Не съм видяла...
Да,не се подава..
може ли в неговата фирма да стане на 1 или 2 часа
За можене - може. Щом е на ТД по КТ. Друг въпрос е, при евентуална проверка как ще  обосновете липсата на управление на фирмата през останалите 6-7 часа. Пък недай боже, да имате някой документ с отразен час на съставяне/подписване/пращане извън работното време на управителя...
И говорим за управител на фирма, т.е. този който сключва догооврите, подписва платежни и други документи, а не за управител на заведение, който управлява само подчинените си, нали?

А относно уведомлението по чл.62 - да си видяла някъде в него да се отразява работното време?
Благодаря много! Само да питам още нещо: като го правя в основната фирма от 8  на 2 часа това с допълнително ли споразумение се оформя и трябва ли да подавам уведомление по чл.62 от КТ?
Здравейте
и Честита Баба Марта!
Моля за следната консултация.
Управител на ООД е на 8 час в собствената си фирма-по основен трудов договор, в друга е на 2 часа -по чл.111 от КТ. Сега иска за почне работа на 8 часа в друга фирма като обикновен служител.
Питането ми е как да се оформи-може ли в неговата фирма да стане на 1 или 2 часа, така че комбинирано с работата му в другите 2 фирми да не сме в нарушение?
Благодаря много предварително

Най-добре да се провери в офиса на НАП по постоянен адрес,според мен.
От 01.04.2004 г. до 01.12.2012 вкл. сме ги внасяли редовно. Към момента съответно сме с непрекъснати здр. осигуровки. На 20.02.2013 г. внесох осигуровките за 6 месеца напред, т.е. до 01.06.2013 г. вкл. Декларация 7 обаче, я подадох с начална дата 01.04.2004 г. /така ми казаха по телефона от НАП/ - това ме притеснява.
Здравейте
И при мен е доста объркано по-точно ще реша какво да правя като платя здравните на лицето тези дни за м.12/12 и м.01/2013 и видя как ще ги отразят. И тези от горещия телефон не обясняват добре-нещо мънкат,нещо не доизказват,просто ужас...
Съвсем се обърках! На мен тази от НАП по телефона ми каза да пиша първоначалната дата на възникване. При мен проблема е, че аз внесох на куп до 06.2013 г. вкл. и подадох декларацията по пощата. Незнам, ще чакам евентуално тоговор, че нещо не е наред в декларацията.
Здравейте,
Моля за Вашето мнение за следното:
Фирмата /ООД/е вписана в ТР миналата седмица ,като беше обявано,че управителят ще е с договор за управление.Да,но сега му се виждат високи осигуровките,МОД е 727 лв. и иска да започне да се осигурява като СОЛ.
Питането ми е: въпреки че фирмата е от м.02 2013 г. може ли ОКд5 да е от 01.03.2013 г.,/декларираме ,че упражнява дейност 01 01.03/ ,съответно осигуровките да се внесат до 25.03 и какъв трябва да е минималният осигурителен доход като СОЛ - 420 лв. ли?
Благодаря много предварително :bow:
П.П. И понеже досега не съм се занимавала със СОЛ,той ще получава ли някакво възнаграждение в ООД-то?
Благозаря много
Щом така са Ви казали, питайте действително на горещата линия.
От друга страна, защо Ви е да внасяте вноски за 2009  година, ако се внесени за предходните 36 месеца и лицето е с непрекъснати здравноосигурителни права? А и да е с прекъснати, точно за 2009 год. не Ви вършат работа?
И нещо последно...Добре като здравните са внесени до м.11 2012 г. вкл.,в декл.7 какъв начален период се посочва? Безработният едва ли ще си спомни нещо по-точно конкретна дата отпреди 3 години. Питах в офис на НАП,но те ми казаха ,че знаят на горещата линия..
 
Декларацията е за приоритетност на погасяване в рамките на даден вид вноска (здравната). А видът вноска се определя от декларацията, която показва къде има задължение.  :smile1:
Благодаря много за отговора!
Но нали се подава една декл.за приоритет на вноските,където посочваш вноската за кой месец и година да се отнесе?
sg29898#msg29898 date=1361809670]
Вярно е. Всичко е заради единната сметка. Преди кодът беше достатъчен. Сега го замества съответната декларация. Без нея превеждането на пари към НАП е като да си ги прибереш в някой джоб и да мислиш, че щом не ги харчиш за сладолед, ще са за здраве. Няма дя знаят за какво са преведени.
[/quote]
Търсих във форума ,но скоро тази тема не е разисквана...
Вярно ли е това,че от 01.01.2013 г. всички безработни,които внасят здравни вноски, трябва да подадат декл.7,дори това да се отнася за стари периоди?Прим. внасяш здравни вноски от 2009 г.,не си подал тогава в срок декл.7,но към днешна дата трябва да я подадеш и ако дан.инспектор прецени,може и да те глоби.
Моля за вашия коментар...
Благодаря много!
Във втората, като си има графа специално за ДУК. Раздел III код 5200
Здравейте
Как е по-правилно да се подаде ДУК-в първата част на справката ли или във втората-работещи без трудово провоотношение с отч.единица?
Благодаря предварително
Благодаря много!
ДДФЛ трябва да е дължим - заплатите изплатени - за да се посочи в обр.6 .
Здравейте
Окончателно ,тРябва ли да се вписва обратно начисляване във фактурите при доставка на услуги по чл.21 ал.2 от ЗДДС?
Пак ще питам...като казвате платени заплати,Дод трябва ли да е внесен,за да се посочи  в декл.6.
Щом като сте платили заплатите Д6 се подава със ДДФЛ.
За осигуровките от 26то число започват да текат лихви и при постъпване на някакви пари в единната сметка на НАП ще се покриват осигуровките.
Като са платени заплатите,означава ли,че само данъкът е внесен/без осигуровките/ и  Декл.6 се подава с ДДФЛ?
Щом като сте платили заплатите Д6 се подава със ДДФЛ.
За осигуровките от 26то число започват да текат лихви и при постъпване на някакви пари в единната сметка на НАП ще се покриват осигуровките.
Благодаря много,и аз до този извод стигнах...

Трудовият договор си е трудов договор, пък ако ще да е с ламята от приказките. Клас се начислява, ако по първият е на по малко от 8 часа и само върху действително отработените часове допълващи до 8 часов работен ден. В случай, че първият му договор е на 8 часа, то клас не се начислява.
Здравейте
Ще назначавам пенсионер на втори трудов договор-на 2 часа.Трябва ли да му начислявам процент клас и ако не му начисля има ли някакви санкции?
Благодаря много!
Здравейте!
Ще назначавам пенсионер на втори трудов договор по чл.111 от КТ /по неговите думи работи на друго място/-на 2 часа.
Освен писменото му съгласие по чл.113 ал. 4 от КТ,други документи необходими ли са?