401
Благодаря много!
Точно и изчерпателно,както винаги!В друг форум срещнах коментари,че трябва само баланс и удостоверение,затова имах съмнения...
Изискванията ги има в цитираната от Вас Наредба 11:
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка (приложение № 3) с приложени следните документи:
1. (изм. - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
2. банкова гаранция, отговаряща на изискванията по ал. 5;
3. (нова - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) договор за застраховка, отговарящ на изискванията на ал. 6;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
По кой от изброените документи имате въпрос?
402
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 08:32В Наредба 11 на МТ пише,но все пак да попитам..В понеделник ще звъня да питам,но аз да се подготвя по отрано.... 

403
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 08:31Добро утро 
Изпълнителна агенция Автомобилна администрация-откъдето и издават лиценза за транспортна дейност.

Изпълнителна агенция Автомобилна администрация-откъдето и издават лиценза за транспортна дейност.
Откъде Ви изискват тази финансова стабилност?
404
Данъци и счетоводство » Финансова стабилност
24.05.2013, 16:02Честит празник,колежки 
Относно финансовата стабилност на транспортна фирма, освен балансът към 31.12,2012 и удостоверението за липса на занължения други документи изискват ли се?
Благодаря много предварително

Относно финансовата стабилност на транспортна фирма, освен балансът към 31.12,2012 и удостоверението за липса на занължения други документи изискват ли се?
Благодаря много предварително
405
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 15:17Да.Но пък доставчиците отказват да издават втори оригинал, не зная от какво се пазят..Или ако издадат след големи убеждения...
...
...
а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
406
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 15:17Да обикновено тези фактури се губят.. Така и не се откри тази фактура...За следващия път ще имам едно наум.. 
Благодаря,че се включи по темата!

Благодаря,че се включи по темата!
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
407
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
24.05.2013, 14:55Да така е,но не разбирам това-"Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път". Защо ако е платима по банков път?
Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.
408
Данъци и счетоводство » Re: Процедурен въпрос
21.05.2013, 08:45Благодаря много!!!
Желателно е да има опис, макар че при много документи е трудоемко. Но спестява ядове.
Ако има много фактури от един доставчек - можете да ги опишете заедно. Напр. Фирма ХХХ - 10 бр, ст-т 15000. Друг вариант - нареждате документите по 5-6 на масата, така че да се вижда номера и фотографирате. Предполагам след втория месец ще намерите удачната форма.
409
Данъци и счетоводство » Процедурен въпрос
21.05.2013, 08:31 Здравейте 
Проблемът ми е изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително

Проблемът ми е изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително
410
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:40Благодаря много!
ЗДДФЛ:
Чл.65 (11) (Предишна ал. 10, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът, който работодателят е задължен да удържа по чл. 42, се внася до 25-о число на месеца, следващ месеца, през който данъкът е удържан или през който са направени частичните плащания в случаите по чл. 42, ал. 6. Работодателят по основното трудово правоотношение внася данъка по чл. 49, ал. 5 в срок до 25 февруари на следващата година.
Авансово удържане на данъка за доходи от трудови правоотношения
Чл. 42. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; доп., бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) (1) Авансовият данък за доходи от трудови правоотношения се определя от работодателя месечно на базата на месечна данъчна основа.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Месечната данъчна основа се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с удържаните от работодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване или за задължително осигуряване в чужбина. Месечната данъчна основа на самоосигуряващи се лица за доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с авансово внесените чрез дружеството осигурителни вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.
(3) Месечната данъчна основа се намалява със:
1. данъчното облекчение за намалена работоспособност по чл. 18, ал. 2;
2. данъчното облекчение по чл. 19, ал. 2, когато сумите са удържани от работодателя при изплащане на дохода от трудово правоотношение.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като месечната данъчна основа по ал. 3 се умножи по данъчна ставка 10 на сто, а за доходите, придобити като морско лице - по данъчна ставка 1 на сто.
(5) Данъкът по ал. 4 се удържа от работодателя при окончателното изплащане на облагаемия доход, начислен за съответния месец.
(6) Когато през съответния месец са направени само частични плащания за този или за друг месец, работодателят внася данъка по ал. 4, определен върху брутния размер на сумата от частичните плащания.
(7) Внесеният от работодателя данък по ал. 6 не се удържа от частичното плащане, а се приспада от удържания данък по ал. 5.
(8) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 6 не се прилага за частични плащания за съответния месец, когато пълният размер на начислените от работодателя доходи от трудово правоотношение за този месец е изплатен до 25-о число на следващия месец.
(9) Данъкът по ал. 1-8 се внася в сроковете и по реда на чл. 65 и 66.
411
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:36Защо
27.05.13 за ДОД - това не ми е ясно
???
И какво Ви притеснява?
412
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Отново за справката за задълженията...
17.05.2013, 10:32Здравейте,
Моля за отговор на следния въпрос: Заплатите за м.03 са изплатени на 19.04.13. ,така и подавам декл.6.- с осигуровките и Дод с дата 19.04.2013 г., макар че не са платени/осиг.+дод/.
Но не ми е ясно защо в Справката за задълженията- ДОД ми излиза със срок за плащане 27.05.2013 ,а не както са осигуровките с дата 25.04.2013 г?
Благодаря много предварително!
Моля за отговор на следния въпрос: Заплатите за м.03 са изплатени на 19.04.13. ,така и подавам декл.6.- с осигуровките и Дод с дата 19.04.2013 г., макар че не са платени/осиг.+дод/.
Но не ми е ясно защо в Справката за задълженията- ДОД ми излиза със срок за плащане 27.05.2013 ,а не както са осигуровките с дата 25.04.2013 г?
Благодаря много предварително!

413
Данъци и счетоводство » Re: Единна сметка НАП и осигуровки
17.05.2013, 08:45Благодаря много и приятен ден!
Например:
Дт 122 / Кт 452 с размера на отстъпката.
414
Данъци и счетоводство » Re: Единна сметка НАП и осигуровки
16.05.2013, 17:34Като осчетоводявам, виждам от справката за задълженията,че са ме задължили с ползвата отстъпка на корпоративния данък за 2012 г.Ние подадохме по ел. път и внесохме данъка до 31.03,но аз не съобразих,чи имаме неплатени задължения ,за да ползваме отстъпката и така част от преведения корпоративен данък е отишъл да погасява дължими осигуровки.
Въпросът ми е с каква счетоводна операция да осчетоводя тази отстъпка през 2013 г. ?
Благодаря много
Въпросът ми е с каква счетоводна операция да осчетоводя тази отстъпка през 2013 г. ?
Благодаря много
415
Данъци и счетоводство » Re: Единна сметка НАП и осигуровки
16.05.2013, 15:59Мерси
От справката за извършените плащания е малко вероятно да се ориентирате, то както се вижда и от НАП им е трудно да се ориентират......
Гледайте в Справката за задълженията всичко да си е наред и да не стой като неплатено, ако сте платили задължение.
Иначе си осчетоводете плащанията на осигуровките въз основа на платежните нареждания и банковото извлечение.
416
Данъци и счетоводство » Re: Единна сметка НАП и осигуровки
16.05.2013, 15:34Искам да попитам в Справката за извършените плащания-имам начислени някакви стотинки за ДОО-вземане по декларация изплатено месечно възнаграждение - за какво се отнася? Защото е различно от декларирането с декл.6 - ДОО - вземане по декларация начислено месечно възнаграждение.
417
Данъци и счетоводство » Единна сметка НАП и осигуровки
16.05.2013, 14:28Здравейте
Моля за съвет как практикувате,когато осчетоводявате плащанията на осигуровки по единната сметка.
Нещо се обърках и не мога да си равня платените осигуровки.Не мога да се ориентирам по Справката за извършените плащания на НАП.Със сумите,които съм превеждала не мога да разбера каква част от осигуровките са закрити,каква част са отишли за лихви и т.н....
Благодаря предварително
Моля за съвет как практикувате,когато осчетоводявате плащанията на осигуровки по единната сметка.
Нещо се обърках и не мога да си равня платените осигуровки.Не мога да се ориентирам по Справката за извършените плащания на НАП.Със сумите,които съм превеждала не мога да разбера каква част от осигуровките са закрити,каква част са отишли за лихви и т.н....
Благодаря предварително
418
Данъци и счетоводство » Нови ел. услуги от НОИ
13.05.2013, 22:56Видяхте ли това
http://banks.dir.bg/2013/05/13/news13883158.html
http://banks.dir.bg/2013/05/13/news13883158.html
419
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Въпрос заверено копие...
07.05.2013, 10:01Благодаря много!
Фирмата издава заповед за ползване на отпуска по чл.163 от КТ на майката. Копира заповедта и я заверява с "Вярно с оригинала", подпис и печат.
420
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Въпрос заверено копие...
07.05.2013, 09:57Здравейте и Хростос Воскресе!
Въпросът може да ми е тъп,но какво озночава заверено копие на заповедта за разрешеване на отпуска за остатъка от 135 до 410 дни?
Благодаря много
Въпросът може да ми е тъп,но какво озночава заверено копие на заповедта за разрешеване на отпуска за остатъка от 135 до 410 дни?
Благодаря много
