:wave: собственик на фирма иска да премине от СОЛ на 420лв. към ДУК ,за да може да се осигурява на повече пари, каква е процедурата , пише ме ДУК, определяме възнаграждението и трябва да го регистрираме в АВ? Понеже ще се променят осигурителните рискове трябва ли да се изчака яниари 2013г или може още сега да се направи промяната  :flowers:

СОЛ в ЕТ изравнява в края на годината.


Да , за ЕТ и за свободните професии знех че правят изравняване, в случая е за ЕООД и ООД   :give_rose:
Благорадя ти irenabrili , реших да попитам защото на друго място прочетох, че ако си избрал да си внасяш осигуровките върху 1000 и накрая на годината се окаже , че месечния ти облагаем доход е 1500лв. без да имаш доходи на друго основание освен като СОЛ, трябва задължително да довнасяш до 1500лв. , за да му заверят осигурителната книжка .
Извинявам се не съм се изразила правилно, не знам дали пак съм разбрала правилно т.е ако съм СОЛ в ЕООД или ООД и  ако имам доход от 600 лв. на месец ,а съм внасял осигурителни вноски върху  420 лв. ще трябва  да  довнасям до 600 лв , ако искам да се осигурявам върху реалния ми доход от 600лв? Ако искам да си остана на 420лв . не довнасям нищо така ли  :(
От този цитат са ми чуденките:
т.е. ако има доход от 600 лв. на месец, а е внасял върху 700 през годината ще му бъде заверен стаж върху 600 лв. и остатъка от вноските ще му се върнат, а ако в същия случай беше внасял върхи 420 лв. щеше да има да довнася до 600 лв. и пак ще му заверят стажа на 600 лв. Доколкото не се знае колко ще му е дохода в края на годината е най-добре в този случай да внася върху минимума, защото ако случайно вземе, че надвнесе нещо знаете, че трудно се връщат пари от НАП и НОИ

 :wave: искам да Ви попитам само ЕТ и свободните професии ли правят годишно изравняване и довнасят осигуровки?


2. По отношение на стажа. Управителят/собственикът на ЕООД ще се осигурява само като самоосигуряващо се лице в него. Предполагам вече има диплома за счетоводно образование и няма проблем да се регистрира като свободна професия "счетоводител" и част от договорите за счетоводно обслужване да сключи като такъв. Тогава ще има необходимия стаж не само като управител на ССП, а и като ФЛ извършвало счетоводни услуги на ГД.

Отделно, не съм чувал някой съставител да е бил проверяван откъде точно му е стажа и дали има необходимите документи.
Целта е да се избегне, двойното осигуряване в случая
Относно съставителя на финансови отчети и аз  не мисля, че това изискване се следи толкова строго и трябва един счетоводител непрекъснато да доказва, че отговаря на изискването. По-скоро е с декларативен дух, вписано е в закона, няма контрол, всеки си прави сметката по кой път ще поеме.
Да, разбира се, стига да ми отговорят :) В този смисъл да попитам има ли някакви изисквания как да бъде подадено запитването към НАП / по ел.път или по пощата/?
jUst_jUst на мен също не ми допада идеята собственика да се назначи на ТД , според мен гореизброените документи ще са достатъчни като доказателство за професионален стаж. Писах на ЦУ на НАП ще видим те какво ще кажат по въпроса :)
Цитат
 Съгласно чл. 12, ал. 4, т. 2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, при определяне размера на допълнителното трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит работодателят отчита и времето, през което без трудово правоотношение лицата са упражнявали трудова дейност и/или професия, която е същата или сходна с работата по сключения трудов договор, и са били задължително осигурени за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, трудова злополука и професионална болест и безработица или за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, общо заболяване и майчинство.           

Според мен не трябва да се бърка трудов и професионален стаж. Видно и от цитираната наредба времето през което си бил самоосигуряващ се по дадена професия , ти се признава за професионален опит евентуално ако някога сключиш трудов договор.
Отделно от това, което прочетох като документи доказващи професионален опит се считат: граждански договори, длъжностни характеристики, трудови и осигурителни книжки.

В нашия случай лицето има необходимото образование, управител е на фирма, има сключени договори за месечно счетоводно обслужване и всеки месец издава фактури. В ГДД   е посочен кода на вида дейност, която се упражнява, следователно поне според мен заверената осигурителната книжка  и изброените документи са достатъчни ,за да се види че през тази една година лицето е работило като счетоводител.

Относно съставителя на ГФО какво пречи във фирмата да бъде назначено правоспособно лице на граждански договор или на срочен трудов договор , за да извърши съставянето на годишните финансови отчети на обслужваните от фирмата ни предприятия и той да се разпише на съставител?
Значи осигурителната книжка ще свърши работа така ли? Никъде не можах да намеря относно това как се признава професионален опит на самоосигуряващи се лица, които преди да станат сол нямат друг трудов стаж
Няма ли начин да се избегне това двойно осигуряване все пак в началото си е трудно от към клиенти? осигурителната книжка, договори за счетоводно обслужване, фактури няма ли да може да послужат като доказване че работи като счетоводител?
Да ЕООД-то ще е счетоводна къща,но понеже собственичката още не може сама да съставя ГФО, за изготвянето на самия отчет ще ползва услугите на друга фирма
Здравейте, момиче регистрира фирма ЕООД има намерение да извършва счетотоводни услуги, за заверка на ГФО първоначално ще използва услугите на външна фирма до момента в който тя ще има право сама да съставя ГФО. Въпросът ми е как ще се удостовери примерно след 3 години,че тя вече има необходомият стаж/ в нейният случай 3 години/като счетоводител, за да може сама да заверява ГФО? В заявлението за вписване за АВ е посочено като упражнявани дейности : всички незабранени от закона
Благодаря Ви  :thumbup:
Благодаря много, ако работи 5 дни по 4 часа принципа на изчисляване е същият, аз се бърках с тези 40 часа месечно, мислех че на база на тях се изчислява, а то се гледа дневната продължителност на работният ден :)
Раздели  МОП на 4


значи за работа 5 дни по 2 часа МОД 86,25лв. / 345 е за длъжността/ и заплата 80лв. /на 8 часа е 320/
ще работи 5 дни по 2 часа на ден
искам да попитам относно чл.114 -служителка се пенсионира и сега искаме пак да я назначиме по чл. 114 до 40 часа месечно , но в калкулатора трябва да въведа заплата и МОД и малко се затруднявам с изчисляването им , на 4 часа заплатата й беше 160 лв и МОД 172,5 лв. Ако може да помогнете  :blush:
Благодаря Ви за бързите отговори , искам да попитам и още нещо служителка се пенсионира и сега искаме пак да я назначи ме по чл. 114 до 40 часа месечно , но в калкулатора трябва да въведа заплата и МОД и малко се затруднявам с изчисляването им , на 4 часа заплатата й беше 160 лв и МОД 172,5 лв. Ако може да помогнете
Здравейте, когато се прави УП2 и УП3 на лицето колко екземпляра му се дават, защото някъде бях чела че му се дават по два екземпляра от всяко УП и след представянето им в НОИ те му връщат по един и той ни ги дава на нас/работодателя/