Днес ме осведомиха, че този месец няма да се плащат осигуровките а само чистите заплати  :( сега как да процедирам , как да подавам Д1 и Д6 с данните за м.01
датата на въвеждане в експлоатация е датата на фактурата така ли , на фактическото придобоване?
А за преобразуването да , но в намаление на загубата ли , защото ако беше на печалба щях да я увелича,но сега фин.резултат е загуба?
 :smile1: Здравейте имам малко затруднение при приключването на една фирма , финансовият резултат за годината е загуба, но има глоби и неустойки с които трябва да увелича финансовия резултат и не знам дали разсъждавам правилни - в ГДД трябва да намаля загубата с размета на глобите и неустойките така ли ?

И друго закупен е камион от фирмата на 25.10.2012г , на 05.12.2012г е подадено заявление за доброволна регистрация по ДДС и Декларация ОкД 5 за СОЛ-а , от коя дата да начислявам амортизациите на тази камион?

 :(
Здравейте, ако може някой да представи мнение - фирмата ни искам да закупи товарен автомобил - бус, камион или нещо от този род и да го ползваме във фирмата да кажем за превоз на материали когато извършваме услуга, за превоз на работниците или управителя  до някой клиент или обект , общо взето за такива неща.
Регистрирани сме по ДДС  и искам да Ви попитам ще имаме ли право на данъчен кредит за самия бус/камион и след това за разходите свързани с него / гориво, масло, ремонт, части/ ?

Много Благодаря ако някой се включи  :blush:
и аз имам затруднения с това как да изчисля размера на отпуска ,който не е използван и трябва да се прехвърли в следващата година? С каква сума да взема сч.операция за 10 дни неизползван отпуск?
Здравейте, моето мнение е,че получените средства от Бюрото по труда трябва да бъдат осчетоводени като приходи от финансирания и в ГДД счет.резултат да бъде намален  с тази сума./ш.2230/. Ако сумите от БТ бъдат получени до съставяне на ГФО за 2012г., те трябва да се включат в резултата за 2012г.  Ако някои колеги имат друго мнение, моля да го споделят.

здрвейте , през месец ноември и декември 2012г. съм начислила оачакваните пари за заплатата и осигуровките за аметка на работодателя,който БТ трябва да ни преведе ДТ499 / КТ 705
БТ ни преведе парите за наември в началото на януари 2013г, а за месец декември все още няма превод . Притеснява ме това,което е написано в по-горния пост "Ако сумите от БТ бъдат получени до съставяне на ГФО за 2012г., те трябва да се включат в резултата за 2012г" Сега при приключването и съставянето на ГДД и ГФО тези пари постъпили по банковата ни сметка вече през 2013г. трябва ли да ги отразявам?
Привет аз също ще издавам инвойс и искам да Ви попитам копие от инвойса който ще пращам на контрагента трябва ли да имаме при нас или за нас си остава българската фактура?
Aз също се обадих в ТД на НАП в града , казахами задължително да подам , след това реших да звънна и на националния им телефон , съща казаха да подаваме до 25.01 . Не знам вече
Кажете трябва ли да се подава декларация ако съм си платила данъка да декември през декември ?
Да, точно това е предвидено, като случай. Понеже данъкът може да се плати по-късно и съответно Д6 да се подаде, само за данъка по-късно. Таня-ЛС ми обърна внимание на този вариант.
A в този сличай можем ли да подадем  Д6 до 25.02.2013г. като в Д6 включим данни и за осигуровките и за данъка , въпреки че не сме го платили все още и ще го платим по-късно в срок до 25.03.2013г
Може, но кога?
На 14 ти ще са внесени по-рано осигуровките.
На 25-ти вече ще има лихва по ДДС-то.
Някои фирми дето си плащат редовно дължимите данъци ии осигуровки по-добре за тях да си внесе и осигуровките заедно с ДДС-то и да си спести едно платежно, разбира се ако сме направили заплатите до тогава :)
Добре а данък наем, който фирмите дължат за месец Декември кога ще се плаща ? Както беше досега до 10.01.2013г. или вече по нивите правила ?
Здравейте , вклчва ли се описа на наличните активи фактури за закупени стоки от ЕС , фактурите са издадени с начислен ДДС ? Според мен се включават само фактури издадени от регистрирано по българския закон ЗДДС доставчици,който са ни издали БГ фактура с начислен ДДС ? Трябва да подам опис и не знам как да постъпя ?
Не е необходим подпис и печат на получателя. Но е задължително да се снабдите с писмено потвърждение от получателя с подпис и печат, че същият е получил стоките по въпросната фактура на територията на неговата страна на еди коя си дата и т.н., описват се нещата които се изискват от ППЗДДС. Всичко това трябва да стане в срок до края на месеца следващ месеца на фактурата. Не мога да разбера защо българските фирми, когато продават навън изготвят две фактури за едно и също нещо, една на български език, която осчетоводяват и една на чужд език, която дават на клиента. В нашето законодателство няма такъв регламент. Освен това не съм виждал досега чужда фирма да издава на българска фирма фактури в два екземпляра примерно на немски език и на български език. Само нашите клякат като луди.


Става въпрос на доставка на услуга главно на данъчно незадължени лица , ако има подпис от получателя на копието от инвойса,който остава за нас , нужно ли е друго потвърждение?
 :wave: Трябва ли да има подпис и печат на БГ фактурата и на Инвоис фактурата на съставител и получател. При извършена доставка ние изпращаме само Инвоиса и той няма как да е подписан от получателя и БГ фактурата също няма как да е подписана от него . Чета в ЗСч , ще вече не са задължителни ,трябва само да има име и фамилия на съставителя, но искам и Вие да кажете да не би да има нещо допълнително :)
За климатика да , но да кажем ПВЦ дограма , нея не може да си я вземем при напускана ,тя е един вид ремонт , за нея ще може ли да се ползва амортизация?
Нашата фирма има сключен договор за наем за помещението ,което ползваме . Сега ако купим климатик да кажем за 1000лв ще имам ли право за ползвам амортизация на него или мога да ползвам амортизация само ако правим ремонт на помещението ,примерно дограма ?
Здравейте,
Фактура трябва да издадете в срок от 5 дни от настъпване на данъчното събитие, а при ВОД - до 15 декември.
Скрит текст :

Издаването на инвойс не се изисква от българското законодателство. Той се издава за удобство на чуждестранни митничари, данъчни, получатели на стоки и услуги. Номерата могат да не съвпадат с номерата на фактурата. Инвойсът е първичен, но не и самостоятелен счетоводен документ и дублира съдържанието на фактурата. Ако не дублира фактурата буквално, трябва минимум да съдържа номер, дата, индивидуализация на доставчика и получателя (име, регистрационен и/или ДДС номер, адрес), описание на стоката ( в т.ч. наименование, мярка, количество, ед. цена и сума), обща сума, условия на доставка и срокове на плащане.

В този смисъл не е задължително инвойсът да е с дата товаренето на стоката.
Колкото до пращането - инвойсът може да съпровожда стоката или да се изпрати по факс, по куриер, по ел.поща...


Благодаря за отговора Ви , след като инвойса не е задължителен , българската фактура ли трябва да изпратя заедно със стоките на контрагента ?
И още нещо само инвойса ли се изпраща на клиента или и двете фактури българския оригинал и инвойса ?