:yes3: Привет

При продажба от бълг.фирма рег. по ДДС на фирма в държава членка на ЕС също регистрирана дата на данъчното събитие и дата на инвойс фактурата и нашата ф-ра е датата на предаването на стоката на транспортната фирма,когато транспорта е за наша сметка , т.е. товаря на 30.11.2012г издавам двете фактури / инвоис и българската / с дата 30.11.2012 и отразявам в дневниците и виес декл. в данъчен период НОЕМВРИ 2012-
А когато транспорта е за сметка на получателя на стоката данъчното събитие е дата на получаване на стоката в съответната държава - ще получа потвърждение, но промбема ми е датата на фактурите
-с товареното на стоката пиша инвойс фактурата , с дата на товаренето 30.11.2012г.  ,  а българската фактура ?
Аз мисля,че са посочени документите удостоверяващи стажа при двата варианта на осигуряване - като СОЛ и като ДУК.
 :wave: Здравейте , след двумесечно прехвърляне на моето запитване от НАП Пловдив към НАП София , днес получих отговор от директорката на Дирекция "Данъчна Политика" към Министерство на финансите .

Да припомня случая- след като завърших бакалавър Счетоводство и контрол регистрирах фирма,която към момента е с предмет на дейност предоставяне на счетоводни услуги. Работя сама във фирмата , осигурявам се на 420лв като СОЛ за всички осигурителни рискове, нямам възнаграждение за положен личен труд в дружеството.
Въпросът ми към НАП беше дали след 3 години заверената ми осигурителна книжка ще бъде документът доказващ ,че вече имам необходимия стаж да бъда съставител на финансови отчети.

От отговорът,който получих аз разбирам ,че след 3 год, заверената ми осигурителна книжка, сключените договори за предоставяните от фирмата счетоводни услуги и документите за плащанията/фактурите/ са документите ,с които се удостоверява че вече мога да бъда съставител . Т.е не е нужно да променям сегашния си вид на осигуряване / като СОЛ/.

Прикрепям отговора , надявам се да ме поправите ако грешно тълкувам нещата :)
 :wave: След като пратите ДДС-то и получите уведомлението за приемане , разпечатвате ли и самата декларация от Декларация- Преглед от ел. портал на НАП. Аз разпечатвам само Уведомлението за приемане с входящия номер и декларацията от счетоводната ми програма,но на нея не пише входящия номер ,та затова да Ви попитам  :hmmm:
Здравейте , искам да се консултирам с Вас  :smile1: Имаме наето лице по програма от бюрото по труда за наемане на лица над 50г за 12 месеца. Сега програмата му изтича и ще бъде освободен , искам да Ви попитам ще има ли право да получава обезщетение за безработица . Преди да почне работа при нас е бил безработен дълго време , като общо през живота си има стаж от 23 години. Заплатата му беше 310лв+ 40лв. клас  :blush:
Мерси много , че ми помагате имам последно питане когато лицето е СОЛ и има основание за подаване на ГДД по чл.50 , но има период в който е бил в болнични  доходът от който е изчислено обезщетението в кл.3 на Таблица 1 и на Таблица 2 ли се посочва , или само в кл.3 на Таблица 2 ?
да за ГДД и приложение 3 ,но таблица 1 и 2 Ме интересува дали попълват,че имаме пререкание със служителка в НОИ
Да  не отварям друга тема нали лицата работещи по ТД и получили възнаграждение по ГД не попълваха справката за изравняване ?
задължително прави годишно изравняване за всички източници на доход.
Бях пропуснала това, написано от irena , добре нали земеделските производители ,които произвеждат непреработена продукция не правеха изравняване на дохода ?  :(
Благодаря момичета за отговорите , сега вече ми е ясно ! Хубава вечер :)
 :wave: Лице което има ЕООД се регистрира като ЗП. В ЕООД-то се осигурява на 420лв , съгласно наредбата за самоосигуряващите се лица щом е ЗП и собственик на ЕООД се осигурява върху минималния осигурителен доход, определен за лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1 и 2 от Кодекса за социално осигуряване. Промяната на основанието или идентификационния код, по който се провежда осигуряването, се декларира по реда на чл. 1, ал. 2.

Това значи ли, че като ЗП няма да се осигурява и продължава да си внася само чрез ЕООД-то върху 420лв?
 :wave: Здравейте, става въпрос за пенсионер,който е назначен отново на работа при нас, преди да се пенсионира има 40г трудов стаж и съответно 40% / по 1% се дава/ процент за професионален опит. Сега след като вече е пенсионер и работи по ТД следва ли да му се начислява процента за трудов стаж и професионален опит и увеличава ли се за всяка отработена година/ т.е ще станат ли 41%/

Казаха ми, че процента се запазва какъвто е бил към момента на пенсиониране и не се увеличава с всяка година? Кажете как е правилно  :thumbup:
за 2010 г. целият отпуск се изплаща, поне до края на 2012 г. :)

§ 3ж. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) Неизползваният платен годишен отпуск или част от него за 2010 г., включително и отложеният по реда на чл. 176, ал. 1, може да се ползва до 31 декември 2012 г.

Ок, значи за 2010 изплащаме целия дори и да се получи над 10 дни, за 2011 10 дни , за 2012 пропорционално на отработеното време , тъй ли
Отлагане на ползването

Чл. 176. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г.) (1) Поради важни производствени причини работодателят може да отложи за следващата календарна година ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни.
(2) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) При уважителни причини по писмено искане на работника или служителя и със съгласието на работодателя ползването на част от платения годишен отпуск в размер не повече от 10 работни дни може да се отложи за следващата календарна година.
(3) (Отм., нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) В случаите на ал. 1 и 2 за следващата календарна година може да се отложи ползването на част от платения годишен отпуск общо в размер не повече от 10 работни дни.
(4) (Предишна ал. 2, изм. и доп. - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) Ползването на платения годишен отпуск може да се отложи и когато през календарната година, за която се отнася, работникът или служителят не е имал възможност да го ползва изцяло или отчасти поради ползване на отпуск за временна неработоспособност, за бременност, раждане и осиновяване или за отглеждане на малко дете, както и поради ползване на друг законоустановен отпуск.


И от тук вече започва и в наредби, и в КТ да се пише само за отложения отпуск. Останалия отпуск над 10 дни е загубен за лицето.


 :flowers: мерси Таня, ще се опитам да поправя навреме грешката
В грешка сте. За 2010 и за 2011 можете да й изплатите обезщетения само за 10 дни, а за 2012 отпуската, която й се полага до датата на напускането на лицето.

 :( ужас , значи щом лицето не си е ползвало полагащата се отпуска през дадената година след това като обезщетение и се изплащат само 10 дни
Изплащат се само 10 дни от 2011.
едно момиче не беше ползвало платения си отпуск изобщо назначена е на 18.05.2010г и напусна на 9.10.2012г. и ние и изплатихме обезщетение за всичките години , но май сме в грешка. Ще Ви помоля да кажете ако е така ако може да оправим нещата :(
Мерси и аз така си мислех  :blush:
 :wave: имам приходна квитанция от общината за начислена  и съответно платена от лицето лихва за неустойка към общината. Според мен не трябва да я включвам в дневника за покупки , но искам да съм сигурна .
Не, не сте разбрала правилно!
В момента МРЗ е 290 лв. - това Ви е базата

Базата е МРЗ към момента на отпуската само ако не е отработила един месец след като се е върнала на работа нали така? Ако след майчинството се върне на работа и работи един месец вече за база й се взима брутната заплата по отработения месец?
Благодаря ти , ще врътна един телефон за всеки случай да съм сигурна  :smile1: не че отговорът на горещия телефон ще е 100% верен, но все пак да пробваме