По новият ред и с новите документи.
Наскоро, позовавайки се на Тълкувателното решение, информирахме един ЧСИ, че няма да извършим запор върху трудовото възнаграждение на един работник, поради това, че е назначен на МРЗ.
Отговорът му беше в тоя дух.  :smile1:
Че запорът остава наложен относно секвестируемата част от вземането. И че ако работникът започне да получава възнаграждение по-голямо от несеквестируемия минимум, следва да удържаме и превеждаме суми по изп.дело №.., съгл. разпоредбата на чл.446 от ГПК.
Значи - можело.. и така. :smile1:
Ако някой от колегите не помогне тук, в сервизната работилница ще ви изкарат отчета коректно. Но, може и апарата да се е бъгнал нещо.. :smile1:
Те шефовете все си имат за много големи и все им се струва, че винаги има начин.
Но никога не го измислят тоя начин.
Сделките с недвижими имоти винаги и задължително се изповядат пред нотариус и винаги завършват с нотариален акт.
Във вашия случай няма сделка /доставка/, а само намерение..
Имате получен аванс - ще издадете фактура за аванса в 5 дневен срок от получаването му и с част от парите ще внесете ДДС-то /ако ви е единствена операция за месеца.
Това - едно на ръка..
След като двете страни изповядат сделката с имота пред нотариус и получите нот.акт - ще издадете 2-ра фактура към купувача - за продажбата на този имот съгласно стойността му в акта, ще увеличите данъчната основа по чл. 26. (3) от ЗДДС, ще приспаднете получения аванс по първата фактура. С това завършват вашите задължения към купувача, а за него остава да доплати оставащата сума.
И чак тогава се отписва имота.
Не може по рано да се отпише, защото докато не е минала сделката при нотариус, имотът ви няма да се отпише от Имотния регистър към Агенцията по вписванията.

Теее, шефовете така си мислят че става..през куп - за грош.. :smile1:


Може на старата да се продължи, но може и нова да ти издадат, ако кажеш че е загубена.. :smile1: Новите се попълват по-бързо и лесно.  :wink1:
Впрочем, от НОИ не са наясно ще заверяват ли въобще ОК за периоди след 2015г. Или поне аз останах с такова усещане, след като питах няколко пъти.
Петров, ай стига де - писна на всички с тоя писмен договор. Имай мярка!
Ако така минат промените в Правилника - ще ни разцепят от допълнителна работа..
Очаквах по-голяма активност от гилдията на работодателите, но май половината са запразнили по топлите страни.., а можеше да се включат и други съсловни организации.
А ние след Нова година ще има да плюнчим молива и да се чудим какво да пишем в дневника на продажбите, защото техния отговор съм го чувал хиляди пъти - виж там, ти знаеш, нагласи нещо..
Аз повече се притеснявам как ще равним Д1 и Д6, в случаите когато има възстановен данък от 220 лв., а реално данъка за месеца на служителя е примерно 45 лв. Нещо не мога да си го представя. И особено  в записа на Д1 на това лице - за доход и данък.
Някакви идеи?
Сериозно. :smile1:
"Една служителка в НОИ каза да ги изготвя."... Според мен има някакво разминаване в данните за тоя ДУК, и затова ви искат да изготвите УП-3.
Но може пък и да е някоя недобросъвестна служителка.. Нямаме задължение да изготвяме тази форма, за лица по ДУК.
ТРЗ програмата ви явно закръгля преизчисленият данък в годишен размер на всеки кръгъл лев.
и моята програма ми извади веднъж 19 лв.
Тогава, при преизчислението  въведох не 200 лв. намаление на дан.основа, а 210 - и се получи данък за възстановяване точно 20 лв. :smile1:
Аз имам и друга възможност на праграмата - просто си задавам от падащото меню допълнителен параметър "данък за възстановяване" и си залагам сумата на данъка - 20, 40 .. лв.
Та, аз още си играя с програмата - не съм правил още заплатите официално.

Относно документите - прилага се само декларацията, но това се отнася само за чл.22в.
Въвеждаш го като продължение, няма дни от работодател, независимо, че е първичен.
Датите в прил.15 ги описваш както са в болничният /независимо, че има застъпване/ и така го предаваш. НОИ ще си приспаднат застъпващите дни от предходния болничен

Тенкс!  :smile1:
 :bow: :give_rose:
След първичен   б.лист и втори за продължение - за операция и лечение, от друго медицинско заведение е издаден първичен болничен лист - вече за рехабилитация.
Не само няма прекъсване, ами има застъпване на дните в болничните листи.
Предният болничен за продължение е до 22 ноември вкл. и е подаден, а последният е от 20.11. до 04.12. - издаден на 01.12.2015г.
Да попитам най-любезно:
- наистина ли трябва да подам този последен б.лист като първичен,
- и как да оправя датите на този последния лист:
     - от дата ..... до дата .....
     - дата на възникване.....

 :bow:
    -
Единствено, което усещам от това - ще се вдигне ставката на корпоративния данък - 15, 20, 25% в България.
 Dalila много точно е отговорила ,че ако единият родител е починал или в неизвестност не се попълват данни за него.

И все пак - правете разлика между неизвестен и в неизвестност.
От друга страна - сивия сектор и в момента плаща в брой сумите над прага за ограничения на плащания в брой. Не виждам как намаляването на прага ще промени нещо.
Не виждам как произведени или внесени стоки без документи ще се платят по банков път, ако ще прага да е 5 лева или 1 милион.-:)))
Та, проблемът не е в размера на прага..
Ами, щеше да излезе, че депутати, министри, шефове на агенции, държавни и общински служители, полицаи и военни ползват служебни автомобили за лични нужди през УИКЕНДА  и нямаше да плащат този данък, или поне не от от джоба си, докато за фирмите - нямаше да се размине. Абе, напоследък някои хора съвсем се взеха за патриции, а плебеите - непрекъснато да им поддържат увеличаващите се разходи за луксозен и охолен живот?!
Каква декларация 6 за СОЛ ?
например.... годишна.  :smile1:
Много е възможно да си карате така до безкрай...
Регистрацията по ЗДДС е единствено от компетенцията на НАП.
Направете необходимите неща за изчистване на спънките по регистрацията..
Санкции не може да имате, нито плащане на ддс, защото още не сте регистрирани и нямате право и задължение да го начисляване.
Друг е въпросът какво ще ви остане като ДДС за ползване като ДК при евентуална регистрация по ЗДДС, когато подадете Описа на наличните активи...

delphine e казала всичко..
 :good:
Мисля че и подписването на документи е вид труд.
За да се подпишат, първо човек трябва да се запознае с тях, да се осмислят, преценят и ако ги приема за достоверни - да ги подпише.