Привет,

Ако предприятие има една икономическа дейност, възможно ли е всички направени разходи да бъдат отнасяни по предназначение в с/ка Разходи за основната дейност? Според мен никак не ми се връзва офис консумативи, наети помещения за администриране да оказват влияние при определяне на себестойността на произвежданата продукция. Как мислите? Питането ми е във връзка, понеже счетоводителка с голям опит ми го каза, а съм виждал и друг с подобен тип рабата. Не го намирам за правилно, а и никой не ме е учил по този начин. Ще се радвам да видя и други мнения.  :good:
Според мене най-вече заради счетоводната политика.
Хе-хе, хубаво нещо е това счетоводната политика, какво ли щяхме да привим без нея?  :hmmm:
Заради воденото на "чисти" обороти ли е това 701/123 ХХХ?
При започване работа в търговски обект продавачът въвежда първоначално в касовия апарат служебно  20 лв.Тази сума е взета от касата на предприятието .С РКО ли трябва да я получи и как да бъде осчетоводена.
При внасяне на пари служебно се издава приходен касов ордер, а при извеждане разходен касов ордер. Според мен може да си организирате вътрешни разчети за тази цел.
Привет,
Аз бих пуснал, ей така да има, а и не знаеш на какъв данъчен ще попаднеш.
Това, че е изписан на разход, не означава че физически активът не съществува. Може да не е принтер, може да е нещо друго, без което, теоретично, да не можете да упражнявате дейността.

В този смисъл бракуването е съвсем реално и полезно занимание, само дето няма да има отражение по счетоводните сметки. Но пък ще имате добра документация на наличието му до някое време и какво е станало с него след това. Ще имате и отговор на тревожещите ви въпроси :)
Грешно съм разбрал какво имаш предвид под "бракуване", явно само документално, а не отразяване счетоводно.  :smile1:
Благодаря на всички, които се включиха! Хубав ден!
Като искате да си го следите, дали е наличен може задбалансово да си го водите .
Може, но няма нает външен персонал, та затова не съм предвидил да се води задбалансово.
По- скоро ме притесняваше хипотезата: ама къде е този принтер, да не е прибран от някого за лично ползване? Това евентуално от НАП.
Относно коментара на bobo, ами мисля, че няма как да го бракувам, тъй като вече съм го "изписал" с влагането му директно като материал. Сега дори и да се реши да се препродаде, ще се отчете само и единствено приход и данък.
Имам следното чудене:
Закупен принтер през 2019 г. за 60 лв., който е далеч от прага да ДМА, съответно изписан директно като разход. Обаче същият спира да се ползва, поради дефект и скъпи консумативи. В този случай какво може да се направи с него - възможно ли е да се предаде за рециклиране? При проверка от НАП ще го търсят ли - съмняваме това, но все пак е ползван данъчен кредит.
Здравейте,
в дружеството влиза нов съдружник през 09,2020г с 20%. Дружеството ще разпределя цялата  печалба за 2020г на 05,03,2021г. На новия съдружник каква част следва да се разпредели - 20% от цялата печалба за 2020г или пропорционално на месеците в които е бил съдружник?
Привет, разпределяте дивидент, съобразно дяловото участие на всеки от съдружниците в капитала.
Здравейте!

Има кредитен оборот по с/ка 701 (Приходи от продажба на продукция) 500 лв. и дебитен оборот по с/ка 614 (Административни разходи) 700 лв. Предприятие е възприело подходът на съпоставимост на разходи и приходи, а не приключването им директно в сметка 123 (Печалби и загуби от тек. година). В този случай коя от двата варианта по-долу е подходящ?

Вариант 1:
701/614 - 700 лв. и 123/701 - 200 или

Вариант 2:
701/614 - 500  и 123/614 - 200.

Да, резултатът е един, загуба от 200 лв., но оборотите по с/ките 701 и 614 са различни.
Изписана е продукция в 2019 със 105 лв. повече отлколо е трябвало. В такъв случай как би следвало да се коригира, ако сметка Продукция не се води, а се взима директо операцията Приходи от продажба на продукция на Разходи за осн. дейност. Пробвах със статия Разходи за осн. дейност на Приходи други, но после в ОПР-то с/ката Разходи за осн. дейност няма да се равни със сборота от обороти на с/ките от гр. 60.
Първо изясни на кого отговаряш, че са две питания - единият не е подведен, а другият да не се подвежда. :smile1:
Отговорът ми е за създателя на темата г-жа Илиева. А за другия питащ - би следвало да има  регистрация по ЗДДС.
Моето мнение е, че не трябва да се регистрирате по ЗДДС, съгласно чл. 97а от същия нормативен акт, защото:
Първо, Вие сте ДЗЛ, второ, получателят също е ДЗЛ, трето, МИ имате в САЩ (а тя не е член на ЕС), следователно не отговаряте на изискванията за приложение на цитирания по-горен член.
За справка - чл. 21, ал. 2, и чл. 97а, ал. 2 от ЗДДС.
Дано нещо не пропускам в тълкувателната част, моля да ме коригират, ако подвеждам.
Неползвания данъчен кредит не се ли отчита като "други разходи"?
Докато реши да не го ползва, си седи като разчет.  :smile1:
Аз подавам с КЕП през Edge, а с ПИК чрез Chrome. Компонентата за подписване стартирате ли я?
Здравейте,

Балансовата стойност Ви е 500 лв. Изписвате до размера ѝ, а не 1500 лв. за колкото сте я закупили.
Ако сте с вид осигуряване код 12 при декларация образец 1, то тя се подава ежемесечно, съгласно Наредба Н-13
Здравейте,

А подадена ли е декларация образец 1 за месец януари, тъй като сега се плащат за него върху осигурителен доход 650 лв.? Може да се внасят осигурителни вноски и без да имате КЕП и/или ПИК от НАП, услугите са със свободен достъп.
Не бързайте, може да решите друго. Отчитате си ги по разчетна сметка, а след това в други разходи.