Основна РЗ+допл. за стаж
Не се включва сумата на двата дни отпуск.,
Така ли ?
Здравейте!
Служител напуска и ще  му бъде изплатено обезщетение по чл.224. Т.К. последните месеци е ползвал болнични за базов месец ползвам последния, в който има отработени май-малко 10. дни - Май.
Служителя има отработени 17 дни и 2 дни платен годишен отпуск.
Как се смята обезщетението ( за 11 дни)?

500/19 *11=289,47 или  500/17*11=323,53

Според мен 289,47, а и в чл. 177от КТ пише :"За времето на платения годишен отпуск работодателят заплаща на работника или служителя възнаграждение, което се изчислява от начисленото при същия работодател среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползуването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни", но четох едно разяснение и там пишеше ...върху отработените дни на служителя...
При покупка на два климатика на отделен ред е включено и демонтаж, монтаж на външно тяло климатик.
Т.к. това са преки разходи те трябва да се включат в стойността на активите.
Когато имаме само една фактура за актива и разходите може да се вземе направо операцията :
209       1000 +50 лв разходи
4531
           401

или трябва задължително да се мине през :

209        1000
613            50
4531
        401

209/613   50

малко излишно ми се струва.

Здравейте !
Ако служител е с намалена работоспособност над 50 %, тогава ползва данъчно облекчение по ЗДДФЛ - основата за определяне на дод се намалява с 660лв, независимо, че получава и инвалидна пенсия.
Ако същото лице придобие право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, но стане на работо, то работодателя трябва ли вземе под предвид дохода му от пенсия ?
Според мен не, защото чл.24 и 42 от ЗДДФЛ са за доходи от трудови правоотношения.
Т.е. дори общият доход на лицето (рз+пенсии) да надхвърли 660, ние като работодател няма да му удържаме дод ( ако брутната му заплата е под 660).
Така ли е ?
Ако използваме с-ка 304, ще имаме две операции :
304                             304
4531                          4531
        401                            401
Няма да има следващи фактури - вноски, лихви.
Единствено горните операции ли да направя ?
Здравейте !
Придобиваме автомобил. Получаваме фактура за отстъпени лизингови права от лизингополучателя (10 000 с ддс) и фактура за продажба на мпс от лизингодателя ( 3 000 с ддс ).
Управителя казва, че ще я продаваме.
Как да заведа актива ( в 304 или 205 с-ка) и на каква стойност ?
Здравейте !
Служител нает на трудов договор иска да започне работа като застрахователен агент.
Застрахователната компания трябва да му издаде удостоверение, че е вписан в регистъра на КФН.
Какво трябва да направи физическото лице ?
Да подаде декларация в НАП за започване на дейност като самоосигуряващо се лице.
Как точно се подава Декларация 1 от физическото лице ? ( Имала съм случай на сол управител и декларацията се подава от името на фирмата, заедно с тези на труд.договори).
Със сигурност ще подаде и годишна декларация.
Ако може някой запознат да коментира  :smile1:
А със самата дата на издаване - 21.09 или е по-добре да фигурира с 01.10 ?
Да, включили са КИ за 09 месец.
Здравейте !
Имаме издадено КИ за върната стока с дата от Септември месец, за което ние не знаем ( счетоводството). Контрагентите не са ни изпратили това КИ.  Колегите от склада не знаят, че трябва да се издаде до 5 дни...и още са чакали издаването му. ( Става въпрос за дребна сума, но все пак.)
И двете страни имат вина - едните не са предали КИ, другите не са си го потърсили навреме.
Как е най-добре да се постъпи ?
Да помолим контрагентите да анулират Ки от м.09 и да го издадат на ново за м.10 или да си го отразим в дневника на покупките за м.10 ( може би да не пишем дата от Септември , а 01.10) ?
Така направих.
Много благодаря за помощта !
Временно изпълнявам и трз ангажиментите и да си призная - до сега никой не си беше пускал неплатен отпуск.
Видях ЗЗО :р. 101 от 2009 г., в сила от 02.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) за лицата в неплатен отпуск, които не подлежат на осигуряване на друго основание, вноската се определя върху половината от минималния месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване; вноската е изцяло за сметка на осигуреното лице - когато неплатеният отпуск е по негово желание, и за сметка на работодателя - когато неплатеният отпуск е за отглеждане на дете по реда на чл. 165, ал. 1 и чл. 167а от Кодекса на труда или поради производствена необходимост и престой.
Според Вас, т.к. са изплатени вече РЗ, би ли имало проблем тези 1,6 лв да са за сметка на работодателя, а не за работника.Би могло да се каже, че е за производствена необходимост.
Когато се нанасят отпуските в трз праграмата ни, може да се избере дали неплатения отпуск да е с осигурителни вноски за сметка на работонателя и работника.
А, ако по погрешка е избрана неплатен отпуск с осигурителни вноски за сметна на работодателя, а не за сметка на работника ? Той прекратява след това трудовото правоотношение, а и заплатите са изплатени вече, а отава да се подаде Декларация 1 и 6.
За да не се правят корекции, предпочитаме да оставим така нещата.
Когато разглеждам Декларация 1 за конкретния служител в кл.27 е 20, а в 28 - 8. За 28 ок- 8%.
Как се изчислява колко трябва да е в кл.27 ? В упътването пише :Доход, върху който се дължат вноски само за здравно осигуряване – попълва се осигурителният доход, върху който се дължат вноски за здравно осигуряване за времето в неплатен отпуск, за времето на отглеждане на дете по чл. 165 и 167а КТ и др.
Здравейте !
Служител ползва неплатен отпуск ( защото още няма право на платен ) за 2 дни. Първи са му за годината - следователно се зачитат за трудов стаж.
Дните неплатен отпуск с осигурителен стаж от осигурител или от осигурен трябва да бъде ? Декларация 1 си е с код 01,нали ? Има ли някаква особеност ?
Здравейте !
В дневниците за м. Септември или м.Октомври трябва да се включи протокола по чл.117 в следния случай :
авансово плащане по проформа ф-ра (няма изискуемост) - 29.06
доставка на стоките -началото на Септември, но никъде не е отразена точната дата
издадена фактура- 07.09
Ако си съставя протокола с дата 07.09, в кой месец трябва да го включа в двата дневника ?
Благодаря !
Не сме клон. Сега продаваме за първи път на клон и се замислих...
Или тази колона клон се попълва, ако вие самите сте клон ?
Здравейте !
Когато имате фактура за продажба към клон на фирма ( банка в моя случай) попълвате ли колона 2 от дневника на продажбите ?
В инструкцията пише -2.   Клон – изписва се в четири цифри или остава празно.
При осчетоводяването на моята програма ( Ажур) не виждам възможност  за въвеждане на допълнителните цифри след 6-те.
Само по основно правоотношение се изплащат.