Тя не се ли вписва в кол.3 на ред 12, заедно с трудовия договор.
Ами, нали има 13 работни дни и се получава 780/18*13=563,33
Сол започващ осигуряване  на високия процент от 01.12.23 /18 р.д/ и е в болничн 5 дни, получава и доход от трудов договор  2700. Првилно ли попълвам данните:
1. Д1 кл.17   216,67 = 780/18*5
          кл,21   563,33= 780/18*13
Общ осигурителен доход за м.12.23 г. 563,33+2700=3263,33

2. Таблица 1 от декл.50-кол.3 -м.12.2023   2700 лв. -ред,13  2700
                                             кол.4 -м.12.2023  563,33 лв -ред,13 563,33
                                              кол.6-ред.13  3263.33
                                              кол,7-ред.13   2700
кол6-кол,7 се получава -563,33

3.Таблица 2 от декл.50-кол.3 -м.12.2023   2916,67 лв.=2700+216,67  -ред.13   2916,67
                                             кол.4 -м.12.2023  563,33 лв -ред.13  563,33
                                              кол.6-ред.13  3480
                                              кол,7-ред.13   2916,67
кол6-кол,7 се получава -563,33
Тоест нямам осигуровки за възстановяване или имам само 80*0,08=6,4 лв. здравни?
От Януари до Юли вкл., не бяха ли  710, от Август до Декември 780.00?
Нашата фирма префактурира комндировъчни разходи във връзка с извършени услуги към други фирми (имаме договри в които е казано, че са за тяхна сметка). Ако фирмата е българска, да начиссляваме ддс, ако е от ес и имат ддс регистрация, не начисляваме.
Пак се размислих :smile1:! Но може би и двата подхода са верни, в крайна сметка резултат е един и същ. Просто трябва да приема един подход и да го следвам. :smile1:
Благодаря на всички за отделеното време и за съдействието. Варианта с разчета ми хареса. Мин. година колежката го е осчетоводила, като разход и приход, но с разчет май е по-чисто.
Хубава вечер!
Абсолютно сте права, но клиента желае така.                                               
Първоначално така мислех, но при прафктурирането се фактурира сумата с ддс, т.е имаме добавена стойност.
Сключваме договор с фирма, в който е договорено, че тази фирма ще поеме разходите за командировъчни (транспорт и нощувка), които нашат фирма ще реализира, за да извърши тази услуга:
1. По командировъчно имаме разходи за нощувка, транспорт и дневни. осчетоводявам ги през 609 сметка.
2. При фактуриране на услугата на отделен ред с основание "разходи за престой и път" се префактурират нощувката и транспорта. Тях  ги осчетоводявам през сметка 703 или 709 ?
На основание чл.23, ал.3 от ЗДДС-  данъчната основа се увеличава с всички съпътстващи разходи, което ме води на мисълта, че тези разходи завишават стойността на услугата.
Здравете, фирма с дейност консултантски услуги, има сключен договор с  клиент в който се договарят разходите за нощувки и път направени във връзка с изпълнението на този договор да са за сметка на клиента, така че нашата фирма префактурира командирочъните си към тях на отделен ред във фактурата за услуга с основание /разходи за път и нощувки/. Разходите ги осчетоводявам през 609, а пък префактурираните суми през 703, като приход от услуга, а не през 709, защото те реално завишават стойността на услугата и са част от нея, според вас коректно ли е?
Искрено ви благодаря на всички за съдействието!
Хубав ден!
Според вас да не начислявам на разчет ддс -200 лв. към 31.12.2023 г.?
Техническа грешка 4532 е сметката :smile1:!
Здравейте, моля ви за съдействие. Фатуриран приход за Декември 2023 г. през 01.2024, фирмата е регистрирана по ДДС, според вас правилно ли е осчетоводяването
1.  През Декември 2023 г. документ Мемориален ордер
          498/703-1000- ДО
                  459-200- ДДС
   През Януари 2024 документ фактура
        411/498-1000
                  4531-200
        459/498-200
2, Мислех и този варянт- работя с Микроинвест, направо във Декември фактура -дата на осчетовдяване 12.2023-дата на документа 01.2024- месец за експорт 01.2024, но така имаме салдо по 4531 към 31.12.2023г. и не знам, кой от двата начина е по коректен, засега е направено  по първия, но се замислих дали е правилно?
И в Баланса го посочвам като вземане от клиенти?
Разсъждавайки си мисля, че на основание чл.26,ал.3 от ЗДДС, тъй като този транспорт е съпътстващ  услугата и има договореност между двете страни получателя на услугата/клиента/ да поеме този разход си мисля, че трябва и фактурирания транспортен разход да е без ддс, на основание чл.21. ал.2 и на основание, че доставчика само го организира/получава разходна фактура/, но самия потребител на транспортната услуга е клиента. :smile1:
Здравейте, българска фирма регистрирана по ддс, извършва консултантска услуга към данъчно задължено лице от ес. Трябва да издадем фактура в която е включена самата услуга и транспортни разходи,като цялата фактурата трябва да  е без ддс с обратно начисляване на оснавание чл.21, ал2? За транспортните разходи сме получили фактура с ддс и сме ползвали данъчен кредит/ самолетен билет софия-варна/. Првилно ли  разсъждавам. Бъркаме факта, че ползваме данъчен кредит, а послепри префактурирането не начисляваме ддс и самия транспорт е извършен на територията на страната.
Отново благодаение на вас си отговорих на въпрос! Благодаря ви и приятни почивни дни! :smile1:
Благодаря ви! :smile1: