Благодаря много!
Точно и изчерпателно,както винаги!В друг форум срещнах коментари,че трябва само баланс и удостоверение,затова имах съмнения...
Изискванията ги има в цитираната от Вас Наредба 11:

(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка (приложение № 3) с приложени следните документи:
1. (изм. - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
2. банкова гаранция, отговаряща на изискванията по ал. 5;
3. (нова - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) договор за застраховка, отговарящ на изискванията на ал. 6;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

По кой от изброените документи имате въпрос?
В Наредба 11 на МТ пише,но все пак да попитам..В понеделник ще звъня да питам,но аз да се подготвя по отрано.... :smile1:
Добро утро :smile1:
Изпълнителна агенция Автомобилна администрация-откъдето и издават лиценза за транспортна дейност.

Откъде Ви изискват тази финансова стабилност?
Честит празник,колежки :smile1:
Относно финансовата стабилност на транспортна фирма, освен балансът към 31.12,2012 и удостоверението за липса на занължения други документи изискват ли се?
Благодаря много предварително
Да.Но пък доставчиците отказват да издават втори оригинал, не зная от какво се пазят..Или ако издадат след големи убеждения...
...
 а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
Да обикновено тези фактури се губят.. Така и не се откри тази фактура...За следващия път ще имам едно наум.. :smile1:
Благодаря,че се включи по темата!
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
Да така е,но не разбирам това-"Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път". Защо ако е платима по банков път?

Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.

Благодаря много!!!
Желателно е да има опис, макар че при много документи е трудоемко. Но спестява ядове.
Ако има много фактури от един доставчек - можете да ги опишете заедно. Напр. Фирма ХХХ - 10 бр, ст-т 15000. Друг вариант - нареждате документите по 5-6 на масата, така че да се вижда номера и фотографирате. Предполагам след втория месец ще намерите удачната форма.
  Здравейте :smile1:
Проблемът ми е  изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително
Благодаря много!
ЗДДФЛ:
Чл.65 (11) (Предишна ал. 10, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът, който работодателят е задължен да удържа по чл. 42, се внася до 25-о число на месеца, следващ месеца, през който данъкът е удържан или през който са направени частичните плащания в случаите по чл. 42, ал. 6. Работодателят по основното трудово правоотношение внася данъка по чл. 49, ал. 5 в срок до 25 февруари на следващата година.

Авансово удържане на данъка за доходи от трудови правоотношения
Чл. 42. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; доп., бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.; изм., бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) (1) Авансовият данък за доходи от трудови правоотношения се определя от работодателя месечно на базата на месечна данъчна основа.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Месечната данъчна основа се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с удържаните от работодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване или за задължително осигуряване в чужбина. Месечната данъчна основа на самоосигуряващи се лица за доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с авансово внесените чрез дружеството осигурителни вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.
(3) Месечната данъчна основа се намалява със:
1. данъчното облекчение за намалена работоспособност по чл. 18, ал. 2;
2. данъчното облекчение по чл. 19, ал. 2, когато сумите са удържани от работодателя при изплащане на дохода от трудово правоотношение.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като месечната данъчна основа по ал. 3 се умножи по данъчна ставка 10 на сто, а за доходите, придобити като морско лице - по данъчна ставка 1 на сто.
(5) Данъкът по ал. 4 се удържа от работодателя при окончателното изплащане на облагаемия доход, начислен за съответния месец.
(6) Когато през съответния месец са направени само частични плащания за този или за друг месец, работодателят внася данъка по ал. 4, определен върху брутния размер на сумата от частичните плащания.
(7) Внесеният от работодателя данък по ал. 6 не се удържа от частичното плащане, а се приспада от удържания данък по ал. 5.
(8) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 6 не се прилага за частични плащания за съответния месец, когато пълният размер на начислените от работодателя доходи от трудово правоотношение за този месец е изплатен до 25-о число на следващия месец.
(9) Данъкът по ал. 1-8 се внася в сроковете и по реда на чл. 65 и 66.
Здравейте,
Моля за отговор на следния въпрос: Заплатите за м.03 са изплатени на 19.04.13. ,така и подавам декл.6.- с осигуровките и Дод с дата 19.04.2013 г., макар че не са платени/осиг.+дод/.

Но не ми е ясно защо в Справката за задълженията- ДОД ми излиза със срок за плащане 27.05.2013 ,а не както са осигуровките с дата 25.04.2013 г?
Благодаря много предварително! :bow:
Благодаря много и приятен ден!
Например:
Дт 122 / Кт 452 с размера на отстъпката.
Като осчетоводявам, виждам от справката за задълженията,че са ме задължили с ползвата отстъпка на корпоративния данък за 2012 г.Ние подадохме по ел. път и внесохме данъка до 31.03,но аз не съобразих,чи имаме неплатени задължения ,за да ползваме отстъпката и така част от преведения корпоративен данък е отишъл да погасява дължими осигуровки.
Въпросът ми е с каква счетоводна операция да осчетоводя тази отстъпка през 2013 г. ?
Благодаря много

Мерси
От справката за извършените плащания е малко вероятно да се ориентирате, то както се вижда и от НАП им е трудно да се ориентират......
Гледайте в Справката за задълженията всичко да си е наред и да не стой като неплатено, ако сте платили задължение.
Иначе си осчетоводете плащанията на осигуровките въз основа на платежните нареждания и банковото извлечение.
Искам да попитам в Справката за извършените плащания-имам начислени някакви стотинки за ДОО-вземане по декларация изплатено месечно възнаграждение - за какво се отнася? Защото е различно от декларирането с декл.6 - ДОО - вземане по декларация начислено месечно възнаграждение.
Здравейте
Моля за съвет как практикувате,когато осчетоводявате плащанията на осигуровки по единната сметка.
Нещо се обърках и не мога да си равня платените осигуровки.Не мога да се ориентирам по Справката за извършените плащания на НАП.Със сумите,които съм превеждала не мога да разбера каква част от осигуровките са закрити,каква част са отишли за лихви и т.н....
Благодаря предварително

Благодаря много!
Фирмата издава заповед за ползване на отпуска по чл.163 от КТ на майката. Копира заповедта и я заверява с "Вярно с оригинала", подпис и печат.
Здравейте и Хростос Воскресе!
Въпросът може да ми е тъп,но какво озночава заверено копие на заповедта за разрешеване на отпуска за остатъка от 135 до 410 дни?
Благодаря много  :smile1: