Извинявам се моя е грешката исках да напиша осигуровките за м.06.2014г.
 :wave: Мога ли да подам Д1 и Д6 за осигуровките  за м.05.2014г. днес , на датата на която съм ги начислила , т .18 пиша 02.07.2014г.   Ако се платят подавам Д6 другия месец до 25-ти за данъка , ако не се платят чакам плащане и тогава подавам Д6?
Да , сменяме старата , договорът ни за наем е за 1г. и всяка година или се подновява или не , в смисъл няма сигурност че ще сме в този офис да кажем 5 години , за да мога да задам времето за амортизиране . Аз се притесних от това , че е на стойност над 700 лева , която сума е прага за ДМА и молислих че трябва задължително да се амортизира.

Да в договора за наем е записано , че всички ремонти са си за наша сметка.
В офиса , който се ползва под наем се смени старата дограма и се сложи нова ПВЦ за 730лв. Сега директно в гр 60 на разход ли да я осчетоводя или да заприходя актив , но с какъв % амортизация?
И аз съм на същото мнение , тези от НАП казват ,че методолозите им така казали ,че се дели на месеците с упражняване на дейност с личен труд, което според мен няма логика
То и в указанията към самата справка пише , че се гледа ред 13 сбора колко е , и по ел.път като се попълва пак вади ред 13 кл 7 и кл6 .
Тези от НАП са се заяли нещо с мен и това е , ново 20 .
СОЛ от м.01 до м.11 . 2013г. , след това прекратява дейност . Осигурителен доход 420лв . Получаван личен труд само през 4 месеца / 7.8.9 и 10.2014г. / по 580 лева.
Аз съм попълнила справката за изравняване към ГДД така :
кл.4 - за месеците от 01 до 10 съм вписала по 420 лв за всеки месец.
кл.5.2 съм записала личния труд по 580 лева за м. 7.8.9 и 10 .
На ред 13 общо осигурителен доход 10х420= 4200
На ред 13 Общо личен труд 4х580 = 2320лв
И се получава , че няма да има довнасяне на осигурителни вноски.
Обаждат се от НАП и искат да се подаде коригираща декларация , като в справката в кл.4 да се посочи 420лв само за месеците , в които е получаван личен труд , а в другите месеци да не се пише нищо и така се получавало , че имаме да довнасяме осигуровки.
Айде моля Ви кажете , кой е прав и кой е крив ?
Исках да вися дали правилно съм разбрала това с трите години . Мъжът ми трябва да подава документи в НОИ за пенсия , значи да си искаме от всичките тези места да издадат УП с три години избрани от него , така ще имаме 3бр УП-2 с по три базисни години и вече от тези 3бр . трябва да преценим кое да представим в НОИ.
Здравейте , ако работник е работил :

1. от 83 - до 88 - във фирма А
2.0т 88 - до 93 - във фирма Б
3.от 93 до 99 - във фирма Д

ТО  всяка една от тези три фирми А,Б и Д трябва да издадат УП-2 само за три години за времето през гоето лицето е работили при тях и ще има три броя УП-2 с по три години в тях?
Пътните листа се попълват от шофьорите.
После ползвам следната екселска табличка за месечното отчитане на горивото:

Те шофьорите са двамата съдружника , това проблем ли е ?
Ще ги карам да пишат пътни листи задължително , бихте ли дали идея как е най-добре да се оформят листите ?
Здравейте , фирма ООД с двама съдружника , занимаваща се с търговия със зехтин , искат да закупят бус за да могат да зареждат обекта и да извършват дейност.
Фирмата няма нает персонал , само съдружниците работят и се самоосигуряват.

Тъй като МПС-то ще е товарно бус , ще има право на данъчен кредит за закупуването и след това за гориво , резерни части , консумативи . Но ще се дължи ли данък върху разходите ? Това че няма персонал , а собствениците работят може ли да го счетат за управленска дейност и да ни търсят данък върху разходите ?
И аз така мисля
Фактурата за аванс е за 2000лв издадена през м.11.2013г. и клиента на ЗП-то е платил същия месец по банка .
Ок , благодаря .

Има фактури  издадени през м. 10 и м.11 .2013г. за авансово плащане на дръвчета за 2014г. тях също следва да гу включа в приходите и да се плати данък върху тях нали ?
Земеделски производител , продаващ дръвчета от разсаник не е подавал Декларация по чл.55 през догината и не е внасял авансов данък . Сега с ГДД ще гекларирам цялата сума на приходите и 60% НПР и ще внесе данъка . Трябва ли да се прилагат някакви допълнителни документи към ГДД ?
Явно нещо не е настроено както трябва , ще го впиша сумата ръчно 78лв

Аз го изчилих така 20:12=1.67 х 3 = 5 дни и 1.67:30 х17дни = 5.95 и мисля за 6 дни да дадем

260:20 х 6 =78лв
Не е ползвал отпуск .
Нали се дели на отработените дни за месеца предходащ месец на напускане , месец 02.2014г. има отработени 20 дни
Здравейте , лице назначено на 18.11.2013г. напуска на 05.03.2014г.  БТВ 260 ЛВ /4Ч, няма клас и надбавки.

Аз изчислявам трудов стаж 3м и 17 дни , което са 6 дни полагаем отпуск  , 260:20х 6 = 78лв , а програмата ми изчислява 52лв ?

Кое е вярно според Вас ?