Здравейте, може би въпросът ми е малко глупав, но как се издава КИ по две фактури за доставка на апарат. Една фактура е за авансово плащане , др. за окончателното при доставка на апарат?
Това е така, но според мен стойността на стоката трябва да е до 30 лв. и пак се повтарям стоката щеше да е на митица, а не в пощата, ако тряваше да се плати ДДС.
Ако е трябвало да се плати ДДС стоката щеше на Митница и след като се направи Митническа декларация по която си платите ДДС-то, ще можете да си вземете стоката.
Стката сте си я взели от пощата, а не от Митницата?
Здравейте!
Миналия месец издаваме две фактури за авансово плащане за един апарат и съответно окончателната при доставката му. Но се оказва, че апарата е дефектен и трябва да се върне, само че ние не можем да върнем цялата сума на клиента ни, а с две хиляди по- малко, съответно и на нас производителя няма да ни възстанови цялата сума, как е най-добре да се оформи всичко това:
1, Фактура от клиента ни към нас и ние да го фактурираме на производителя, но така излиза, че купуваме нещо и го продаваме на по-ниска стойност.
2, КИ от нас към клиента ни със стойноста която му възстановяваме и съответно от КИ от производителя към нас, пак със стойноста, която той ни връща. Тук ме притеснява това, че сделката се разваля, апарата се връща, но не се връща цялата сума и как да издам КИ по две фактури (аваносво и окончателно плащане).
Някои от клиентите ни са Регистрирани на основание чл.97а,б, 99, 169 ал.1, т.4, трябва ли в издаваните от нас фактури да посочваме ддс номера им или на тях трябва да гледаме като не регистрирани по ДДС фирми за всички стоки и услуги извършени на територията на страната ни.
Здравейте, за да не отварям нова тема искам да попитам-имаме клиент, който е регистриран на основание чл.97а от ЗДДС, трябва ли да посочваме ддс номера му във фактурите, които му издаваме? От това което прочетох, май не следва, но не съм сигурна. Благодаря ви предварително!
И според мен не е нередно, стига в някой вътрешен нормативен акт на предприятието ви да нямя такава забрана.
Благодаря ви искрено за съдействоето.
Здравейте, мин.година отправихме едно месечно писмено предизвестие за прекратяване на трудов договор с пенсионер на основание чл.328, ал.1, т.10б, подписа го, но след втората седмица започна да взема болнични и така до сега- последния е до 07.10.18, от 08.10.18, вече има издадено телково решение с 60% трудострояване, вече няма да предоставя болнични. Към днешна дата, трябва ли да му отправим ново предизвестие, за да го прекратим или можем да се обосновем на старото? По взаимно съгласие не желае. Благодаря ви предварително.
И според мен трябва да се продължи номерацията.
Благодаря ви, много и за мен разделени е по-нагледно.
Хубава вечер!
Здравейте, трябва да издам удостоверение за изплатени брутни доходи на самоосигуряващ се управител, който има и изплатени доходи от личен труд, наем и дивиденти от фирмата, та въпросът ми е според вас може ли всички доходи да бъдат обединени в една колана облагаем доход по зддфл или да бъдат разделени в различни колони? Благодаря ви!
Според мен, няма как да говорим за самоосигуряване щом собственик на капитала е чуждестранно дружество. Самоосигуряване може да настъпи, когато собственик на капитала и управителя са едно и също лице. Тук варянтите са трудов договор или ДУК и при двата варянта имаме Д1 и Д6 всеки месец.  В осигуряването двата договора са приравнени, но си имат и свойте различия. Това е моето мнение, нека и други колеги да изразят своето.
Здравейте, за тези публикувани отчети, каква форма е избрана съкратена, т.е съкратен баланс и опр или пълния комплект?
И на вас, благодаря за съдействието!
Ако лицето е на работа към 31,12,17 , май трябва да се впише в т.8, но не съм сигурна, ние имаме лице назначени на един час на ден и нямаме договор със СМТ и се чудя и аз.
Благодаря, ами в точка 8 е бройката към 31,12,17 г,?