете заповеддта за прекратяване с обратна разписка.  Можете да си направите и междинен, вътрешен протокол с двама свидетели, че поканата е получена, но работника не не се е явил. В досието запазете обратните разписки, че кореспонденцията е получена.
Ами соури, (днес четох по диагонала) в този случай пак не се пише молба, а заявление, че предлаганата работа не покрива предварителната представа за нея и се посочва датата, от която работника желае да се прекрати ТД по 71-1 .
В зависимост как е записано в правилата ви и тази сума 320 лв за какъв период се дава трябва да разделите сумата на общият брой месеци и да я умножите на броят месеци, които не отработвате от същият период като м. 12.2012 г не би следвало да броите за отработен т.к. не сте отработили поне половината от работните му дни. Това е само едно от хипотезите обаче и то при доброволно връщане на отпуснатите средства. Ако сте си получили всички документи (а те нямат право да Ви ги задържат независимо от задължението ВИ) и ви поставят въпроса за сумата според мен това би следвало да е писмено и вътре да има калкулация, която да проверите и при нужда да оспорите. Изобщо на сила могат само по съдебен ред да ви дирят задължението.
 ILITON, според първият ви пост фирмата иска да ги освободи възползвайки се от изпитателният срок. В този случай каква молба искате - да помоли работника работодателя да го освободи за несправяне с работата ли?! Пишете си една вътрешна докладна от прекия р-л до работодателя, че ново наетите лица не се справят с поставените задачи или не удовлетворяват изискванията за качество на продукта и той си им пуска заповед за освобождаване по 71-1 по решение на работодателя и толкова. Няма молби, няма предизвестия. :thumbup:
Самият член ясно казва че се прекратява ТД без предизвестие. Това че е уговорено такова влиза в сила след като не бъде прекратен в срока за изпитване. Този член обаче се прилага от тая страна в чиято полза е предвиден да е изпитателния срок. Ако това не е изрично записано то правата са и за двете страни и те не си дължат предизвестие докато срока не е изтекъл.
Описаната от Вас практика не е описана от трудовото законодателство за да търсите съдействие от вън.
Или дейността от едната фирма се прехвърля на другата и работниците щом се западват ползват правата по чл. 123 от КТ и съответно договорите им се запазват във видът при първият работодател;
Или се прекратяват по всички правила за прекратяване на безсрочен ТД и се подписват нови - вече както се договорите.
Скрит текст :

Ако и двете предприятия са бюджетни - мисля, че да. Предполагам, че училищното ръководство ще поиска мнение и от инспектората, от където не се знае кой и колко компетентно ще се произнесе. Ако Ви помогне - имах случай с болнична готвачка, която 36 години бе работила на една и съща печка и бе хранила само болницата, но през годините бе прехвърляна по чл. 123 на няколко работодателя. Писах от нейно име на МТСП и от там се произнесоха ОТРИЦАТЕЛНО само основавайки се на факта, че единият и работодател не е бил бюджетно предприятие и не взеха под внимание, че дейността е изцяло заплащана от бюджета, както и, че работата е била "една и съща, по отношение на изпълняваните основни функции и задачи".
 :thumbup:
А как не е ползван предните 2 години ако не е отложен !?
Благодаря, ще опитам да се справя, но незнам до колко е съобразено с изискванията на НАП и ИТ
Не мога да Ви кажа т.к. изобщо не съм от бранша. Просто бях в обедна почивка и реших, че 2 мозъка мислят повече от 1. Използвайки различните ни логически връзки попаднах на материала. Изпратих Ви го т.к. ДХ се пише от прекият ръководител /бригадир, н-к смяна, н-к цех или участък и т.н./ и с нея се вменяват конкретните задължения на работника, а се утвърждава от Управителя т.к. би следвало да се използва стандартна схема и единно структурно и нормативно подчинение по вертикала и връзки по хоризонтала за цялото предприятие. Иначе с макети за "скелета" на ДХ мисля, че пълно навсякъде и в предприятието ви вече се ползва някой от тях. Вярвам, че ще се справите!
Лесовъдство е умението да се направлява развитието на една гора в желана посока посредством навременни и рационални мероприятия и въз основа на природонаучни знания.

Вижте прикачения файл дали няма да Ви помогне.  :thumbup:
dimitrov_86, Митак, шапка ти свалям ако си 86-ти набор и въртиш 40 строителя на поне 5 обекта! Не се майтапя! В САЩ /да не използвам шаблона "в цивилизованият свят"  щото не ги смятам за такъв/ ти щеше да си уважаван предприемач. Но там са постигнали общественият си договор и нали и ние искаме да сме като тях. Там даже и не може да им мине подобна мисъл през главите щото е де градивна и рано или късно пак по тях ще удари. Тук за съжаление нещата не са такива, но какво правим за да ги променим? Бизнеса крие данъци и псува, че администрацията не работи. Администрацията псува че малко и дават и малко и работи. Омагьосан кръг. Кажи ми само как би се чувствал ако работиш санитар в общинската болницата където ти дават 290 лв. на трисменен график и няма събота няма неделя няма коледа. На такива хора им се говори, че бюджета толкова може да си позволи. В този смисъл ти пожелавам никога да не попадаш в такава болница! ... А по повод съветите във форума: Да дадеш съвет по такъв повод за мен е съучастничество в престъпление и ако ви се е сторила остра формата ми на израз, бъдете уверени ще това бе най мекият вариант който намерих да реагирам т.к. спазвам правилата на КІК. Дано заедно доживеем времето в което частника ще иска да си плаща всички данъци а като влезе при администрацията ще го носят на ръце! :thumbup:
С промяната на т.10 от ал.(1) на чл. 328 на КТ отпадна като основание за прекратяване на ТД "Придобиването на правото за пенсия..." Чл. 94 ал.(2) на КСО обаче не разрешава да се получи пенсия без прекъсване на осигуряването. Ако работника желае да се пенсионира и да работи трябва да постигне ново съгласие с работодателя и да е на ясно с т. 10а на първия цитиран член.
В случай, че става дума за бюджетен служител работодателите се позовават на Решение № 217 от 06.04.2011 г. на МС за намаляване на администрацията, но то е с препоръчителен характер и в текста му се казва "при спазване на КТ и ЗДС"...така, че правилата са същите и често се злоупотребява с него.
 :thumbup:
Ако ще се играе на "котка и мишка" може да бъде дебнат работника и освободен както казва staleva, но може и да му се предложи нов по изгоден договор след като е придобил правото на пенсия и ако не се усети още на другия месец да се предизвести по т.10а.....
dimitrov_86, мисля че трябваше да назовете темата си "тр.правонарушения" и да я пуснете в сайта на НАП.
И да нямате синдикат би следвало да имате група за информиране и консултации по чл. 7а на КТ и по силата на чл.130в следва да се консултира въпроса. Тоя да не се мисли за ББ та да казва кво ще даде и кво не - сякаш от джоба си го вади. Ако е преразходвал общия бюджет и не е заделил средствата за СБКО - негов проблем - да си носи последствията, ако от "горе" някой го е направил - той да си ги понесе, но повечето "горе" са се качили там по раменети на хора с наведени глави.
В Т76 присъствената форма с буква "С" на датите и в съответната колона от обобщението. Докладна записка от прекия ръководител до управителя за безпричинно отсъствие на работника. След тях писмени обяснения от работника или двама свидетели, че е отказал да даде такива в протокол.  :thumbup:
Извинявам се на статистиката, но побутвам темата заради допълнителния ми въпрос към нея. Надявам се вече някой да е проверил и получил конкретно указание за този вид цистерни, където при някой се съхранява промишлен газьол, а при други дизелово гориво (според предписанието на горелките).
Мнение за GPS: Скъпо. Добро за счетоводни нужди. За вътрешен контрол на разходите - не съвсем (в смисъл не за всеки вид дейност).
При мен възникна дискусия и питане във връзка с тази тема и моля, за препратки към основните нормативни документи по въпроса. Ако е изяснен въпроса искам да знам кои чл. от кои нормативи се цитират при проверки, а конкретния въпрос е:
Общински и държавни бюджетни заведения, които са преминали от отопление с течно към газообразно гориво поддържат резервно алтернативно гориво в малки количества за неопределено време. Следва ли такива цистерни да се оборудват и обвързват със системата на НАП?