Така ми отговориха юрисконсултите на НАП, но май изобщо не бяха убедени...
Да, в закона пише, че ЕТ може да включи вещи,но мен повече ме интересува задължително ли е те да се прехвърлят пред нотариус, ако е така, значи, няма как към датата на регистр.по ДДС, те да се включат, тъй като такова прехвърляне не е направено.От закона не става много ясно.
Здравейте, от този месец поемам един ЕТ, който има рег.по ДДС от 20.06.2013 г. До преди това, представляващият ЕТ, е бил регистриран като земеделски производител по ЕГН. За регистрацията по ДДС са представени справки за доходи, имущество и т.н. както на ЗП, така и на ЕТ,тъй като са ги поискали. В акта за рег.по ДДС  е записано, че се регистрира физическото лице по ЕГН, както и в качеството си на ЕТ по булстат . Идент.№ по ДДС е Булстата. Възникват няколко въпроса:
1.Активите и пасивите на ЗП/водено е двустр.счетоводство/, могат ли автоматично да се считат и за такива на ЕТ, или е необходима някаква спец.процедура? ЗП има и незав.пр-во, може ли то да се прехвърли на ЕТ
2.Необходимо е да представим опис на наличните активи към датата на регистрация, където да опишем фактурите и ДДС - правилно ли ще е ако включим и фактури на ЗП?

Мерси предварително!
ок, ами какъв идент.номер ще вкарам в дневника?
Здравейте, мин.седмица регистрирахме доброволно фирма по ДДС. Трябва да представим опис на наличните активи. Фирмата е ЕТ от м.май 2013 г. Преди това е била ЗП. В момента и двете си работят, но активите от ЗП-то не са прехвърлени в ЕТ. За регистрацията ни искаха документи и от двете дружества. Сега въпроса ми е ,когато предоставяме описа на наличните активи, кои трябва да опишем, и също така,когато ги включваме в дневника за покупките, какви счет.записвания трябва да направим, при положение, че вече са осчетоводени? Да коригирам записванията, като си начисля и ДДС ли?
А нали няма проблем няколко месеца да се осигурява и на двете места? Болничните могат да се издават и към двама работодатели, имала съм случаи, в които работник работи на две места по ТД и когато излиза в болничен, просто му се издават 2 бр. болнични листове- към всеки един от работодателите?
Здравейте, поемам една новорегистрирана фирма - ЕТ. Управителката е бременна в 9-тия месец. До момента се води на трудов договор към друга фирма, към която са издадени и болничните. Тъй като ЕТ ще започва дейност(управителят реално няма да работи), ми възниква въпроса проблем ли е да й се прекрати правоотношението към другата фирма и да остане да се осигурява само чрез ЕТ ? Тя реално не е работила в др.фирма, а само се е осигурявала за майчинството.
Здравейте, нещо се пообърках, затова моля за съвет:
м.03 сме на възстановяване 420 лв.
м.04 пак на възстановяване 490 лв
м.05 сме на внасяне - 440 лв.

В декларацията в кл.70 посчвам сумата от 440 лв, която приспадам.
И от м04 започва нова процедура.
Необходимо ли е заедно със СД за м.05 да подавам и справка за извършено приспадане?
Ок, дори и да ги върнем по каса, няма ли да породи "подозрения" при една евентуална проверка? А ако решим да издадем фактура, с каква дата да е -м.01 или м.05?
Не, плащането е по договор с Грабо, те превеждат сума и срещу нея не е издадена фактура.
Здравейте, днес установявам, че на една фирма, която поех от м.май тази година, е преведена сума през м.01.2013 и не е издадена фактура, съответно не е нач.ДДС. Какво може да се направи?Може ли сумата да се върне чрез каса, все едно сделката не е осъществена? Мерси много.
Мерси, а по принцип има ли еднозначно мнение дали изобщо е правилно използването на сметка 107?
Здравейте, допустимо ли е прехвърляне на салдо от сметка 107 -Сметка на собственика по сметка 499 - Други кредитори? Сметка 107 е ползвана в случаите на временен недостиг на средства
Мерси, а декл. по чл.13,ал. 4 от ЗТР от мое име трябва да е, нали?
Съставител съм на ГФО на няколко фирми. Освен нотар.заверено пълномощно, необходима ли е заверка и на подписа на заявлението Г2?
Много благодаря, дано да стане да подам  коригираща декларация.  :flowers:
Здравейте, имам едно питане относно следния случай:
Фирма изплаща наем на помещение, собственост на физическо лице авансово за една година напред през август 2012 г. Авансово е удържан данъка, но е внесен само в размер от м.август до декември 2012 г. и то през 2013 г. В началото на годината, когато съществуваше еуфория относно кога как и кой подава декл. по чл.55, попитах относно този случай, как следва да се подаде декл. и ми казаха, да посоча само размера на данъка от м.08 до 12, което много ме озадачи, но в крайна сметка така го подадох, и по точно:
Записах в графата 3-то тримесечие - сумата на ав.данък за три месеца и в графата - за 4-то тримесечие - отново сумата, която се полага за четвърто тримесечие.
Сега, когато поисках да ми бъде направена актуална справка за задълженията на фирмата, виждам, че декл. от 4-то тримесечие не е обработена, т.е. не е генерирано задължение. Мисля, че за миналата година също си важеше разпоредбата, относно това, че авансов данък за четвърто тримес. не се дължи, но въпреки всичко ние го удържаме. От тук и в момента излича, че по партидата на фирмата има надвнесени суми.
Основният ми въпрос в момента е: Мога ли сега да подам молба да се коригира декл. по чл.55 от мин. год., така че да се декларира цялата сума на удържания авансов данък, дължим за една година или да подам нова декларация?
 Мерси предварително!