Мислех да не се включвам повече по темата щом принципната позиция, че трудовото право трябва да е двустранно балансирано между страните чиито отношения регулира, щом това се приема като празнословие, но видях, че се изказват и други мнения с по общ характер. Не го правя за да влизам в пререкания с някой - обсъждането е "ние за/против предложението", а не "някой за/против друг". Като подготвя подробно аргументацията си ще я кача т.к. сега имам отговорна обществена задача към града си. За да докажа желанието си да съм полезен ще споделя с вас, че аз под „намаляване на административната тежест" конкретно разбирам предложения от типът: "УП-2 да се издава само за базов период, а за коригиращият да се използва само вече натрупаната база в регистъра на осигурителния доход за всяко лице." - такива предложения или поне с такъв замисъл извинете, но почти не видях. Приятни почивни дни на всички!
Нали това правим - обсъждаме ... И аз не ги отхвърлям като като лоша конкретика. На против. Без някой от тези неща просто няма и пазар на труда. По принцип само казвам, че 1. Под доброто заглавие "Намаляве на бюрократизма..." са вкарани доста промени с принципен характер нямащи отношение към намаляване на бюрократщината; и 2. Няма да минат без тази балансилаща част и ще си останат едни добри намерения най-малкото щото синдикатите съвсем ще останат без членска маса щом няма ефективни механизми за защита, а разбирането за това ще ги втвърди на сега съществуващата форма за преговори - "тристранката".
Чавдар Христов и компания направо с две ръце ще гласуват за това ... - Мислите ли?! То не стига дето и сега „окрали се третокласници” в качеството си на работодатели правят хората на маймуни, ами остана и да се орежат законовите права и защити на работника. Аз считам, че тези предложения удовлетворяват само една от страните на трудовият пазар и бих ги приел, но при условие, че се бяха предложили като баланс промени и в защитните механизми. Трудовото право и по точно неговото незачитане най-пряко и ежедневно гнетят хората и създават чувство и нагласа за липса на държавност. От тук произтича и вниманието, с което трябва да се подхожда към темата за промените. Приемането в този вид на иначе разумните и логични за работодателите предложения в обществен план ще са грешка. Мога да дам пример - счетоводител останал на 52 години без работа поради закриване на общинско предприятие се явява на обява за продавач в магазин, където му се казва, че ще работи за 300 лв. на ръка, от 7 до 19 и от понеделник до събота вкл., след което му се добавя, че договора ще е на 4 часа и, ако иска пълна осигуровка - да си доплаща. Представям си след приемане на някой от тези предложения некоректните работодатели какво ще правят с хората в условията на безработицата в провинцията! С две думи: На този етап НЕ ПРИЕМАМ!
Ако новата фирма е приемник на старата и поема за всички пасиви и активи най-добре е персоналът да се прехвърли по чл. 123 от КТ т.к. при освобождаване и ново назначение ще получите определени облаги /да се освободите от "лошите си" ТД като не назначите нежелани хора в новата фирма на пример/, но пък ще се задължите с еднократно плащане на обезщетения за неползвани отпуски. Вие преценете баланса между двете решения.
Това не върши работа щото заместваният не се освобождава и дори на неговото място се слага нов заместващ...просто се е овакантило постоянно място и хората искат да го дадат на вече доказал се добър работник а да рискуват с нов на временното място.
Отправете писмена покана за промяна на ТД /предварително споразумение/ и като имате подпис за съгласие си го освободете от временният и си го назначете на нов постоянен договор.
Понеже решението на ТЕЛК спира моментално изпълнението на досегашната работа то обезщетението се дължи само за периода до намиране на нова подходяща работа т.е. до самото трудоустрояване от комисията и подписването на заповедта. След преназначаването, ако заплащането на новата длъжност е по ниско разликата до предишната заплата се донажда на работника също под формата на обезщетение. Що касае тези 40 места то в наредбата е казано "Този процент не може да бъде по-малък от:" , което означава, че няма ограничения над тази бройка. Да разгледаме обаче тези 40 места. Те се определят в протокол като се изброяват точно кои са и документите се предават в Регионалната дирекция по заетостта и в НОИ. На тези места работодателя трябва да назначава трудоустроени работници. В случай, че няма толкова работници с решения на ТЕЛК той назначава другиq но с клауза в договора, че местото е за трудоустроен и в случай на поява на такъв ТД със здравият работник се прекратява. Дали всички 40 места са заети от такива лица можете да се консултирате със синдиката, който е в правото си да знае това или с представителя на работниците по чл. 7а от КТ (в случай, че не сте синдикален член и ви откажат). Дори обаче всички 40 места да са заети с работници с ТЕЛК-ови решения това не освобождава работодателя от задължението да изпълни предписанието и да ви намери подходяща работа. В кодекса е казано, че трудоустрояването може да стане и на собственото работно място, но при изпълнение на изискванията на ТЕЛК. Във вашият случай това ще е трудно, но могат да ви вкарат в работилница или склад като помощен работник за периода на временната загуба на работоспособност. Не е основание за прекратяване на ТД това, че работодателя е заел всички определени места за трудоустроени работници и не може да ви предложи работа при облекчени условия. За да ви освободи при наличието на решение на ТЕЛК трябва да поиска разрешение от Инспекцията по труда като предварително ще трябва да поиска становище от същият ТЕЛК за това как ще повлияе уволнението на здравословното ви състояние – мисля, че трудно ще му дадат такова разрешение.
Трудоустрояването на работника е процедура, в която решението на ТЕЛК е само документът доказващ основанието за нея. На практика в 7-дневен срок от получаването на решението, постоянна комисия назначена от работодателя трябва да разгледа случая и да се произнесе с решение за трудоустрояване на определено работно место, отговарящо на изискванията, на основание на което работодателя временно да ви преназначи. Определянето на броя места е на основание Наредба /която прилагам/, от която става видно, че за вашата дейност следва 7%  (т.36 и т. 37) от работните места да са определени за трудоустроени работници. Тези места ежегодно се обявяват пред АЗ и НОИ. Щом предприятието ви е определило 40 места значи, че е с повече от 300 души и като държавно /мисля, че повечето ВиК дружество са държавни с общински участия/ би следвало за има и специализирано звено/цех за работа само на трудоустроени работници. Това е общо и не знам как може да се регламентира по райони. Работодателят няма право да ви допусне до старата ви работа щом не отговаря на изискванията на ТЕЛК, но в случай, че в посоченият срок работодателя не ви намери подходяща работа, същият е длъжен да ви начислява обезщетение по реда на чл. 217 от КТ.  В случай, че ви предложи подходяща работа (независимо в кой район е), която вие обаче откажете да заемете губите правата си и може да ви освободят по здравословни причини непозволяващи да изпълнявате задълженията си.

КТ:
Скрит текст :

- обезщетение:
Скрит текст :
тъй тъй...ама дебели пръсти и...
сори!
В моята тема за Д-8 имаше някаква консултация относто избягване на глоби за неподадени в срок декларации.... в този случай как стои въпроса с тая декларация...
http://plusminus.com/bg/info/naview.aspx?&id=25449

не знам всичко това дали ще ви помогне, не съм счети.. - просто пия един противогрипов чай и отделих време в помощ за вас - "четири очи по виждат"
Аз записвам само в случай на промяна /независимо каква/. Не съм чувал да се описват годините просто така...
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CD0QFjAD&url=http%3A%2F%2Fophrd.government.bg%2Fview_file.php%2F14417&ei=XwDhUsqUBsnCygPow4CQAw&usg=AFQjCNFuU9YiOGojt1QdijtiDeYNBgLKCw&bvm=bv.59568121,d.bGQ     
Проверете по описаните вътре сайтове за по актуални документи и съобразете с това за коя от операгивните програми /или според източникът на средствата/ са издадени и вие кои ползвате... Някъде там трябва да има и указания за осчетоводяване и осигуряване на средствата по проектите за труд и др. Успех!
Остава Ви единствено да не забравите до 25.02. да си пуснете в НАП Д-7, че здравно ще се самоосигурявате щото рискувате да ви глобят от 500 до 1000 лв. (не за невнесени вноски, а за неподадена декларация). А правото си на обезщетение запазвате след следващия работодател.
За отработения период имате ли извънреден труд, който да можете да претендирате като допълнителен осигурителен стаж? При друг работодател имате ли втори договор?
А срокове те за регистрацията спазени ли са... ще имате ли обезщетение за оставане без работа след съкращение или просто ви изтече договора , а може и по взаимно съгласие да е прекратен... ?
Аз бих направил точно което ви писах  - бих ги вписвал в пътните листи и при месечното отчитане сбора от времето бих го признавал за разход според утвърдената разходна норма за работа на място. Само измислете кой освен шофьора може да завери пътният лист и ще имате вече първичен документ за разхода. Трябва ви само протокол и заповед за определяне на разходната норма еднократно както и месечна отчетна бланка (по подобие на приложените по горе свободни форми), която да осчетоводите и архивирате заедно с пътните листи. На това "ТРЯБВА" което включвате във въпросът си - мисля че никъде не е указано че ТРЯБВА да има такива  и те да са на определени срокове. Следвайте правилата за счетоводна отчетност и като имате първичен д-т утвърден със заповед (говоря и за пътен лист с вписани престои; и за разходна норма - пълен, празен, на място, с корекции за градско/извънградско и зима/лято) - друго не ви трябва после.
ПЕТЪК ЛИ!!!  :w00t: :swoon:  ... и аз ви държа тука на къса верижка по темата.... от тук нататък може да пише само тоя който иска  :yes3: