Два са основните въпроси, които могат да възникнат на пътя: защо е у него чуждо МПС; и от къде е придобил превозваната стока?!
Сложен вариант и не гарантирам, но можете да обмислите идея за социално подпомагане на уволнен работник като спретнете молба от него за предостъпване на товарно МПС за превоз за собствена сметка на личен багаж и в ГД (за безвъзмездна помощ) му разрешите да си превози багажа от точка А до т. Б, като в задълженията му освен да отговаря за машината лично, пътьом да остави и ваша стока на попътен адрес..... И пак ще остане да се молите да не го спират или да не става инцидент по пътя....
Описвате месторабота, вид документ, срокове и описан в документите стаж със забележката за категорията труд - да си го приемат и преизчисляват в РУСО-то. А даже попълването на УП-1 от служебно лице от последният осигурител не е задължително - лицето само може да го направи.
Ако имате КТД - разгледайте в него да не би вече да са утвърдени принципи и критерии конкретни за предприятието ви! Подбора се прилага главно в два случая - ако искате да запазите работник, чиято длъжност се съкращава за сметка на друг, чиято длъжност остава и при съкращаване на част от разкритите еднакви длъжности и приблизително равни качества на работещите. Избягвайте критерии,  които могат да се тълкуват като дискриминиращи! :thumbup:
rechnung   

Като написах това на ГУГЪЛ  и изкочиха доста неща - няма ли да свършат работа - разгледайте ги...
...аз само така от личен интерес имам питане: А колко от вас са получавали фактури на български от страни Евро-членки.....?! ...и какво копие ще си оставите за родната ни отчетност...?  /нали няма нужда пак да отбелязвам, че не съм счети...та надявам се предварително съм простен за стремежа си да се ограмотявам/ :umnik:
Извинете колеги, но не отделихте ли твърде много време на темата!
Явно госпожата е чела старите книжки където пише, че парите са средство за обмяна на труд, а трудът се измерва във време. Няма как да обясним на човек не приел новостите, че съвременния пазар на труда няма нищо общо с описаният на времето, т.к. за 1 час може някой да измете 100 кв.м. за 2 лв. труд, а за същото време на борсата някой да изкара 1 мил.лв. и според питащата трябва да им се плати еднакво!?
Като може и е убедена, че е права, да преговаря и да си уговори някой на ТД по чл. 68-1-2, след което да му плати 5,47 лв. като МОД за 2 ч. Само да не забрави да го осигури.
Та се връщам на скъпото ни време, което отделихме на темата! Как се оказа, че никой не е бракувал и разпродавал държавна собственост при толкова закрити държавни предприятия (то вярно, че веднъж може да му се случи на човек ама..) и по темата ми има само 1 чужд пост, а тук.... :(
 :hmmm: 
Зависимостта е обратна. Договарянето не е ограничено. Вече договореното се съобразява с нормативните срокове според-зависито.
Дано и това
Скрит текст :
  да Ви е от помощ  :thumbup:....Поне в случай на нужда ще останат по малко години за "закупуване", а за период от ВУЗ това е допустимо....макар, че във Вашият случай едва ли ще се стигне до там.
Нека счетитата да се произнесат - мен просто ми мина през ум, че и друг път бе писано по темата и съдействах с търсачката - да не Ви подведа нещо...
И кво ще да рече туй... някъде бях прикачил едни графици екселски вижте ги, но не знам дали ще ви е от полза, а и не съм готов за 2013... Ако има интерес утре пак ще се "видим", че трябва да тръгвам сега...
Като вторични на бюджета от много време сме така и е голяма каша. Все са в корекции моите и ... Осигуровките само ги подаваме и нямаме представа първичния кога ги превежда... Обикновено правят курс или пращат инструкции при промени, но за сега все още "мълЬчат", ако се появят ги обещавам.
Аз вече съм намерил такъв. Това не ми е проблема. В наредбата пише, че видът на процедурата се определя от стойността, на която е заведен актива, а счетоводството са правили справки някакви и са им казали, че преди да бракуват трябва някой да го преоцени. Та се чудя - уж в бюджета няма амортизации, а ще овехтяват и то точно преди брака, а не както е предвидено стъпаловидно през 2 години! После комисията, която шефа ще назначи за определяне на тръжната цена от коя вече стойност да тръгне? Вещо лице при тази процедура е предвидено, но по преценка на комисията. Освен второ заплащане на услугата какво друго ще може да свърши то?! Всъщност аз нямам проблем с прилагане на наредбата, а се съмнявам в схемата за бракуване, за която ми твърдят, че била задължителна с вещо лице и преоценка. Като преоценят автомобила какво ще приспаднат от общата стойност на ДМА. В последствие ще има и още процедури по тази наредба и затова искам сега докато имам повечко време да съм на ясно. После може да започне и ликвидация  и не искам хем да "тегля каиша" хем на края да "опера пешкира"!
Я да си "побутна" темата, хем да "бутна" тука к'вото съм намерил, че да е в бъдеща полза на някого.
Прикачвам наредбата и един вече използван и публикуван макет тръжни д-ти.
Ще прилагам Н-ба № 7 / 14.11.1997 г. за продажба на движими вещи - частна държавна собственост. В момента приключва инвентаризация и се подготвят протоколите за брак. В тях искам да е описано как се предлага да се реализират вещите и съответна заповед на ръководителя на ведомството потвърждаваща съответната реализация. Има МПС за продан - на отчет, но катастрофирало. Ще се прави търг с тайно наддаване. Заведено е на около 4500 лв. Комисията за определяне на цената трябва да подбере метод и да прецени дали да кани специалист - оценител.
Въпросът е, че счетоводството иска да вика вещо лице като задължителна стъпка, за да оцени МПС-то преди брака и нещо се обърквам колко оценки ще се правят и коя на какво ще се базира, а и как ще е редно всичко това да се оформи !? Ако някой е реализирал скоро подобна процедура ще съм благодарен да сподели практиката си.
Мисля, че според правилника им за подпомагане няма по дългосрочно от 6-месечното. Единтсвено те могат да проверят дали отговаря на критериите или вече е изчерпал това право. Може да кандидатства и за еднократните - за отопление и др., но пак те преценяват.
Като гледа възрастен родител да се провери има ли право да му стане асистент и ако няма необходимите ТЕЛК-ове майка му можете да съдействате да си получи и от там да произлезе правото му да й бъде личен асистент. Пак става уточнението с Д"СП", но трябва вие да сте активната страна. Те там "Богданките" не навсякъде са свикнали на такава активност.  Ако няма здравно осигуряване - общините имат заложени в собствените си бюджети пера, по които да подпомагат също с еднократна помощ социално слабите. Проверете това за вашата община.  :thumbup:
     
       Наистина ли любимото число на счетоводителите е   57,5 ?  ?  ?
                                                                                               + 20% ДДС
                                                                                                 -------------------------
                                                                                                  69             :rofl:    :wink1:

Аз лично се съмнявам. Би трябвало да му е любимо, любимото число на шефа, а то е 68 (т.е. 56,6666...). А ти знаеш ли (по идеята за 69) какво е 68 (как се прави)?!.......Същото като 69, но шефа остава длъжник!  :laugh:
Не е единственият текст в нашето законодателство, който да буди недоумение у неспециалиста. То има и такива дето у специалистите будят недоумение... но то е една друга тема.
Ал.(3) ви дава правото и при 15 г. стаж да получите пенсия ако сте навършили 65 г. към 31.12.2011 г. или + 4 м. към всяка следваща година и така докато изискването достигне 15 г. стаж + 67 г. възраст и така ще се закове (може би).
Благодаря за помоща, но пак не мога да разбера - след като към 31.12.2011 год. не е придобило право на пенсия, това означава ли че трябва да чака да навърши 65 год.(жена е). Четох и брошурата, и КСО, но т.като този чл.68,ал.3 ме обърква се обърнах за помощ към вас. Моля, ако може още някой да се включи!

Новата ал.(3) е само ако няма исканото по първите 2 алинеи, но пък отговаря на нея.