Здравейте!
Клиент превежда от еврова сметка в левова сметка на фирма сумата от 500 евро по курс 1.949, фиксинг 1.95583. На отделен ред има банкова такса за превода.
Авансовата фактура, която трябва да се пусне за 977.92 лв ( 500*1.95583) или колкото в действителност сме получили по банковата сметка - 974.5 лв?
Някой може ли да ми помогне, обърках се.
Счетоводна и данъчна амортизация започват да се начисляват от 01.11.
Счетоводната амортизация се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба - т.е. от 01.12. (СС 3)
Махаме актива от САП от 30.11.
Махаме актива от ДАП от 01.11. (чл.60, ал.2 ЗКПО)
Това означава, че данъчната амортизация ще е с един месец по-малко от счетоводната ...
Използван 2 седмици 10 месец имах в предвид( не 09).
Ако спазим чл.60  (2) Когато активът се отпише за счетоводни цели, преди да е напълно амортизиран за данъчни цели, той се отписва от данъчния амортизационен план в началото на месеца, през който се отписва за счетоводни цели, би следвало счетоводната и данъчната амортизация да са еднакви - един месец 11.

Активът е използван за около 2 седмици през 09 месец :smile1:
Договор и приемо-предавателен протокол 01.10, анекс за прекратяване 05.11.
Според Стандарта
6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.
Ако приемем, че и данъчната започва тогава т.е. 11 месец, следва, че ще имаме счетоводна амортизация за 11 месец ( за целия месец) и данъчна само за 5 дни от 11 месец.
Така ли е според Вас?
Здравейте!
Имаме следният случай : взима се автомобил с финансов лизинг с опция, но след месец и няколко дена се прекратява с анекс по взаимно съгласие.
Още не са правени никакви осчетоводявания.
Въпросите ми са: има ли смисъл да се осчетоводява цялата сума на финансовия разход за бъдещи периоди  ?
Счетоводна амортизация няма да има, но ще има данъчна за няколко дена, така ли е ?
Ако се вземат като извънредни разходи, неприсъщи за дейността.
Има забавено плащане на фактура за ел.енергия.
В сметка 609 или като извънреден разход трябва да се осчетоводи ? Ако в 691 трябва ли да се посочи в увеличение в ГДД ?
В ЗКПО, чл.26 т.6 пише за лихви от публични държавни или общински задължения, а тези са към контрагент.
 :flowers:
Благодаря !
Здравейте!
За да се продаде стока е ползвана посредническа услуга.
Фактурата от доставчика на услугата как е по правилно да се осчетоводи : в 602 Разходи за външни услуги или 304 Стоки( и след това да се изпише 702/304) ?
Здравейте!
Аванс получен на 31.10, фактурата е от 03.11. За мен няма проблем, но контрагентите твърдят друго. Те цитират ал.1, а аз ал. 2 от ЗДДС:
Задължение за начисляване на данъка от регистрирано лице

     чл. 86. (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:

               1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;

               2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;

               3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.

          (2) Данъкът е дължим от регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният документ, а в случаите, когато не е издаден такъв документ или не е издаден в срока по този закон - за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем.  :question:
Благодаря !
Успешен ден !
Във вътрешните правила е записано, че служителите от търговския отдел получават бонуси към основната РЗ -  10 % от продажбите, които направят, за съответния месец.
Като процент са едни и същи, но разбира се като стойност са различни всеки месец.
Дали се счита тоза за постоянен бонус / постоянна премия ?
Здравейте!
Служител получава основна РЗ + допълнително възнаграждение за стаж + 10% от продажбите, които е извършил всеки месец.
Осигуровки се дължат върху цялата тази сума ( брутна заплата) , нали така ?
Този бонус/премия като постоянен или еднократен трябва да е записан във фиша ?
Някой не е ли има такъв случай ?  :blush:
Здравейте !
Две предприятия си делят собствеността на един поземлен имот. Сключва се нотариален акт за доброволна делба на недвижим имот и там се упоменава коя част от имота на коя фирма ще е собственост ( границите, имат и нови идентификатори).
При подаване на Декларация по чл.14 от ЗМДТ кое точно се попълва ?
Би трябвало да се декларира промяна в декларираното обстоятелство, нали така ? В декларацията не виждам как да се опише, че земята има нов идентификатор.
Много благодаря!  :yes3:
Здравейте!
Служител е работил първоначално на 8, а след това на 4 -часов работен ден.
 При напускате две УП 2 и две УП 3 ли трабва да има ? (поотделно за времето, в което е работел на 8 и 4ч).
При попълване на трудовата книжка, за периода на 8 часов работен ден трябва да се запише -" Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж" и отделно да се запише периода, в който се работи на 4 часа, нали така ?
Благодаря!
След пенсионирането, това лице трябва ли да продължи да внася осигуровки като СОЛ?