Привет!
Ще помоля колегите, които имат опит със счетоводните записвания при едноличните търговци да се включат.  :smile1: Интересуваме ме, ако имате дебитно или кредитно салдо по с/ка 493 Разчети със собствениците, как би следвало да бъде закрит разчета, без да отчитаме това през сметките от гр.50 Парични средства? Възможно ли е да се ползват сметките: 102 Капитал, неизискващ регистрация, 122 Неразпределана печалба от минали години, 121 Непокрита загуба или 123 Печалби и загуби от текущата година? Какви са обичайте записвания в практиката? Странното е, че нито в гимназията, нито в университета някой ни е споменал затова.  :blush:
Ако решат да Ви глобят, са в провото си. Ако Вие решите да го обжалвате пред районен съд след това и се позовете на нормата за маловажност, залегнала ЗАНН, то съдът пак може да Ви потвърди наказателното постановление на НАП.
Росица, не съм Ви прочел правилно, останах с впечатлението, че ДДС номерът, който цитирате е на получателя, т.е. ваш, а то било обратното. В такъв случай взимайте под внимание коментарите на delphine и bunеva20.
Късно е вече за корекция. Фактурата е от м.11 и е платена.
Излиза, че върху крайната стойност трябва още веднъж да начисля ДДС...
В крайна сметка излиза, че фактурата не се включва СД по ЗДДС, не начислявате и ДДС пак. А ако се решите да приспадате глобален ДДС има предприятия, които го правят, а дали си струва за 100 евро, преценете.
Връщате им фактурата и ви издават нова, без начислен ДДС.
Здравейте,
Според мен не е следвало да бъде начислено ДДС от тяхна страна, а от ваша с протокол.
Сторнирането на таксите от страна на банката е малко като това да си издал фактура за предоставена услуга, ама понеже не е платена да решиш да си намалиш вземанията...
Да, резултатът и по двата варианта е 0, но бях го коментирал и с друг колега, със стаж в банка, та той сподели, че ги сторнирали, но защо и какво е основанието затова - отговор няма. И аз съм за отчитане на приход.
Сметката е закрита от банката служебно, но съм в неведение. Дали да сторнирам начислените такси - Други финансови разходи на Разчети с банки с червено записване или да ги отразя като друг приход  със записване Разчети с банки на Други приходи? Двоуменя се, някак си не виждам законово банката да сторнират несъбрани такси.
Други разходи на Присъдени вземания би трябвало да бъде записването. А бихте ли споделили самото решение на съда - номер, година, съд?
За лихвите:
Разходи за лихви на Разчети или директно на Разпл. с/ка.
ПП Въпросът е зададен от човек, който е учил счетоводство.  Би трябвало да знае поне какво и къде да чете. Дадох му и насоки.
Не съвсем, Хиксче, дори и по счетоводните дисциплини не се засягат наредбите, например за СОЛ, а КТ, КСО се изучават в правните предмети. Така че на човека наистина му трябва помощ.
Ако не е подобрение на ДМА, то си е текущ разход.
Прагът за ДМА беше без ДДС, нали? А тези 100 лв, 550 лв и 60 лв със или без ДДС са?
Ако сме регистрирани по ЗДДС, то ще имаме начислен отделно ДДС, но ако не сме, то ДДС-то ще е в цената. Водещо би следвало да е оборотът, натрупан по с/ката за придобиване на актива.
Според мен следва да си отделите от месечния отчет сумите платени с карта, като ги ползвате и банковите излечения, за да си ви е изрядна касата и с/ката за разплащане.
Това се отнася до осигуряването във фонд "Общо заболяване и майчиствто", което веднъж избрано през годината не може да се коригира. Това е възможно едва през новата година, до края на месец януари. Ако не работи лицето, то подава Д7 и си плаща само здравните осигуровки, например за пълен месец - (610 лв. * 1/2)*0,08.
Здравейте!

Плащанията може да ги отразите по с/ка Клиенти или Други дебитори с аналитичност, както решите, въпрос на организация. За банковите такси - стандартни операции като за месечни такса при обслужване на сметката.
Здравей ХХХХХ,

В материала по темата, който имам от 2019 г., е описано в по-голямата си част така, явно си на прав път. Единствено не съм сигурен дали има УПФ или не. Осигурителните вниски са за сметка на жената на ЗП, а здравните са 1/2 от осигурителния доход за СОЛ.
Собственикът на капитала се осигурява, ако има основание затова, например полага личен труд в дружеството си, без значение е дали ще получава възнаграждение или не. Същият той ще получава и дивидент, независимо от това кой е управителят.
Нямам много ясен спомен вече, но ако пратите документи, които НАП отхвърля, то след това не започваше ли да тече срок, в който трябваше да ги подадете пак? Всичко това само да спечелите малко време, не за друго.  :smile1:
Не разбирам какво питате - пишете, че е заем към собственика, после пишете, че е от собстеника...а то не е едно и също.