Здравейте , нещо се обърках  :blush: при прекратяване на ТД със срок на изпитване в ползва на работодателя в ТД и в Заповедта като основание за прекратяване чл.70 ал.1 КТ записвам нали ?
Здравейте , мъж постъпи на работа на 01.06.2015г. по договор със срок на изпитване в полза на работодателя. Сега считано от 01.07.2015г. вече не е на работа и договора му се прекратява т.е ще има един пълен месец работа и според мен следва да му платим 2 дни обезщетение за неизползван годишен отпуск ? Правилно ли съм се насочила.
Да , има подадена ОКД-5 за новата фирма , в която е указана само дата на започване на дейността , без да е маркиран вид осигуряване.
Здравейте става дума за двама управители на ООД като единия си има и друга фирма , от която към момента си се осигурява като СОЛ и получава възнаграждение за личен труд и му се подава Д1 от там , другият сега започва осигуряването си като СОЛ без личен труд в новата фирма. Та да питам :

1. Трябва ли да подавам Д1 и от новата фирма  на тази управител, който си се осигурява  като СОЛ през другата му фирма? Тук няма да получава никакво възнаграждение.

2. На този , който сега започва осигуряването си стандартно му подавам Д1  с код 12 върху МОД 420ЛВ?
нали е 3 дневен срока за подаване към НАП ?
Здравейте едно лице по вчера 24.06.2015г. беше на длъжност шофьор на 4ч постоянен договор , сега от днес го преназначаваме пак по този договор на 4ч по като управител транспорт . Изготвих допълнително споразумение за преназначаването , следва ли да подам уведомление към НАП за него ? 
Здравейте , зададох писмено запитване към НАП подписано с електронния подпис на фирмата и системата им го  прие и даде входящ номер . Днес вместо на електронния адрес от който е изпратено запитването ни , получихме хартиено писмо адресирано до адреса по седалище и адрес на управление на фирмата  :blink:

В писмото написах
1. Адрес и седалище на управление : Добрич , ул. Май №1
2. Адрес за кореспонденция :Добрич , ул. Май №1
3. Адрес по чл.8 ДОПК : Добрич , ул. Май №1

Да не би нещо тук да съм объркала , според мен би следвало да получим отговор по e-mail , нали за това го й пращаме по e-mail ?
Здравейте , моля за помощ  :blush: , какви счетоводни записвания следва да взема при следните 3 ситуации :

1. Фирма ЕООД плаща аренда за земя на физическо лице собственик на земята.

2. Фирма ЕООД плаща аренда за земя на фирма собственик на земята.

3. Фирмата собственик на земя издава фактура за приход от отдадена под наем земя.
Здравейте , получих фактура с начислено 19% немско ддс за услуга по пътна помощ на аварирал камион - услугата се състой в изтегляне на камиона от магистралата и издърпването по сервиз . Според Вас следва ли да самоначислявам ддс с протокол по чл.117 ЗДДС или мога да приложа чл. 21 ал.4 ?  Търсих становище на НАП , но нищо не намерих ...
Ок , искам само последно да попитам единия от управителите си има ЕООД и там си се осигурява като СОЛ , сега тук няма да подлежи на осигуряване нали / няма дук/ ?
Благодаря , а в справките за самата регистрация по ЗДДС пак само данните на единия цитирам или и на двамата , но само единия слага подписа си накрая ?
Здравейте , ООД с вписани двама управители , с начин на управление - заедно и поотделно , може ли само единия от тях да подпише необходимите документи за регистрация по ЗДДС и той да ми направи нотариално пълномощно ?
Здравейте имам ЗП , което има и фирма ЕООД заради което се осигурява на 420лв . От ЕООД-то не получава доходи . Сега за да определя с коя група минимален месечен осигурителен доход подава съгласно ЗБДОО трябва да гледам декларираните му доходи като ЗП по ГДД за 2013г. Само че не знам кое следва да гледам сумата на дохода преди махане на 60% НПР или след . В ЗБДОО пише облагаем доход , а облагаем доход в ГДД е след приспадане на НПР ?

Вие как мислите ?
Здравейте длъжни ли сме да включваме в дневник покупки разходни фактури издадени от нерегистрирани по ЗДДС лица без начислен данък в тях?
Здравейте , фирмата ни вади лиценз за превоз на собствени товари в страната . Във връзка с това имам издадени фактури на името на фирмата за - курс обучение професионална компетентност , такса карта за квалификация на водач , такса заявление за издаване на карта за квалификация на водача .  Въпросът ми е мога ли тези разходи да ги призная като текущ разход на фирмата ни ?
Благодаря Ви , и последен въпрос нали фактури платени на ЕТ не се посочват в справката?
Така ще направя само за 2014 ще подам нова . Посочвам всеки ЗП издал ни фактура за стока или услуга , мога ли ако на един ЗП имаме платени няколко пъти суми да ги включа на един ред ?
Благодаря Ви , а имали възможност да коригирам справката за  2014 и 2013 г понеже не съм ги включвала до сега ?
Фирма е купувала стока от рег. ЗП , които са си издавали фактури и съответно фирмата им е плащала цялата сума без да удържа данък . Сега следва ли всеки един ЗП издал ни фактура да го включвам в справката по чл.73 ЗДДФЛ и да посоча изплатената сума?