Здравей,

ако можете да докажете пред данъчните, че фактурата е свързана с основната дейност на фирмата или да генерирате приходи от този разход, би трябвало да я ползвате за данъчни цели. Не вярвам, обаче някой да се съглси с Вас.



Здравей,

вероятно, няма други водещи счетоводство на "Лафка". Какво по точно те интересува?
Ако имаш персонал ги назначаваш и им правиш графици. Ако продаваш стоки ги заприхождаваш и изписваш. За франчайза би следвало да е описано в самия договор. Няма как да ти се опише всичко, за това задай конкретен въпрос. ако ти трябва счетоводител, мисля, че от форума също може да прояви, някой интерес.
Здравей,

мисля, че за подаване на декл.1 и 6 - може човек да се справи сам.
За ГФО се изисква съставителя да отговаря на определени изисквания. Счетоводителя обикновенно знае, как да си систематизира информацията и е готов да реагира на проверки, ревизии и подобни. Мисля си, че ако попаднете на проверка, ще трябва счетоводител да се намеси и може да се платят глоби и актове. Общо взето, знам, че човек, като реши да спести от едно място, ще ги даде на друго.

поздрави,
може да погледнете:

чл.7 от ЗДДС и глава регистрация.
Наскоро свалих данъчна декларация на една фирма от 2007 г от Търговския регистър. Беше приложена с отчетите. Защо са я качвали хорицата не знам.

Да не ме погнат нещо и мен :noexpression:
Препоръчвам да го обсъдите с адвокат или лицето да се споразумее с чси да си изтегли запорите.

Да не се окаже, че доходите на други места не променят нищо при вас.
Не виждам, какво по-различно от това да ви фактурират, каквото купувате.
Как ще го обясните това на одитори или данъчни, че сте приели неистински документи?
Здравей,

предлагам да си водиш пътните листа с това начално количество и когато заредиш да започнеш да изписваш счетоводно.

След 3-4 години, може и да не са толкова съгласни.
Например, Макензи Безос получи 33 млрд. долара.
Юридически е въпроса.

Но защо да не си иска продажна цена, ако са били договорени например.
Както и за пропуснати ползи.
Здравей,

от практиката на живота. Замисляйки се в ресторантите вкарават алкохолни, безалкохолни и храни отделно. предполагам стигат до 150. Така и в хранителните магазини всяка стока си е отделно. Не виждам, основание вие да не го правите. За улеснение предполагам е по-добре да се ползва софтуер.
В следващия месец от НАП ще направят контролни покупки от е-магазини, за да проверят дали се спазват данъчните изисквания, предупреждават от приходната агенция.

https://nap.bg/news?id=3984
По принцип във фактурата пишете данните, който ви дава клиента. Предполагам, че щом е физическо лице и иска фактура, ще се отичта някъде. И според това да си даде данни, които ще му трябват там.
Извинявам се. Така както бобо казва е.
Не ви знам, какви ви са отношенията. Но според мен е правилно да пишете молба за напускане. По скоро те трябва да ви прекратят и евентуално да имате право на обезщетение за безработица в по-висок размер.
Здравей,

много ме дразнят от тези детски градини. вече ми върнаха една служебна бележка ......

прилагам извадка от изискваните документи на страницата https://kg.sofia.bg/isodz/manual

вие не попадате ли в последното? Там няма подобно изискване.


3.
Работещ родител /или в отпуск за отглеждане на дете/ - по 2 т. за родител   Определя се автоматично от данните за трудовия статус на родителите. Сумата от точките по К3 и К4 е максимум 4 т. Ползва се само един от критериите 3 и 4.

При записване трябва да представите:
- за работещ родител по трудово или служебно правоотношение /или в отпуск за отглеждане на дете/ – служебна бележка от работодателя или осигурителя, която съдържа изходящ номер, мокър печат с подпис и ЕИК на работодателя, с приложени копия на трудова, служебна или осигурителна книжка, като лицата имат право да заличат трудовите си възнаграждения (лицата, работещи в МВР, МО, ДАНС, НСО и др. подобни структури представят само служебна бележка);

- за самоосигуряващ се родител - копие от платежни документи за внесените осигурителни вноски преди класиране на детето или данъчна декларация, заверена в НАП;

- за работещ родител в страна, членка на Европейския съюз - легализиран превод на документа въз основа на който родителите полагат труд, издаден не по-рано от един месец преди датата на класирането;

- за родител, работещ по договор за управление - служебна бележка от работодателя, че е осигурен за всички осигурителни случаи, която съдържа изходящ номер, мокър печат с подпис и ЕИК на работодателя.
Здравей,

мисля си, че си дал отговор на въпроса.
Може за целите на ДДС да го предтсавиш в дневниците, като услуга и счетоводно да си го заприходиш, като стока. Двете са просто отделни неща.
Здравей,

не ми е позната материята, но предлагам да ги върнете от където сте ги купили или от там да ви ги продадат на новата фирма.
Относно чл.48 от ЗДДС - проверете да не се окаже, че нямате лиценз за да продавате по този начин билетите от едно дружество на друго. Тоест чл.48 да е ограничен до специфични компании.
Съгласно наредна н-18 е възможно да не сте задължени да издавате касови бележки, би следвало да попълвате някаква книга за тези продажби.

прилагам и отговор от стара тема на registrirana, предполагам, ще ви е в полза:

Чл. 39а. (Нов - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 44 от 2015 г.) Лицата, извършващи продажби съгласно чл. 4, т. 3, водят книга (регистър) за дневните продажби. Книгата (регистърът) съдържа вид и брой на продадените ценни книжа по чл. 4, т. 3, начален и краен номер от съответния вид, по номинали и общ оборот за деня.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г.) Лицето по ал. 1 съхранява в търговския обект книгата (регистърът) по ал. 1 и копие от документ за получените ценни книжа, издаден по реда на Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа.


надявам се и на по-компетенти отговори,


Здравейте,


Корекции след деклариране (Загл. изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.)

Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.