Здравейте, за да избегнем СУПТО и връщането към кочан с фактури, според вас как е по- правилно да се постъпи в следната ситуация: по заявка на клиент правим доставка на стоки, в офиса на фирмата ползваме програма за фактуриране за издаване на фактури, реално в офиса търговия не се извършва, пари в брой се взимат на място при клиента или с наложен платеж. Касовият апарат, трябва да бъде регистриран с адреса на офиса или като '' Без стационарен обект''?
Касовият ни апарат отговаря на новите изисквания, като търговския ни обект е офис и така излиза на фиксалния бон, в него не се извършва директно плащане от клиенти. Клиентите правят заявка и стоката се занася на място или изпраща с наложен платеж.
1.Ако на касовия апарат на Търговски обект, вместо офис се пререгистрира на БЕЗ СТАЦИОНАРЕН ОБЕКТ, трябва ли връзка с апарата?
2. Наложения платеж би ли бил проблем, че нямаме регистриран Търговски обект?
3.Ако не се налага връзка с апарата, може ли да ползваме, който искаме софтуер за фактуриране, както до сега?
Благодаря ви предварително!
При нас се подписва от управителя.
Много, много ви благодаря! :smile1:
Ще си позволя, още един въпрос и съвет от вас. Тъй, като и нас фирмата от която сме закупили апарата трябва да ни издаде КИ за сумата за, която е закупен, но се дърпа и иска от нас да им пуснем фактура на същата стойност, за която е купен от тях. Но според мен така излиза, че сделката не се нулира и не е проследимо, че апарата се връща, а все едно го препродаваме. И не става ли малко подозрително по този начин. С КИ е най-чистия начин.
Хиляди благодарности!  Хубав и успешен ден!
В случая КИ се издава по повод разваляне на сделката, която е била финиализирана с доставяне на апарата и издаване на окончателната фактура в която е видно, че стойността на апарата е 10 000 лв., затова сега мога да издам КИ на стойност 10 000 по окончателната фактура, въпреки, че стойноста на тази фактура е 5000 лв. Правилно ли разсъждавам? Да направим протокол по КИ, в което да опишем, че апарата е с фабричен дефект и не може да функционира, затова се разваля сделката и да се подпише от двете страни?
Итук ми е объркано, примерно фактурата за 50 % авансово е на стойност 5000 лв. с ДДС, тази за окончателното е 10 000 лв.( апарат) - 5000 приспаднат аванс= 5000 лв. с ддс, мога ли да издам КИ по окончателната фактура на стойност 10 000 лв., като нейната стойност е 5000 лв. Мислих и варянта за две кредитни по двете фактури, но нещо не ми се вижда вярно. И благодаря ви, че отново ми съдействате!
Здравейте, може би въпросът ми е малко глупав, но как се издава КИ по две фактури за доставка на апарат. Една фактура е за авансово плащане , др. за окончателното при доставка на апарат?
Това е така, но според мен стойността на стоката трябва да е до 30 лв. и пак се повтарям стоката щеше да е на митица, а не в пощата, ако тряваше да се плати ДДС.
Ако е трябвало да се плати ДДС стоката щеше на Митница и след като се направи Митническа декларация по която си платите ДДС-то, ще можете да си вземете стоката.
Стката сте си я взели от пощата, а не от Митницата?
Здравейте!
Миналия месец издаваме две фактури за авансово плащане за един апарат и съответно окончателната при доставката му. Но се оказва, че апарата е дефектен и трябва да се върне, само че ние не можем да върнем цялата сума на клиента ни, а с две хиляди по- малко, съответно и на нас производителя няма да ни възстанови цялата сума, как е най-добре да се оформи всичко това:
1, Фактура от клиента ни към нас и ние да го фактурираме на производителя, но така излиза, че купуваме нещо и го продаваме на по-ниска стойност.
2, КИ от нас към клиента ни със стойноста която му възстановяваме и съответно от КИ от производителя към нас, пак със стойноста, която той ни връща. Тук ме притеснява това, че сделката се разваля, апарата се връща, но не се връща цялата сума и как да издам КИ по две фактури (аваносво и окончателно плащане).
Някои от клиентите ни са Регистрирани на основание чл.97а,б, 99, 169 ал.1, т.4, трябва ли в издаваните от нас фактури да посочваме ддс номера им или на тях трябва да гледаме като не регистрирани по ДДС фирми за всички стоки и услуги извършени на територията на страната ни.
Здравейте, за да не отварям нова тема искам да попитам-имаме клиент, който е регистриран на основание чл.97а от ЗДДС, трябва ли да посочваме ддс номера му във фактурите, които му издаваме? От това което прочетох, май не следва, но не съм сигурна. Благодаря ви предварително!
И според мен не е нередно, стига в някой вътрешен нормативен акт на предприятието ви да нямя такава забрана.
Благодаря ви искрено за съдействоето.
Здравейте, мин.година отправихме едно месечно писмено предизвестие за прекратяване на трудов договор с пенсионер на основание чл.328, ал.1, т.10б, подписа го, но след втората седмица започна да взема болнични и така до сега- последния е до 07.10.18, от 08.10.18, вече има издадено телково решение с 60% трудострояване, вече няма да предоставя болнични. Към днешна дата, трябва ли да му отправим ново предизвестие, за да го прекратим или можем да се обосновем на старото? По взаимно съгласие не желае. Благодаря ви предварително.
И според мен трябва да се продължи номерацията.
Благодаря ви, много и за мен разделени е по-нагледно.
Хубава вечер!