Здравейте отново, в продължение на темата за внос на стока, за която са платени мито и ддс, отпада варианта за продажба под себестойност, защото стоката вече не е годна за продажба, как стои въпроса с бракуване на стоката, Много Ви Благодаря.
Ако не можете да докажете бракуването им (нямате необходимите документи за екарисаж), то с бракът си увеличавате счетоводния финансов резултат, ведно и с начисленото ДДС. По-добрият вариант за мен е да се продадат на цена по-ниска от цената на придобиването им. Няма себестойност на стоки или поне не им идва какво би било това счетоводно чудо.
Не. Ако е рег. като СОЛ дели на 12 - въпросът е упражняване на трудова дейност - период, а полученото може и нула да е.
Хубаво, но какъв смисъл се влага в това "през които е получило доходи"? Ако не е от значение, то не въвеждат ли в заблуда попълващите? Разрових се, установи се, че не само аз се подвеждам.
Ако фирмата е по ДДС определено може да има проблем
И какъв би бил той, дори и да регистрирана по ЗДДС?
Пускайте си я дори да е минал пет дневния срок, не виждам пречка дори и за миналата година да пуснете.
Здравейте,
срочен депозит в евро в кое перо на  баланса ще намери отражение? Блокирани парични средства може би? Моля за съвет.     
Няма значение по коя сметка ще го отразите, важното е да бъде в раздел "Парични средства". Аз бих си открил нова синтетична сметка с наименование "Депозити и влогове", аналитично по видове валута, разбира се, ако има нужда от тях.
С Решението се определя възнаграждението, а договорът определя какви точно дейности извършва СОЛ-ът .
Няма значение как ще си именувате документа, от значение е съдържанието в него. Аз си описвам всичко, което ще извършва, както и за какъв период от време. Не винаги има заплащане за труда, но това може да се реши допълнително. Решение/Протокол, оформено като договор, си е топ.
Допълнителна информация; Клиента получава стоката /и монтажа и /. Подписани са приемо-предавателни протоколи и отказва да плати. Проблемите произтичат от договора. Не мога да коментирам повече. Няма и да плати.
Отчитате си текущо прихода, барабар с ДДС-то, ако се регистрирани и доставката е облагаема. А ако няма да има плащане, завеждате изпълнително дело, стига да разполагате с необходимите документи, доказващи реална сделка.
В никоя от нормите на СС18, която сте цитирали не попадате.
Здравейте, използвам темата, за да попитам ЕООД със собственик и управител ще използва обезщетение от БТ. Трябва да се смени само управителя, а не и собственика, нали?
Съдружникът след като няма да работи там не подлежи на осигуряване, следователно може да получава обезщетение, стига при това да се е осигурявал за безработица.
Ако имаш промени в ГФО в хиляди лева ще трябва и публикуваните отчети да се променят. Иначе за самите протоколи - нали тях не ги публикуваме, а подаваме Декларация по чл.62а ? Иначе ще се коригират и Протоколите, но те си остават във фирмата.
Не ги публикуваме протоколите в ТР, разбира се. Ще направя необходимите промени. Благодаря ти.  :smile1:
Ако съм в такава ситуация като описаната си коригирам приключването като отстранявам откритата грешка и си подавам правилната декларация. Дори и да е подадена, ако съм в срока подавам нова. Ако си открия грешка и съм извън срока за подаване 30.06 се възползвам от правото си еднократно да подам корекция до 30,09,2022 и го правя.
Възпираме това, че бързах да публикувам отчетите в ТР, иначе бих процедирал по описания от теб начин. В протоколите е записано какъв е положителния финансов резултат и как се разпределя, а след корекцията то той също би бил друг. Ако съм на прав път би следвало да се отрази и корекция и там, за да отговоря на действителността.
Реших да побутна тема, ако някоя добра душа реши да сподели мнение - различно от моето или пък да го потвърди.
Вписвате друг управител, може и един или всички останалите от съдружниците, а те ако желаят могат да управляват предприятието. Ако вие сте като управител, то не очаквайте да ви изплатят обезщетение, нищо че не полагате личен труд, така си го тълкуват...
Здравейте, използвам темата, за да попитам следното. Лице е управител в ЕООД, не е собственик е назначен на ДУК. Сега възнамерява да отвори ЕООД и да бъде собственик и управител, необходимо ли е да се осигурява през второто ЕООД и има ли вариант да се осигурява само в едно от дружествата?
Задължително се осигурява в собствено си дружество, ако е управител и/или съсобственик и полага личен труд.
Варианти да не се осигурява са във второто дружество:
-да стане съдружник в първото дружество и оттам да бъде самоосигуряващ се;
-във второто дружество да впише друг управител.
Здравейте,

Счетоводно 2021 г. е приключена, съставени са финансовите отчети на предприятието и публикувани в ТР, но ГДД не е подадена. В същото време се открива грешка за 2021 г., която влияе на данъчно временните разлики, а те на финансовия резултат. В този ред на мисли, как следва да се подаде ГДД за 2021 г.:
-като се направят корекциите сега, във връзка с открития пропуск и да се отрази с тях
-или да не се взима предвид и да се подаде без откритата греша, така както е било към 31.12.21 г.?

Друг въпрос, който ми възниква, е дали ще трябва да се приемат отчетите наново, защото има изменение с 15 лв. разлика? Ясно е, че няма да се публикуват отново в ТР, но протоколите и взетите решения трябва да се приемат отново. Това е моето мнение.
Здравейте,
Собственикът на ЕООД освен, че управлява фирмата си, и работи наравно със служителите си.
Преди години (може би десетина и повече) съм му оформила документите, че ще се осигурява по ДУК с високо възнаграждение ( върху максималния осиг.праг ). Бях питала, но устно позната - за трудовия му стаж - бе ми отговорила, че няма да има проблем, нали се осигурявал.
Тези дни, отново се зачетох по темата и силно се притесних - в статиите касаещи ДУК са категорични, че това време не се признава за трудов стаж!
Какво ще ме посъветвате - излиза, че този човек няма да може да се пенсионира, т.к. няма да има регистриран трудов стаж, въпреки, че е работил и се е осигурявал върху максимума ?!
Никого не се вълнува от трудовия стаж при пенсиониране, а от осигурителния.
Ако не се сещате как да го изчислите, разиграйте го. Например закупили сте стока за 100 лв. с ДДС (не сте регистрирана по ЗДДС), а я продавате за 120 лв. Надценката е 20 на сто. За да определите доставната стойност разделяте продажната стойност на (100+надценката).
Здравейте, моля за Вашите мнения, ако сте имали подобен казус!
Преди седмица в системата на НАП нямаше никакви задължения, днес получавам имейл с писмо за принудително дело. Задълженията са за корпоративен данък за периода от 2016 г., със срок за плащане до март 2017, но само преди седмица фирмата нямаше никакви задължения.
Може ли въпросните задължения да бъдат погасени по давност?
Благодаря на отговорилите!
Хванали са последния влак НАП, а щом и образувано дело, преминавате в графата абсолютна давност, а тя е 10 години. Ако сумата е малка, помислете дали искате да я платите или да се съдите. Има и други врътки за обявяване на несъстоятелност, но пък там трябва да се прецени дали има условия за тях. Можете да се посъветвате с адвокат.
"извършеното нарушение е формално и маловажно, и по никакъв начин не ощетява държавния бюджет и не накърнява интересите на държавата."
Моето мнение е, че може да не може да премине метър, тъй като не се знае с не подаването на ГДД с какъв размер на данък би могъл да бъде ощетен бюджета. Разбира се, ако е в порядъка на 100 лв. има възможност и да бъдат щадящи, но е тяхно право да го направят. Затова по-добре подадена ГДД, отколкото никаква. Успех, дано се разминете.  :good:
Здравейте!
Моля, откажете се от идеята да ставате счетоводител.
Професията изисква голяма концентрация, внимание, спазване на срокове.
Липсата на такива е свързана с глоби и проблеми.
 
Не се сдържах да го напиша, но защо не оставите човекът сам да си прецени дали ще му се отдаде професията? Такива прибързани съвети накрак едва ли на някого са полезни.
Кога се плащат не е важно, щом е в същата календарна година. Ако са в следващата е друг въпрос.
Но защо не е важно кога се плаща в случая? По същата логика и аз мога да кажа, че е важно, но дали ще ми повярвате?