Здравейте , назначихме лице на срочен трудов договор по чл.68 ал.1 т.2 , днес лицето каза , че иска да го освободим по взаимно съгласие . Може ли да се прекрати този вид срочен договор по взаимно съгласие на страните ?
Да, варианта е да начисля заплатите за м.12.2015г. още този месец . Принципно ги изпащаме и начисляваме след като мине месеца.
Здравейте , имам работничка , която е на втори трудов договор при нас , иска да ползва данъчното облекчение за деца и основният й работодател й казал да вземе от нас служебна бележка . Според мен тя следва да си подаде ри основния работодател декларацията по чл.22в ЗДДФЛ в периода от  30 ноември до 31 декември 2015 г. , но аз следва да й издам бележка за дохода за 2015г. чак след като изтече годината ? Така ли е ?
Благодаря :) Хубава седмица .
Здравейте , имам момче , което е било на работа от 04.05.2015 - 13.09.2015г./ последен работен ден 12.09.2015г. / Тъй като за месец 09.2015г. работните дни са 21 , а той е отработил 10  т.е по-малко от половината , за обезщетението за отпуск не му признавам месеца на напускане за пълен и изчислявам дни за обезщетяване 7 ? Правилно ли разсъждавам ?
Така е , но петъчно взех да се съмнявам в себе си :) Благодаря Ви.
Здравейте , фирма занимаваща се с услуги , указва услуга по изграждане на ел.система на местно физическо лице в град София . Лицето си заплати цената по фактурата и услугата му беше извършена. Трябва ли да му се удържат някакви данъци или просто си заплаща цената на нашата услуга и всичко приключва?
Да, благодаря , обърках се да не би облагаемата основа въз основа на която се изчисляват осигуровки и данък , да отива тя в разходите.
Здравейте , ако гражданския договор е за 450 лв , то НПР са 112.50 лв и облагаема основа остава 337.50лв . Коя сума отива в сметка 602 като разход , според мен би следвало да е сумата от 450лв ?
Най-много ме интересува когато се появи купувач на продукцията , свободно ли можем да се договаряме за продажната цена или пак трябва да се съобразяваме с цената на активен пазар ?
Здравейте , имам питане дали правилно осчетоводявам продадена продукция - орехи?

Чуденката ми е при продажбата им на каква цена трябва да ги фактурирам - по справедливата/пазарна/ на която се договорим с клиента ни или на справедливата/пазарна/ взета от активен пазар ?


Поред мен е така :

1. Заприходени орехи по справедлива/пазарна/ цена взета от активен пазар
Дт 303/ Кт 611  - 1000 лв  - себестойност
Дт 303 / 709 - 700 лв - за разликата до справедливата стойност

Продукцията е заведена за 1700лв

2. Продажба  - Договорили сме се с клиента ми да ги продам за 3000 лв без ДДС

Дт 411- 3600
        Кт 701 - 3000
        Кт 4532 - 600

2.1 Изписвам продадените орехи по първоначално заведената им справедлива стойност Дт 701 / Кт 303 - 1700лв
                                                           
Получава се че имам печалба - по Дт на 701 - 1700лв , а по кредита 3000 лв .

Как мислите ?
Пропуснах да спомена , че не става въпрос за продукция , а сметка 613 е разходи за придобиване на ДМА . Върху арендуваната земя ще изграждаме дълготраен актив - овощна градина . За това мисля , че мога да приложа  СС 16 и да ги включа във формирането на себестойността на градината.

Първоначална оценка на дълготрайни материални активи
4. Първоначално всеки дълготраен материален актив се оценява по цена на придобиване, която включва покупната цена (включително митата и невъзстановимите данъци) и всички преки разходи.
4.1. Преки са разходите, които са необходими за привеждане на актива в работно състояние в съответствие с предназначението му. Те са:
а) разходи за подготовка на обекта (на терена, където ще се използва активът);
б) разходи за първоначална доставка и обработка;
в) разходи за монтаж, включително направените през контролните и предпусковите периоди, както и обичайните разходи, свързани с поетапното въвеждане в употреба на дълготрайния материален актив;
г) разходи за привеждане в работно състояние на придобития дълготраен материален актив;
д) разходи за хонорари на архитекти, инженери, икономисти и други, свързани с проекта, икономическата обосновка, поръчката и/или изграждането, доставката, монтажа, въвеждането в употреба и др. на дълготрайния материален актив;
е) (изм. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) предполагаемите разходи до размера на начислената провизия за задължения за:
- демонтаж и извеждане на актива от употреба - тези предполагаеми разходи следва да се коригират с предполагаемите приходи, които предприятието ще получи от по-нататъшното уреждане на актива (брак, продажба, размяна, даване под наем и т.н.);
- възстановяване на терена, върху който е бил инсталиран активът;
ж) разходи, произтичащи от непризнат данъчен кредит, свързан с изброените преки разходи.
4.2. (изм. и доп. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Когато придобиването е свързано с разсрочено плащане, разликата между първоначалната оценка (сегашната стойност на всички плащания) и сумата на всички плащания се признава за лихвен разход през периода на разсрочено плащане.4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние.

4.4. Разходите за пуск и други подобни предпроизводствени разходи не се включват в цената на придобиване на актива.
Здравейте , бихте ли ме насочили следва ли да прибавя в себестойността  по сметка 613 нотариалната такса за заверка на договора за аренда на ползваната от нас земя 115лв и таксата за вписване на договора в АВ ?
Здравейте  фирма закупува  земеделски имот , който беше общинска собственост. Във връзка с търга сме платили 10% депозит за участие . След спечелване на търга плащаме имота , както и 2% режийни и 2% данък придобиване на общината.

Според мен тези 2% режийни и 2% данък придобиване на общината следва да ги прибавя в цената на имота по сметка 201 .  А депозита 10% да го дам в разчетна сметка ? Вие как мислите?
Мерси Далила , а от сметката и служебната бележка вече си се вижда колко е чистата сума за получаване .
Здравейте , малко ми е смешен въпросът но , в Гражданския договор на реда : Възложителят след приемане на извършената работа е длъжен да изплати на Изпълнителя в срок от 5 дни следната сума .............. . Коя сума трябва да впиша - брутната сума по договора или чистата сума след данък и осигуровки?
Делфин , много благодаря за отговора , разтърсих се и стигнах до този извод :

1. Гледа се съответния календарен месец ,през който са сключени договорите , а не месеца на изплащане :
примерно 2 ГД сключени през м.07.2015г. и изплатени на 10.08.2015г.

1-ви - доход след НПР - 202лева  /270.27 Бруто преди НПР/   
2-ри - доход след НПР - 162 /216.22 Бруто преди 25% НПР/

не се внасят осигуровки и подават д1 и д6 , защото съгласно чл.4, ал. 3, т. 5 КСО сборът от възнагражденията след намаляване с разходите за дейността / 202+162 лв / =364 е по-малко от МРЗ 380 действаща към месеца на сключване м.07.2015г.

Така се гледа за всички ГД  , които има лицето сключени през месец 07.2015г. при нас , както и при други фирми и се гледа сбора от всичките да не превиши МРЗ към датата на сключване на договора ?

Така ли е ?
Здравейте , питането ми е във връзка с граждански договори и осигуровките по тях :

1. Лице неработещо другаде има ГД , който след НПР се получава под минималната заплата - няма осигуровки ,а само данък.

2. Лице работещо другаде има ГД - без значение колко се получава след приспадане на НПР - има осигуровки и данък по ГД .

3. Лице неработещо другаде има 2 ГД и по  двата след НПР се получава под минималната заплата - няма осигуровки и по двата  ,а само данък.

4. Ако лицето не работи другаде и има два ГД - единия след приспадане на НПР се получава над МРЗ и следва да има осигуровки  , а другия след приспадане на НПР се получава под МРЗ - следва ли да има осигуровки по него , тъй като по първия ще му се начислят осигуровки?

Благодаря предварително  :blush:
Здравейте , фирма закупува товарен бус от физическо лице на 01.07.2015г. , имаме договор за покупко-продажба . Нотариално договорът е заверен и изповядан на 15.07.2015г. и тогава е регистриран в КАТ на наше име .  Искам да Ви попитам това , че нотариалната заверка е на 15.07.2015г. значи ли , че нямаме право на данъчен кредит по фактурите за гориво и ремонт издадени преди 15.07.2015г. и платени от нас ?