Майка с дете ползува отпуск до 410 дни. Но преди изтичането на този отпуск прекратява тд. Веднага започва при друг основен работодател по тд. При предишния работодател към НОИ е подадено заявление за прекратяване на ТД. Кой трябва сега да подаде заявление за започването на работа при новия работодател с цел прекъсване на обезщетението за отпуск от 135 до 410 дни. И изобщо това обезщетение прекъсва  ли се, ако майката започне работа.
Данъчна оценка на стара сграда е 50 000,00 лв.  Уговорената цена между купувача и продавача е 40 000,00 лв. Продажбата ще бъде избрана да е освободена. В нотариалния акт дължимите нотариални такси са върху 50 000,00 лв. И е записано, че по банков път са получени 40 000,00  лв. Фактурата ще бъде с данъчна основа 40 000,00 лв. Но ме интересува дали в ГДД за 2019 година тази разлика от 10 000,00 лв. между материалният интерес и данъчната основа подлежи на данъчна регулация?
По телефона ми казаха, че след половин час ще го оправят.
Аз малко да поразмътя темата за този ред 1.1 в ГДД по чл. 92 от ЗКПО.  Нетни приходи от продажби ред 15100 най-общо трябва да е равен на ред 1.1 от ЗКПО част V. Но в ред 15100 отстатистическия отчет не влизат приходите от наеми, които се отразяват на ред 15 132 в ОПР. А наемите са облагаеми сделки по ЗДДС и намират отражение в СД по ЗДДС. Тогава на ред 1.1 от ЗКПО част V трябва ли да се посочват и приходите от наеми?
Аз знам, че мога да го приключа с жълт флаг. Но защо указанията за приключването на годишна отчетност им противоречи на НСИ!?! Това не мога да си обясня.
През 2017 година ООД е придобило собственост върху жилищна сграда с апартаменти срещу вземане от клиент. Тази сграда е предназначена за продажба и сме я завели вд сметка 304 Стоки. През 2018 г. приходите от продажби на апартаменти е 30% /код 2008 -68.10/, а от основната дейност 70%. Посочвам две дейности в справка за предприятието. Валидирайки целия отчет ми показва съобщение, че след като имаме приходи от продажби на стоки, трябва да попълним и справка "продажби по търговски обекти/, но без код 68. При мен продажбите са от код 2008 68.10, но пак ми дава грешка с жълт флаг.
За 2018 година излизаме на голяма печалба. Но в 2019 година не се очертава толкова работа, дори първото тримесечие излизаме на загуба. На практика в 2018 година печалбата идва от продажба на ДМА, а не от основната дейност. И така за 2018 година данък печалба е 20 000 лв. Не съм предавала все още декларацията по чл. 92 от ЗКПО и затова не знам дали ще ме пусне в декларацията да посоча 1 000 лв. тримесечен авансов данък печалба. Ако не мога да декларирам  1 000,00 лв. авансов данък печалба  в самата декларация по чл. 92 от ЗКПО, мога ли да направя намаление на авановите тримесечни вноски до 31.03.2019 г. ?
Вариантите за втори трудов договор са два : чл.111 от Кодекса на труда е уредена възможността да се полага допълнителен труд при друг работодател . Трудовият договор за допълнителен труд трябва да съдържа изрично уговорено работно време, което да бъде извън установеното работно време по основния трудов договор. Същевременно задължително условие е общата продължителност на работното време по всички трудови договори да не нарушава задължителната минимална междудневна и междуседмична почивка, предвидени в Кодекса на труда /чл.113 ал.6 от КТ/.Съгласно чл. 113, ал. 1 – 6 от КТ, максималната продължителност на работното време по трудов договор за допълнителен труд заедно с продължителността на работното време по основното трудово правоотношение при подневно изчисляване не може да бъде повече 48 часа седмично. При предоставено писмено съгласие работниците и служителите могат да работят и повече от 48 часа.
Налице е обаче законова забрана за полагане на допълнителен труд от работници и служители, които работят при специфични условия и рисковете за живота и здравето им не могат да бъдат отстранени или намалени, а шофьорите на тежкотоварни автомобили трябва да спазват определен график на шофиране и почивка съгласно Регламент (ЕО) 561/2006.
Времето на шофиране не трябва да превишава 9 часа на ден или 56 часа на седмица. На всеки 4,5 часа шофьорите трябва да правят почивка от поне 45 минути.
и вариант 2 -  чл.114 от КТ - може да се сключи трудов договор за определени дни в месеца като дните трябва да са точно определени. Трябва да има и разпредление на работното време. От казаното до тук мисля ,че
и двата договора са неподходящи за шофоьор на тежкотоварен автомобил заради регламента за спазване на определен график за  труд и почивка .
Защо не сключите с другата фирма договор за отдаване под наем на работници? При него шофьора ще се води при Вас на работа, ще му плащате осигуровки по основния трудов договор. А за извършената услуга ще се издава фактура за наем към която се прикрепя Протокол за свършената работа подписана от двете фирми.

Фактура за наем на работници не може да има. Това няма как да стане.
А как ще направите приходите на тази фирма, като сега ще ги осчетоводявате? То това е по-голям проблем.
Една жена има две деца под 2 години. Едното дете навършва 2 години на 13.05.2019 г. и за него взима 50% от обезщетението за майчинство за дете до 2 години. Второто дете е родено на 19.06.2018 г. и за него ползува отпуск от 135 до 410 дни след раждане. Но фирмата, в която е на трудов договор, прекъсва дейност. Можем да я назначим в друга фирма. От фирмата, в която е на трудов договор, ще прекратим трудовия договор по взаимно съгласие. Въпросът е вече за втората фирма. Ще я назначим веднага, но трябва да има 2-3 работни дни. И след това отново излиза по майчинство за второто дете. Идеята е да си ползува обезщетението за отпуските по майчинство. Ясно е, че ще има известно прекъсване в обезщетенията. Какви документи се подават от първата фирма за прекратяването на обезщетенията в нея и какви документи във втората фирма за продължаване на обезщетенията.
Желаем да направим ново дружество с обособена дейност , като прехвърлим една част от ДМА? Кое е по-добре като сделка? Апортна вноска или отделяне на фирма?На практика и при двете сделки се отписват ДМА  и се създава ново дружество,но в основното дружество при апортна вноска ДМА ще присъстват като дългосрочни финансови активи. Докато при отделяне няма да има дългосрочни финансови активи.
При отделяне на дружество ЕООД от съществуващо  ЕООД изисква ли се старото дружество да няма неизплатени данъчни задължения към датата на преобразуване? На практика 15 000 лв. дължими данъци при годишен оборот от 1 500 000 лв. това проблем ли е?
ДУК,  ако е тип трудов договор, не увеличавате. За СОЛ- а със сигурност увеличавате със ЗДДФЛ. Поне аз мисля така.
Писах отделяне на дружество, имаме преобразуване на дружество.Не продажба. ЕООД е. Затова посочих "собственици на капитала" .
Искаме да направим отделяне от едно ЕООД, като  една част от ДМА да преминат в ново ЕООД. И стойността на прехвърляне да е балансовата стойност на активите, така че финансовият резултат от сделката да е нула. Трябва ли проверка от одитор, след като са съгласни на сделката всички собственици на капитала? Какви счетоводни статии да съставим?
Общ приход в ГДД 54 000 лв. В клетка "нетни приходи" - 35 000 лв.
Сметка приходи от финансирания.В ОПР  в други приходи-приходи от финансирания.
Ако е подавала почти цяла година грешна Д1 за съвсем друго ЕГН (а не само за м. март), човекът с правилното ЕГН нямаше ли да го разбере от липсата на ЗО? Би могло, ако не се е налагало да ходи на лекар, ама все пак...  :noexpression:
Да, така е.Но лицето с подаваното ЕГН може да има трудов договор с друг работодател,  или да е СОЛ и на друго основание да има здравни осигуровки.Може само да гадаем.Но според мен е дори подадено грешно уведомление по чл. 62, ал. 5 от КТ. Явно е освободено в НАП не лицето, което би трябвало.Нали се попълва в ТРЗ програмата в картона на лицето "Дата на последен работен ден" или "Дата на прекратяване на трудов договор".Така са според мен нещата.Иначе на ЕГН една цифра да се смени, ще дава откази на каквито и да е уведомления/декларации.