381
зДРАВЕЙТЕ1
Към ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ документи за рег-я на ЕООД трябва ли да се приложи договор за управление,така както се прави при регистрация на ООД.
Благодаря предварително
Към ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ документи за рег-я на ЕООД трябва ли да се приложи договор за управление,така както се прави при регистрация на ООД.
Благодаря предварително
382
Данъци и счетоводство » Re: Глоба за непубликуване на ГФО
13.06.2013, 14:07Благодаря много!
Имам приятелка, която ми каза, че миналата година за непубликувани отчети на ЕООД са глобени 2000.00 лв. Глобата се налага от НАП.
383
Данъци и счетоводство » Глоба за непубликуване на ГФО
13.06.2013, 10:45Здравейте,
Колко е глобата за непубликуване на ГФО в търрговския регистър?
Фирма,ООД,декларира,че няма дейност през 2012 г.,не е публикувала за предходни години отчети и и
досега не е глобена.
Ако не подаде и тази година,защото управителят е в чужбина и няма връзка с него,ще има ли някакви фатални последици???
Колко е глобата за непубликуване на ГФО в търрговския регистър?
Фирма,ООД,декларира,че няма дейност през 2012 г.,не е публикувала за предходни години отчети и и
досега не е глобена.
Ако не подаде и тази година,защото управителят е в чужбина и няма връзка с него,ще има ли някакви фатални последици???
384
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Въпрос за управител на ЕООД
11.06.2013, 10:17385
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Въпрос за управител на ЕООД
11.06.2013, 09:30Благодаря за отговора,сега влизам,че от бурята вчера нямах интернет...само да попитам,трябва ли да се донесе някакъв документ,че се осигурява на максимума и нали счетоводно начислявам заплатата на управителя като разход и му удържам само 10% данък?
Mоже . След като по ТД е осигурен на максимума 2200лв. , то тук няма да има осигуровки
386
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Въпрос за управител на ЕООД
10.06.2013, 18:01Здравейте
Много ми е необходима вашата помощ
Може ли да стане управител на новоучредено ЕООД човек,който работи на друго място на трудов договор и се осигурява на максимума?
Благодаря предварително
Много ми е необходима вашата помощ
Може ли да стане управител на новоучредено ЕООД човек,който работи на друго място на трудов договор и се осигурява на максимума?
Благодаря предварително
387
Данъци и счетоводство » Re: Справка задължения и плащане
10.06.2013, 08:57Благодаря много!
За данъка върху доходите срока за плащане не е дошъл, не могат да ви го изискват преди 25.06.2013 г.Ако удостоверението се издаде преди тази дата, би следвало да не фигурира като задължение.
388
Данъци и счетоводство » Справка задължения и плащане
10.06.2013, 08:36Добро утро,колеги!
Лека и спорна работа!
Имам следния въпрос:искаме да платим всички задължения към днешна дата,защото ще ни е необходимо удостоверение за наличие или липса на задължения.
В спр.за задължения Данъкът в/у доходите стои със срок за плащане 25.06.13,следователно от сумата за плащане трябва ли да се изключи данъка в/у доходите и така да получим чисто удостоверение?
Благодаря много предварително
Лека и спорна работа!
Имам следния въпрос:искаме да платим всички задължения към днешна дата,защото ще ни е необходимо удостоверение за наличие или липса на задължения.
В спр.за задължения Данъкът в/у доходите стои със срок за плащане 25.06.13,следователно от сумата за плащане трябва ли да се изключи данъка в/у доходите и така да получим чисто удостоверение?
Благодаря много предварително
389
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 11:15Благодаря много!
Точно и изчерпателно,както винаги!В друг форум срещнах коментари,че трябва само баланс и удостоверение,затова имах съмнения...
Изискванията ги има в цитираната от Вас Наредба 11:
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка (приложение № 3) с приложени следните документи:
1. (изм. - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
2. банкова гаранция, отговаряща на изискванията по ал. 5;
3. (нова - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) договор за застраховка, отговарящ на изискванията на ал. 6;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
По кой от изброените документи имате въпрос?
390
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 08:32В Наредба 11 на МТ пише,но все пак да попитам..В понеделник ще звъня да питам,но аз да се подготвя по отрано....
391
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 08:31Добро утро
Изпълнителна агенция Автомобилна администрация-откъдето и издават лиценза за транспортна дейност.
Изпълнителна агенция Автомобилна администрация-откъдето и издават лиценза за транспортна дейност.
Откъде Ви изискват тази финансова стабилност?
392
Данъци и счетоводство » Финансова стабилност
24.05.2013, 16:02Честит празник,колежки
Относно финансовата стабилност на транспортна фирма, освен балансът към 31.12,2012 и удостоверението за липса на занължения други документи изискват ли се?
Благодаря много предварително
Относно финансовата стабилност на транспортна фирма, освен балансът към 31.12,2012 и удостоверението за липса на занължения други документи изискват ли се?
Благодаря много предварително
393
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 15:17Да.Но пък доставчиците отказват да издават втори оригинал, не зная от какво се пазят..Или ако издадат след големи убеждения...
...
...
а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
394
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 15:17Да обикновено тези фактури се губят.. Така и не се откри тази фактура...За следващия път ще имам едно наум..
Благодаря,че се включи по темата!
Благодаря,че се включи по темата!
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
395
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 14:55Да така е,но не разбирам това-"Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път". Защо ако е платима по банков път?
Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.
396
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
21.05.2013, 08:45Благодаря много!!!
Желателно е да има опис, макар че при много документи е трудоемко. Но спестява ядове.
Ако има много фактури от един доставчек - можете да ги опишете заедно. Напр. Фирма ХХХ - 10 бр, ст-т 15000. Друг вариант - нареждате документите по 5-6 на масата, така че да се вижда номера и фотографирате. Предполагам след втория месец ще намерите удачната форма.
397
Данъци и счетоводство » Процедурен въпрос
21.05.2013, 08:31 Здравейте
Проблемът ми е изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително
Проблемът ми е изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително
398
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:40Благодаря много!
ЗДДФЛ:
Чл.65 (11) (Предишна ал. 10, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът, който работодателят е задължен да удържа по чл. 42, се внася до 25-о число на месеца, следващ месеца, през който данъкът е удържан или през който са направени частичните плащания в случаите по чл. 42, ал. 6. Работодателят по основното трудово правоотношение внася данъка по чл. 49, ал. 5 в срок до 25 февруари на следващата година.
Авансово удържане на данъка за доходи от трудови правоотношения
Чл. 42. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; доп., бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) (1) Авансовият данък за доходи от трудови правоотношения се определя от работодателя месечно на базата на месечна данъчна основа.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Месечната данъчна основа се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с удържаните от работодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване или за задължително осигуряване в чужбина. Месечната данъчна основа на самоосигуряващи се лица за доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с авансово внесените чрез дружеството осигурителни вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.
(3) Месечната данъчна основа се намалява със:
1. данъчното облекчение за намалена работоспособност по чл. 18, ал. 2;
2. данъчното облекчение по чл. 19, ал. 2, когато сумите са удържани от работодателя при изплащане на дохода от трудово правоотношение.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като месечната данъчна основа по ал. 3 се умножи по данъчна ставка 10 на сто, а за доходите, придобити като морско лице - по данъчна ставка 1 на сто.
(5) Данъкът по ал. 4 се удържа от работодателя при окончателното изплащане на облагаемия доход, начислен за съответния месец.
(6) Когато през съответния месец са направени само частични плащания за този или за друг месец, работодателят внася данъка по ал. 4, определен върху брутния размер на сумата от частичните плащания.
(7) Внесеният от работодателя данък по ал. 6 не се удържа от частичното плащане, а се приспада от удържания данък по ал. 5.
(8) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 6 не се прилага за частични плащания за съответния месец, когато пълният размер на начислените от работодателя доходи от трудово правоотношение за този месец е изплатен до 25-о число на следващия месец.
(9) Данъкът по ал. 1-8 се внася в сроковете и по реда на чл. 65 и 66.
399
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:36Защо
27.05.13 за ДОД - това не ми е ясно
???
И какво Ви притеснява?
400
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:32Здравейте,
Моля за отговор на следния въпрос: Заплатите за м.03 са изплатени на 19.04.13. ,така и подавам декл.6.- с осигуровките и Дод с дата 19.04.2013 г., макар че не са платени/осиг.+дод/.
Но не ми е ясно защо в Справката за задълженията- ДОД ми излиза със срок за плащане 27.05.2013 ,а не както са осигуровките с дата 25.04.2013 г?
Благодаря много предварително!
Моля за отговор на следния въпрос: Заплатите за м.03 са изплатени на 19.04.13. ,така и подавам декл.6.- с осигуровките и Дод с дата 19.04.2013 г., макар че не са платени/осиг.+дод/.
Но не ми е ясно защо в Справката за задълженията- ДОД ми излиза със срок за плащане 27.05.2013 ,а не както са осигуровките с дата 25.04.2013 г?
Благодаря много предварително!