Здравейте, законно ли е да се оформи договор за отдаване на недживим имот, за който наемната цената да включва и разходите за електороенергия и вода. Ако да, в такъв случай трябва ли да се префактутрират от ФЛ на предприятето, което го ползва?
Трябва да продължите номарацията от кочана.
Номерацията на кочаните е предварително напечатана, в такъв случай трябва да прескоча неизползваните фактури или да си направя нов раздел с 3 да започва, примерно. Може би ви се струва елементарно питането ми, но за първи път ми насалага да решавам подобен казус, а и нямам голям опит.
Фактурата е в този месец издадена.
Лошото е, че вече е издадена и изпратена на клиента. Вероятно трябва да се анулира?
Привет,
досега сме издавали фактури единствето от кочан, но този месец ни се наложи да издадем електронна фактура за услуги, но през сайто който я генерирахме номерацията започна отново от 1, а вече имаме издадена такава, но на хартия. Това според вас би ли било проблем?
Здравейте,

ФЛ има приходи от попълване на анкети, през сайтове в ЕС и един в Америка, отделно и приходи от цесионни сделки, но паричните средства които получава са единствено начислени по сметката към тях, но не са постъпили по разплащателна сметка. В такъв случай трябва ли да се подаде декларация по чл.55 от ЗДДФЛ?
Здравейте,
при депозиране на парични средства на банкомат на Уникредит се издава разписка за сумата, това в случая документ като вносна бележка ли ще е или се изква допълнително от самата банка? Чуденето ми е, защото на нея няма отразени кой ги внася по сметката, не става ясно дали е по фирмена или лична, има отразени номер на карата и транзакцията.
Доста четох преди време и стигнах до заключението, че осигуровките не могат да се плащат през дружеството. Дължат се през ЕГНто на лицето като свободна професия. Може и да греша. Иначе се подава окд-5 за започване на дейност в дружеството.

По отношение на счетоводството - отчитате си всичко като нормално търговско дружество.
 3. Да
 4. Да.
Могат да се осигуряват през дружеството, не е проблем, могат да се плащат през него, но възникват разчети, които после трябва да се покриват от самите съдружници.
Нека въведа разяснение в казуса: за да се кандидатаства по програмата, съдружникът не трябва да е управител, както и да извършва дейност в предприятието. Това се доказва с документ от НАП. А дали ООД може да осъществя търговска дейност или не - все още нямам информация.
Според мен след издаването на дневния финансов отчет касата се занулява, тоест не остава нищо в нея. Началното салдо е 0 за следващия ден, ако не се въведат служебно пари в нея. Задължение за касова книга имат бензиностанциите.
Здравейте,
в същия случай като Вашия ми поискаха ОКД5 на лицето, за да удостовери , че не упражнява дейност.
Да, това го направихме, със зелен печат от НАП, уж го приеха, но на следващия ден звъннаха с ново 20, че не трябва да е съдрудник в ООД. Днес се свързах с Бюрото по труда в София, там също това ми отговориха - как ще докажите, че няма дейност, а аз им отговорих, както вие сте написала. Сега ще очаквам обаждане от техния юрисконсулт, за да отправя запитването си и към него. Ще помоля и други с подобен казус, които са го разрешили успешно, да се включат. Благодаря предварително.
Здрваейте,

Как може да се докаже пред Бюрото по труда, че ООД не извършва дейност към определен момент? Това е във връзка с участието на единия от съдружниците по програма Младежка заетост, към която има изскавене, да не извършва стопанска дейност като търговец по смисъла на Търговския закон. Та, в този ред на мисли, ако съдружниците прекратят осигуряването си, и нямат наети лица по трудови правоотношения, както и отчетени приходи, то това достатъчно ли е? Какво друго бихте ме посъветвали?
Здравейте ,
всъщност първата фактура, която се е отбелязала на повече от необходимите екземпляри си е редовна. Дайте си я на клиента. Следващата , на която се е копирала неправилно вече анулирайте като впишете на екземпляра "анулирана" .
Да, редовната я предадохме, едното копие си остава при нас, а върху следващата фактура изписваме "анулирана" (тази която се е копирала още веднъж). Нали я отрязяваме в дневника за продажби с нули?
Здравейте,

При издавнето на фактура от кочан, се е отпечатала на два екземпляра допълнително, а не както обикновено на още един. Тоест същата фактура я има и на следващата по ред, с друг номер. В такъв случай записва ли се върху тези фактури текст "анулира се"? Фактурите са от този месец. В Дневника за продажби се отразява само с нулава стойност? Доставчика ще си получи правилния документ.
Тези Д6 за ЕТто за СОЛа ли са или за работниците?
Доколкото знам, Д6 за осигуровките на СОЛ се подава веднъж годишно от самото  ЮЛ, а не от фирмата. И промените в Наредба Н8 в това отношение са значително преди 2016.
За по-сигурно: прочетете наредбата.

Преполагам за работниците е подавана, затова, иначе за СОЛ си е годишна.
Д6 нали е годишна и се попълва до 30.04. Става въпрос са СОЛ в ООД, тъй като сега гледах стари от 2016, при които са подавани за ЕТ Д1 и Д6 всеки месец. Кое е правилното да се изпраща само веднъж Д6 през годината или всеки месец?

Хубаво, нещо ново научих, мерси, но все още стои питането ми на дневен ред, ако може да ми отговорите, тези от вас които имат повече практически опит, ще се радвам.  :smile1:
Тези разходи са направени от физическите лица, а искате да ги отчетат чрез фирмата ?
И какво общо има капитала при още нерегистрирана фирма ?
https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3150.0

Ами ако бяха внесени едни 500 лв. по набирателната сметка и от там да бяха извършвани плащанията, може би нямаше да е проблем. Питането не ми как ще се осчетоводят, а дали протоколът за тези лични разходи на лицата може да е с днешна дата, тъй като такъв няма.
Да, внесеният капитал е по-малко от 100 лв., а другите разходи за вписване са 125 лв. За съжаление, не са плащани част от тях от сметката на дружеството, която е била открита, а от личните средства на съдружниците. Та питането ми е - възможно ли е протоколът да е с по-късна дата, на която се определя, че тези плащания от лицата ще бъдат за разход? Или е необходимо протоколът да е с дата преди регистрацията?
Привет,

Могат ли да бъдат осчетоводени разходите за вписване в Търговския регистър, както и тези за заверка на подписите при нотариус, ако внесеният капитал не ги покрива, и няма протокол на общото събрание. Тоест има ли възможност протоколът да е примерно с днешна дата, на която се взема решение, имено разходите по-ранно през миналия месец, направени от съдруждниците, да бъдат отчетени?