Всъщност, в нашият случай, няма да има разминаване в броя на работните дни на служителя за месеца и стандартните раб.дни.
В този случай трябва ли да се въведе сумарно изчисляване на работното време ?
Тук има ли заповед за сумарно изчисляване на работното време ?
Наскоро банката ни смени пос-терминала и ни го остави, а си работеше.
Питам да не би да има някаква разпоредба и да съм я пропуснала ( и за касовите апарати също).
Да, няма да работят едновременно. Благодаря !
Така и така сме на тази тема -стари касови апарати и пос-терминали трябва ли да се пазят ?
А самият касов апарат може ли да се мести ?
Това, че ще има обороти от двата обекта трябва ли да ме притеснява ?
Служител временно ще работи в събота, а в понеделник ще почива.
Тук няма да има извънреден труд, нали ? (чл.153 КТ ) При петдневна работна седмица работникът или служителят има право на седмична почивка в размер на два последователни дни, от които единият е по начало в неделя.)
Поже ли почивката при 8ч работен ден да се пада накрая т.е в действителност 7 часа да работи и след това да е почивка ?
Фирма иска да ползва касов апарат от един обект( който временно няма да работи) в друг, който път само временно ще работи.
Има ли проблем с това ? Трябва ли нова касова книга, за новият обект ?( Обслужващата фирма ще направи промени.)
Смяната става в средата на месеца и ще има обороти и от двата обекта.
Витрина е имало, фасада -не.  :smile1:
Здравейте !
Извършва се ремонт на сграда.
Според вас, изработката и монтажа на алуминиева витрина и на окачена фасада, как да се отчетат ?
Според мен-  окачената фасада е увеличаване ст-ст на сградата, а за витрината не съм сигурна дали и тя е увеличаване ст-стта на сградата или може да се приеме като самостоятелно дма.
Здравейте !
Някой подавал ли е регистър на вод на ново превозно средство ?
За първи път ми се налага и имам въпроси, на които не намерих отговор ( дори и от служители на нап ).
Как точно се съставя файлът NMTREG.CSV посочен в Приложение 22 на ППЗДДС ? В поле рама пише 12 Символен, а символите на рамата са 17 ?
А трябва ли да се регистрира някъде, този обект ?
А как стои въпросът с номерата на фактурите - трябва ли да следват тези в постоянния обект на фирмата или трябва да са отделно ?
Т.е. трябва ли да се  регистрира в Търговския регистър или другаде ?
Здравейте !
Фирма иска да има търговски обект ( тип сергия ) в друг град за летния сезон. Какво е необходимо да направи ?
1. Закупуване и свързване с нап на касов апарат - самите фирми, които обслужват касовите апарати ли го правят или търговеца подава заявление ?
2. клоновете се обявяват в Търговския регистър - това, обаче не мисля, че може да се рече клон, а и ще съществува само 2 месеца.
След приключване на дейността, този касов апарат може ли да се ползва в друг обект ?
Сега звънях до Главна инспекция по труда и от там ми казах, че в този случай ние не назначаваме лицето на работа и не се прави трудов договор ( съответно уведомление в НАП).
С вътрешна заповед се назначава някой, който да го 'надзирава'.
Да, точно така- между училището и фирмата е договора.
Delphine, не мисля че са еднакви казусите - от линка и този тук.
http://www.economy.bg/humancapital/view/4862/Shte-stanat-li-stazhovete-zadylzhitelno-plateni
Вижте, тук пише, че има разлика между задължителните стажове и  стажантските програми.