добре и аз така го направих ОПР-то, а в СБ каква сума да посоча за НП?
моля някой за помощ........
Налага ми се да правя ОПР и СБ към 31,03,2015 , а сч.ми пограма нещо се скапа/хубаво че си подадох ДДС-то/, та въпроса ми е:
имам нач.с-до по 611 от 2014г.-12хил.лв, имам и натрупани разходи в 611 още за 140хил.лв.=крайно Дт с-до 152хил.лв.
приход по 703-80хил.лв.
в ОПР как да отразя това - в намаление на НП-12 и в приходната страна в увеличение 152 или нещо бъркам?
Имам и 30хил. в 614 сметка
Нещо запецнах................ ....
ок и аз така си мислех но едно потвърждение не е излишно
имам следната питанка:
лице,което работи при нас от м.май  2014г. до днес, като преди това е било на борсата и е получавало обезщетение от НОИ -5месеца/а е имало право на 8месеца/.Ако го освободим има ли право да си довземе обезщетението за тези оставащи 3 месеца или трябва да са изминали 2 години и тогава
оф да да
ясно мн мерси за пореден път на всички
Ако искате за спестите 10 % ДДФЛ върху личния труд , пишете му го 123.06 лв , т.е колкото са му месечните осигуровки/ сумата е ако е на високия процент осигуряване/ и така данъчната основа за облагане е 0 ;)

може ли малко по подробно да ми обясниш с пример
благодаря и на теб delphine :good:
 :smile1:
незнам какво щях да правя ако ви няма
благодаря ти мн Елена
а когато лицето полага личен труд - в този случай това признава ли се за доход на лицето или не?
а възможно ли е да полага личен  труд,но да е безвъзмездно,т.е. да плаща само ДОО,ЗО и ДЗПО на 420лв.,без да плаща ДОД?
Кой е най-удачния вариант за осигуряване в този случай и най-изгодния?
и още един въпрос:
тогава фирмата се е занимавала с търговия на дребно,сега ще се занимава със закупуване и монтаж на щори и дограма.Това не е проблем нали?
Как ще ме посъветвате да ги отчитам/щорите и дограмата/ - той само ще ги купува готови и ще ги монтира на клиентите?
И последен въпрос: той ще се осигурява като самоосигуряващо се лице с полагане на личен труд.Мога да го осигурявам на 420 и това е.
здр,имам фирма която не работи от 2013г. сега управителя иска да възстанови дейността си. Има стар касов апарат.
Въпросите ми са:
първо се пуска Декларацията за започване на дейност-т.е.за самоосигуряване /Управителя е сам-поне за сега и е самоосигуряващо се лице/.
После си купува нов касов апарат и това е,пропускам ли нещо?
аз имах същия случай с подаване на Ж1 и не искаха да плащам такса
бележката е издадена още през 2014г. но не е потърсена от служителя, а стои в архива на досието на лицето
моля някой да ми даде съвет как да постъпя
днес работник,който е работил на срочен ТД за 2месеца през 2014г. идва и иска да му се издаде служебна бележка по чл.45/искали му я от НАП за възстановяване на данък,имал над 70% инвалидност/.
Мога ли с днешна дата да му я издам или трябва да е с дата до 31,01,2015г.?
и още нещо да попитам:
декларирам и плащам данъка с ГДД до 31,03,2016
ОК
мн ти благодаря delphine
да аз прочетох тази статия, но понеже в нея става въпрос за бизнес среща с вечеря, а при мен си е "банкет с работниците" та затова попитах