Здравейте и на Вас :)

Четейки това :




ДАНЪЧНО ТРЕТИРАНЕ НА ПРИСПАДНАТ ДАНЪЧЕН КРЕДИТ ЗА НАЛИЧНИ АКТИВИ ПРИ РЕГИСТРАЦИЯ ИЛИ ПОВТОРНА РЕГИСТРАЦИЯ ПО ЗДДС
 Седмичен законник бр. 6, 16 - 22 февруари 2009 г.


Закон за корпоративното подоходно облагане

    В бр. 11 от 2008 г. на сп. “Финанси и право” Людмила Мермерска, данъчен консултант, разглежда данъчното третиране на приспаднат данъчен кредит за налични активи при регистрация или повторна регистрация по ЗДДС.

    Както и през предходната 2007 г., не се извършва никакво регулиране с приспаднат данъчен кредит, ако данъкът върху добавената стойност (ДДС) не е включен в историческата цена на актива (чл. 47, ал. 2, т. 1 от ЗКПО).

    Например, ако през 2008 г. новосъздадена фирма е наясно, че ще се регистрира в рамките на годината по ЗДДС и не включва начисления ДДС в историческата цена на придобиваните активи, то последващата регистрация по ЗДДС не води до никакво данъчно преобразуване.

    При условие че активите - дълготрайни и краткотрайни - са заведени с ДДС, ако при регистрация/пререгистрация по ЗДДС фирмата:

    - не намалява балансовата стойност на дълготрайните активи в САПл и респективно -стойността на неамортизируемите активи (най-вече материалните запаси) с приспаднатия данъчен кредит и отчете съответно приспаднатия данъчен кредит като приход, тя не следва да извършва данъчно преобразуване (чл. 47, ал. 1 от ЗКПО, по аргумент от противното);

    - намалява балансовата стойност на дълготрайните активи в САПл и респективно стойността на неамортизируемите активи (най-вече материалните запаси) с приспаднатия данъчен кредит, а не го отчита като приход, приспаднатият данъчен кредит следва да се посочи в увеличение (чл. 47, ал. 1 от ЗКПО). По отношение на това правило от 01.01.2008 г. са налице някои особености, засягащи неамортизируемите активи (най-вече материалните запаси), а именно:

    1. Ако неамортизируемите активи (най-вече материалните запаси) се отпишат в годината на регистрацията или повторната регистрация по ЗДДС, не се извършва никакво преобразуване (чл. 47, ал. 2, т. 2 от ЗКПО). Например ако търговска фирма, регистрирана по ЗДДС през 2008 г., продаде всички стоки през същата година, за които е възстановен данъчен кредит, не се извършва корекция с данъчния кредит;

    2. Ако неамортизируемите активи (най-вече материалните запаси) не се отпишат (например продадат) през 2008 г., следва да се извърши корекция с приспаднатия данъчен кредит на общо основание, т.е. той да се посочи в увеличение по реда на чл. 47, ал. 1 от ЗКПО. През следващата година обаче (в годината на отписване) счетоводният финансов резултат се намалява със сумата на приспаднатия данъчен кредит за съответния актив, с която е увеличен счетоводният финансов резултат в предходна година (чл. 47, ал. 3 ЗКПО).

Активите остават със сегашните си стойности в ДАП и САП.
Следва , че трябва при качването на фактурите по описа в дневник Покупки , за които искам данъчен кредит да ги осчетоводя Дт 4531 / Кт 709   , след това при получаването на парите Дт 503 / Кт 4538
Отразявам го като приход по сметка 709 и не правя годишно изравняване на ГДД , не го посочвам никъде в ГДД .

На прав път ли съм ?
Делфин страшно ти благодаря за включването!  Ок, запазвам стойността на актива / вкл.с ддс-то/ . Но после след като подам описа и ако ми признаят ддс кредита, как да осчетоводя получената сума?
Здравейте, фирма има закупени активи преди рег. по ЗДДС с начислено ддс , счетоводителката е осчетоводила в стойността на актива цялата платена сума/ вкл. ДДС-то/ . Сега фирмата премина 50000лв и ще се регистрира по ЗДДС. След като излезе регистрацията ще подадем опис на наличните активи / само тези закупени от България, с начислено наше ддс/ . Какво се прави с амортизацията на активите в този случай , трябва ли да намаля стойността им и сумата на месечната амортизация?  :(
Работникът и служителят има право на парично обезщетение за неизползван платен годишен отпуск, когато е придобил поне 1 пълен месец трудов стаж. Последният месец при трудов стаж повече от 1 месец се счита за пълен, ако работникът и служителят е прослужил най-малко половината от работните дни на месеца.

Ей това ме мъчи , не мога да го разбера . Ако вземем примера ми за м . Януари ако е отработил половината раб.дни за м . Януари ще има ли един месец трудов стаж?
Ох , значи водещото е , че трябва да има изработени повече от половината работни дни за месеца , за да има право на платен отпуск за него  - януари има 5 дни и няма право , Май е отработил повече от половината работни дни за Май и има право на платен отпуск за него . :)
Не. За да има право на отпуск трябва да има изработен един месец. Януари има изработени 5 дни.. какъв отпуск да се полага за тогава?
А м,Май там също няма пълен месец ?
Добре де , а за м.Януари не му ли се полага отпуск ?
За да видя колко точно се полага за месеците в които не е работил цял месец / Януари и Май/
Здравейте, искам да попитам за обезщетението за неизползван отпуск :

Лицето е назначено на 25.01.2013г. и е освободено на 27.05.2013г.

За месец Януари - 20:12 = 1,67 : 31 = 0.054 х 7 календарни дни = 0.378
За месеците Февруари-Април - има право на 5 дни отпуск
За месец Май - 20:12 = 1.67:31= 0.054 х 26 календарни дни = 1.404

Как е правилно да събера 0.378+ 5+ 1.404 = 6.782 което са 7 дни полагаем отпуск  или  : за Януари няма пълен ден / 0.378/ , за Февруари-Април 5 дни + за Май 1 ден / 1.404/ = 6 дни полагаем отпуск.
Здравейте, искам да Ви попитам как процедирате с осчетоводяването на плащанията и единната сметка на НАП. Имаме фирми със задължения , на които справките за извършените плащания в ел.услугите на НАП са просто страшни- изобщо не са разнесени плащанията или са разнесени неправилно т.е не е сотоверна , за да се полза като ориентир какво е покрито.
Вече мисля да почна да си закривам в счетоводството това , което е платено по платежното и това е ! Например в счетоводството имам салдо за неплатено ДОО за м.01.2013г, плащам го с ПН в което си пиша че плащам ДОО за м.01.2013г. и си закривам плащането 4551/ 503 точно със сумата за м.01.2013г. нищо че в НАП е отишло за нещо друго .
Вие как процедирате ?
Да но лицето е напуснало фирмата за да се пенсионира и би трябвало като се назначи отново  да се вземе стажа като общ работник за % просл.години.


това е и аргумента на управителя
Работник от назначаването си в предприятието е бил длъжност Шофъор , след това с допълнителни споразумения е бил преназначен на длъжност Общ работник. Сега се пенсионира и пак ще го назначават на работа във фирмата като Общ работник . Управителя иска да му се признае за % за ТСПО времето само когато е бил Общ работник. Може ли това да стане ?

В наредбата пише 1) За придобит трудов стаж и професионален опит се зачита стажът, признат по реда на Кодекса на труда за времето, през което работникът или служителят е работил и продължава да работи в предприятието, в т.ч. на различни работни места и длъжности.
Здравейте  :wave: , фирма изплаща аванс за текущия месец на 15-то число и заплата за предходния на края на месеца т.е след 25-ти . В този случай как следва да се подават Д1 и Д6 ? За аванса нищо не се подава , Д1 я пускам като начислени на 25-ти и Д6 без данни за данъка . След това на 30-ти когато се изплати остатъка от заплатата пускам само Д6 с данни само за данъка ли?
Здравейте, правилно ли е горивото по фактурите , директно да го давам на разход в гр.60 и да не се пишат пътни листи? Имаме право на данъчен кредит .
И как ще се подпише на този ежедневен инструктаж, като не е в страната?

те през повечето време не са в страната , не знам как да процедирам в случая, да водя ли книга за ежедневен или само начален и периодичен  инструктаж
при нас е за международен транспорт и не знам за през дните през които не са в страната дали да попълвам данн за ежедневен инструктаж , според мен да
въпроа ми беше ,провежда ли се инструктаж/ ежедневен / и вписва ли се в книгата за ежедневен инструктаж ако да кажем 1 седмица лицето не извършва курсове  поради липса на работа
 :wave: при ежедневния инструктаж освен попълването на Книгата за ежедневен инструктаж нещо друго попълва ли се ? И примерно ако този ден няма курс/ свата дума за шоьор/ трябва ли да попълвам в книгата нещо за дата дата ? Благодаря Ви .
Според мен, след като разполагате с фактура и не разполагате с документ за превалутирането, следва да отразите разхода по фактурата по курса на БНБ за деня. Без документ за превалутирането не образувате курсова разлика, но пък заради липсата му да не отразите разход си е пренебрегване на принципа за предимство на съдържанието пред формата.
Така че, аз съм за 601/501 или каквото там давате на Директора за командировки (евро, долари,..)

Той е била със служебната кола за среща с клиент , няма командировачни , ще го запиша както Вие казвате 601/501 по курса на БНБ.

А РКО следва ли да има ?
Какви счетоводни записвания да взема ?