Благодаря на всички за включването. Не ми беше ясно дали наистина беше отпаднало това изискване за водене на касова книга.
А трябва ли да се вади дневен финансов отчет, ако няма извършени продажби? Тоест в самата книга има поле, което може да се чекне.
Привет,

От кога следва да се води касова книга на предприятието - от датата на вписването му в Търговския регистър 19/07 или от дата на въвеждане на апарата в експлоатация 26/07? Чуденето ми е, защото между тези две дати има съответно движение в касовата наличност, като се получават заемни средства в касата от съдружник - те трябва ли да се впишат като въведени суми в книгата, нищо че все още е нямало касов апарат?
Според мен регистрацията по ЗДДС не е основание за започване на дейност, но поражда причина за подаване на справка-декларация по ЗДДС до 14.08., дори и да е нулева.
Е, салдата не се ли нанасят след счетоводните операции?
И началния баланс на нова фирма не е ли само с нули? Или евентуално с пари и капитал?
Ако може да напишете какво се прави след като е регистрирано ООД в ТР, ще сте ми от полза. Да, дяловите вноски са само в пари. Не ми е ясно дали директно трябва да започна със счетоводните записвания и съотвено по с/ки 426 и 101 да няма начални салда, а само движения за периода и след това само крайно салдо.
Ако отсега го подкараш така, да си спестиш това и онова, значи на Счетоводните принципи не гледаш сериозно и е свършена работата през просото. Подобре си отвори дебелите учебници и си припомни нещата. Почни си със  сметки 426, 101 и т.н.

Добре, ако въведа начално дебитно салдо по с/ка 426 Вземания по записани дялови вноски, а след това и кредитно салдо по сметка 101 Записан и внесен основен капитал, каква ще е ползвата от операцията 426/101? В този случай ще се получи начално салдо + записване за взетото решение за учредяване, тоест едно и също нещо ще се отрази два пъти. Именно затова питах дали се прави такъв баланс в случая. Може би аз не обесних добре какво имам предвид.
Здравейте,

Моля за малко помощ, тъй като за първи път ще прилагам теоретичните си знания на практика. В тази връзка, бих искал да знам дали е необходимо да се състави встъпителен баланс на НОВО ООД и как? Ако въведа началните салда по сметките, тогава например ще ми отпаднат част от счетоводните записвания, имам предвид за 426/101 ХХХ, тъй като по  дебита на с/ка 426 ще бъдат вземания, а по кредита на с/ка 101 ОК.
Здравейте,
Наложи ми се за първи път да подавам справка-декларация по ЗДДС на 03.08. чрез е-услугите на НАП. След това в поле резултат имам само уведомление с входящ номер. Трябва ли да очаквам, че е успешно обработена, или това е само достатъчно?
Може да си трупа задължения към фирмата до второ пришествие. Стига фирмата да има пари :)
А НАП вярно ли питат за осигуровките? Или Вие си мислите, че ще питат? Защо не питат безработните от къде вземат пари за ЗО?
Не Ви пожелавам наистина от НАП да питат, защото за осигуровките едва ли ще са против, но ще питат какво яде, как си плаща сметките, как покрива жизнения минимум...

Имам предвид, че лицата се осигуряват за всички социални рискове (на високия процент), а не само здравно. Да, ако трябва да внасят сами осигуровките си е моя хрумка, дали няма да питат от НАП откъде ги имат средствата. Поради тази причина бих искал да знам кой е удачния вариат - да си ги плащат сами или да ги плащат през дружеството и когато имат доход да ги връщат на ООД-то.
Да, именно НАП питат аджаба откъде са дошли парите за осигуровки, след като не получават доходи. Ако не се внасят парите в каса, но се правят плащания са осигуровки през ООД-то, не се ли набива това на очи? Не може ли да се "изчисти" този разчет в следващата година, когато евентуално се разпредели печалба, а с дивидентите да се възстановят парите, платени за осигуровки?
Здравейе,
Имам следната дилема. Дружеството се състои от три свързани помежду си лица, управители в предприятието, от които само двама от тях се самоосигуряват, извършвайки трудова дейност, без възнаграждение. Самоосигураващите се не работят на друго място. В този случай осигуровките се плащат през ООД-то, като остава салдо по с/ка Разчети със собственици.
Кой би бил най-удачния вариант - да продължи осигуряването през ООД-то и съответо да се трупа увеличаване на разчета или по-добрия вариант - те да си ги плащат сами, без да минават през ООД-то. И в двата случая се питам откъде лицата взимат пари, за да плащат осигуровки, ако не работят?
За девет дена трябва да е 219,13 лв. в клетка т.21? Ако е така би трябвало да подам коригираща декларация обр. 1?
Здравейте,
подовам Д1 на СОЛ, който е управител в дружество. Упражнява дейността от 19-ти юли. При изпращането на Д1 и приемането от НАП, задълженията на лицето излизат за всички работни дни за месеца от 01.07 до 31.07. Тоест за 175,28 лв. Не трябва ли да са за 9 работни дни от общо 23 за целия месец? Къде е грешката ми, можете ли да ми помогнете?
Ето това е подадено към НАП:
7,2019,"205XXXZZZ","XXZZYY5801",0,"AAAA","AB",12,
19,00,00,00,00,00,00,00,00,00,0,"0900",09,00,00,00,00,00,000,000,0,"",0,00,0.00,0.00,
560.00,0.00,18.30,0.00,8.00,0.00,0.00,0.00,0.00,5.00,0.00,0.00,0.00,0.00,0.00,0.00,0.00,0,0,"NRAD12008"