521
Здравейте!
Клиент превежда от еврова сметка в левова сметка на фирма сумата от 500 евро по курс 1.949, фиксинг 1.95583. На отделен ред има банкова такса за превода.
Авансовата фактура, която трябва да се пусне за 977.92 лв ( 500*1.95583) или колкото в действителност сме получили по банковата сметка - 974.5 лв?
Клиент превежда от еврова сметка в левова сметка на фирма сумата от 500 евро по курс 1.949, фиксинг 1.95583. На отделен ред има банкова такса за превода.
Авансовата фактура, която трябва да се пусне за 977.92 лв ( 500*1.95583) или колкото в действителност сме получили по банковата сметка - 974.5 лв?
522
Данъци и счетоводство » Re: Финансов лизинг за един месец
17.11.2014, 15:59Някой може ли да ми помогне, обърках се.
Счетоводна и данъчна амортизация започват да се начисляват от 01.11.
Счетоводната амортизация се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба - т.е. от 01.12. (СС 3)
Махаме актива от САП от 30.11.
Махаме актива от ДАП от 01.11. (чл.60, ал.2 ЗКПО)
Това означава, че данъчната амортизация ще е с един месец по-малко от счетоводната ...
Счетоводна и данъчна амортизация започват да се начисляват от 01.11.
Счетоводната амортизация се преустановява от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е изведен от употреба - т.е. от 01.12. (СС 3)
Махаме актива от САП от 30.11.
Махаме актива от ДАП от 01.11. (чл.60, ал.2 ЗКПО)
Това означава, че данъчната амортизация ще е с един месец по-малко от счетоводната ...
523
Данъци и счетоводство » Re: Финансов лизинг за един месец
14.11.2014, 15:42Използван 2 седмици 10 месец имах в предвид( не 09).
Ако спазим чл.60 (2) Когато активът се отпише за счетоводни цели, преди да е напълно амортизиран за данъчни цели, той се отписва от данъчния амортизационен план в началото на месеца, през който се отписва за счетоводни цели, би следвало счетоводната и данъчната амортизация да са еднакви - един месец 11.
Ако спазим чл.60 (2) Когато активът се отпише за счетоводни цели, преди да е напълно амортизиран за данъчни цели, той се отписва от данъчния амортизационен план в началото на месеца, през който се отписва за счетоводни цели, би следвало счетоводната и данъчната амортизация да са еднакви - един месец 11.
524
Данъци и счетоводство » Re: Финансов лизинг за един месец
14.11.2014, 15:16Активът е използван за около 2 седмици през 09 месец
Договор и приемо-предавателен протокол 01.10, анекс за прекратяване 05.11.
Според Стандарта
6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.
Ако приемем, че и данъчната започва тогава т.е. 11 месец, следва, че ще имаме счетоводна амортизация за 11 месец ( за целия месец) и данъчна само за 5 дни от 11 месец.
Така ли е според Вас?
Договор и приемо-предавателен протокол 01.10, анекс за прекратяване 05.11.
Според Стандарта
6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба.
Ако приемем, че и данъчната започва тогава т.е. 11 месец, следва, че ще имаме счетоводна амортизация за 11 месец ( за целия месец) и данъчна само за 5 дни от 11 месец.
Така ли е според Вас?
525
Данъци и счетоводство » Финансов лизинг за един месец
13.11.2014, 16:36Здравейте!
Имаме следният случай : взима се автомобил с финансов лизинг с опция, но след месец и няколко дена се прекратява с анекс по взаимно съгласие.
Още не са правени никакви осчетоводявания.
Въпросите ми са: има ли смисъл да се осчетоводява цялата сума на финансовия разход за бъдещи периоди ?
Счетоводна амортизация няма да има, но ще има данъчна за няколко дена, така ли е ?
Имаме следният случай : взима се автомобил с финансов лизинг с опция, но след месец и няколко дена се прекратява с анекс по взаимно съгласие.
Още не са правени никакви осчетоводявания.
Въпросите ми са: има ли смисъл да се осчетоводява цялата сума на финансовия разход за бъдещи периоди ?
Счетоводна амортизация няма да има, но ще има данъчна за няколко дена, така ли е ?
526
Данъци и счетоводство » Re: Лихва за просрочено плащане
05.11.2014, 12:40Ако се вземат като извънредни разходи, неприсъщи за дейността.
527
Данъци и счетоводство » Лихва за просрочено плащане
05.11.2014, 12:25Има забавено плащане на фактура за ел.енергия.
В сметка 609 или като извънреден разход трябва да се осчетоводи ? Ако в 691 трябва ли да се посочи в увеличение в ГДД ?
В ЗКПО, чл.26 т.6 пише за лихви от публични държавни или общински задължения, а тези са към контрагент.
В сметка 609 или като извънреден разход трябва да се осчетоводи ? Ако в 691 трябва ли да се посочи в увеличение в ГДД ?
В ЗКПО, чл.26 т.6 пише за лихви от публични държавни или общински задължения, а тези са към контрагент.
528
Данъци и счетоводство » Re: 602 или 304
05.11.2014, 10:47Благодаря !
529
Данъци и счетоводство » 602 или 304
05.11.2014, 10:25Здравейте!
За да се продаде стока е ползвана посредническа услуга.
Фактурата от доставчика на услугата как е по правилно да се осчетоводи : в 602 Разходи за външни услуги или 304 Стоки( и след това да се изпише 702/304) ?
За да се продаде стока е ползвана посредническа услуга.
Фактурата от доставчика на услугата как е по правилно да се осчетоводи : в 602 Разходи за външни услуги или 304 Стоки( и след това да се изпише 702/304) ?
530
Данъци и счетоводство » Дата на авансово плащане
04.11.2014, 14:42Здравейте!
Аванс получен на 31.10, фактурата е от 03.11. За мен няма проблем, но контрагентите твърдят друго. Те цитират ал.1, а аз ал. 2 от ЗДДС:
Задължение за начисляване на данъка от регистрирано лице
чл. 86. (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;
3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.
(2) Данъкът е дължим от регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният документ, а в случаите, когато не е издаден такъв документ или не е издаден в срока по този закон - за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем.
Аванс получен на 31.10, фактурата е от 03.11. За мен няма проблем, но контрагентите твърдят друго. Те цитират ал.1, а аз ал. 2 от ЗДДС:
Задължение за начисляване на данъка от регистрирано лице
чл. 86. (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;
3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.
(2) Данъкът е дължим от регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният документ, а в случаите, когато не е издаден такъв документ или не е издаден в срока по този закон - за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем.
531
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки
27.10.2014, 15:59Благодаря !
Успешен ден !
Успешен ден !
532
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуровки
27.10.2014, 15:46Във вътрешните правила е записано, че служителите от търговския отдел получават бонуси към основната РЗ - 10 % от продажбите, които направят, за съответния месец.
Като процент са едни и същи, но разбира се като стойност са различни всеки месец.
Дали се счита тоза за постоянен бонус / постоянна премия ?
Като процент са едни и същи, но разбира се като стойност са различни всеки месец.
Дали се счита тоза за постоянен бонус / постоянна премия ?
533
ТРЗ и осигуряване » Осигуровки
27.10.2014, 15:01Здравейте!
Служител получава основна РЗ + допълнително възнаграждение за стаж + 10% от продажбите, които е извършил всеки месец.
Осигуровки се дължат върху цялата тази сума ( брутна заплата) , нали така ?
Този бонус/премия като постоянен или еднократен трябва да е записан във фиша ?
Служител получава основна РЗ + допълнително възнаграждение за стаж + 10% от продажбите, които е извършил всеки месец.
Осигуровки се дължат върху цялата тази сума ( брутна заплата) , нали така ?
Този бонус/премия като постоянен или еднократен трябва да е записан във фиша ?
534
Данъци и счетоводство » Re: Доброволна делба на недвижим имот
21.10.2014, 16:28Някой не е ли има такъв случай ?
535
Данъци и счетоводство » Re: Доброволна делба на недвижим имот
21.10.2014, 10:59Някой запознат ли е ?
536
Данъци и счетоводство » Доброволна делба на недвижим имот
21.10.2014, 10:12Здравейте !
Две предприятия си делят собствеността на един поземлен имот. Сключва се нотариален акт за доброволна делба на недвижим имот и там се упоменава коя част от имота на коя фирма ще е собственост ( границите, имат и нови идентификатори).
При подаване на Декларация по чл.14 от ЗМДТ кое точно се попълва ?
Би трябвало да се декларира промяна в декларираното обстоятелство, нали така ? В декларацията не виждам как да се опише, че земята има нов идентификатор.
Две предприятия си делят собствеността на един поземлен имот. Сключва се нотариален акт за доброволна делба на недвижим имот и там се упоменава коя част от имота на коя фирма ще е собственост ( границите, имат и нови идентификатори).
При подаване на Декларация по чл.14 от ЗМДТ кое точно се попълва ?
Би трябвало да се декларира промяна в декларираното обстоятелство, нали така ? В декларацията не виждам как да се опише, че земята има нов идентификатор.
537
ТРЗ и осигуряване » Re: УП, трудова книжка
06.10.2014, 16:40Много благодаря!
538
ТРЗ и осигуряване » УП, трудова книжка
06.10.2014, 16:20Здравейте!
Служител е работил първоначално на 8, а след това на 4 -часов работен ден.
При напускате две УП 2 и две УП 3 ли трабва да има ? (поотделно за времето, в което е работел на 8 и 4ч).
При попълване на трудовата книжка, за периода на 8 часов работен ден трябва да се запише -" Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж" и отделно да се запише периода, в който се работи на 4 часа, нали така ?
Служител е работил първоначално на 8, а след това на 4 -часов работен ден.
При напускате две УП 2 и две УП 3 ли трабва да има ? (поотделно за времето, в което е работел на 8 и 4ч).
При попълване на трудовата книжка, за периода на 8 часов работен ден трябва да се запише -" Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж" и отделно да се запише периода, в който се работи на 4 часа, нали така ?
539
ТРЗ и осигуряване » Re: Пенсиониране
02.10.2014, 16:02540
ТРЗ и осигуряване » Re: Пенсиониране
02.10.2014, 15:51Благодаря!
След пенсионирането, това лице трябва ли да продължи да внася осигуровки като СОЛ?
След пенсионирането, това лице трябва ли да продължи да внася осигуровки като СОЛ?