От НАП вече знаят за продажбите, сега е Ваш ред да ги декларирате.
Привет,

Ако реално не се ползва жилището, бихте могли да декларирате това обстоятелство пред общината, за да не плащате такса битови отпадъци, но имаше условия, на които следва да отговаряте. Полученият завет не е облагаем по ЗДДФЛ, но пожелание може да се декларира в годишната данъчна декларация.
https://www.mypos.eu/bg/bezhartienite-pos-terminali-i-tehnite-predimstva
Явно го има още от 2018 г. Но според мен би бил неудобство за търговския обект, все пак зависи и контигентът му.
Привет,
Странно е, че има разминавания. При ЕТ, ако има внасяне по ЕГН, а не по ЕИК (в случаите, когато има нает персонал), то сумите се разнасят коректно и не показва задължения. Във Вашия случая има и вероятност да Ви проверят, защото НАП май не възстановяват пари току-така.
Само този дето не е питал, не е стигнал до Цариград! Така че си пишете, все ще се намери някой да Ви отговори.  :smile1:
П.П. Ако февруари и март сте на възстановяване или през някои от периодите сте на внасяне, но не покрива целия размер ДДС, което ще си искатате -  би следвало да е март края.
Например:
ян. 500 лв. за възстановяване
февр. 100 за внасяне
март 600 за възстановяне, то процедурата приключва с ефективно възстановяне от 1 000 лв.
При така представената информация, считам, че нова процедура възниква през м. януари.
Всичко би следвало да е коректно, щом СОЛ-ът е без ОЗМ.
Май месец продавах без протокол на ОС, а само с декларация.
Ако няма да се възстановяват средствата в предприятието, е желателно да бъдат декларирани като скрито разпределение на печалбата и да се начисли данък. Може и да не се прави всичко това, но хванат ли ги е много вероятно да им излезе солено. Има и друг вариант: да взимат фактури за покупките и да ги отчитате като разходи несвързани с дейността.
Здравейте!

През 2019 г. е ползван неправомерно данъчен кредит в размер на 8,40 лв. Пропускът е открит в началото на 2020 г., коригиран е и е внесен дължимия данък. За целта е взето следното счетоводно записване: Разходи за материали/Начислен ДДС за продажбите. Разходът е отнесен по функционално предназначение за административната дейност.
Моето мнение е, че осчетоводяването е коректно. В случая СС8 е неприложим, понеже той регламентира корекциите на фундаментални счетоводни грешки, а не на несъществени. Но винаги има едно съмнение дали е точно така, затова бих искал да видя и други мнения.
„Арда” ООД е регистрирано предприятие по ЗДДС и някои от отчетните операции през месеца са следните:
1. Закупени са с Данъчна фактура No...основни материали за 40 000 лв.
Начислен е полагаемия се ДДС.
2. С Преводно нареждане No... е изплатено задължението от операция
първа със средства от разплащателната сметка.
3. По превоза на основните материали са начислени транспортни
разходи за 300 лв. Превозът е извършен със собствен транспорт
съгласно товарителница.
4. Заприходени са закупените основни материали въз основа на
Складова разписка No...
5. При инвентаризация е установен излишък на материали за 2000 лв.
Инвентаризационен опис.
Благодаря оредварително!

Записвания:
1. 301 40 000, 4531 8 000/ 401 48 000
2. 401/503 48 000
3. 301/612 300
4. 302/301 40 300
5. 302/709 2 000

Тази задача е от някой стар сборник по счетоводство, само като видиш, че пише "данъчна фактура" и "преводно нареждане".
   
Иначе бих го отписала на разход и смятам, че ще е данъчно признат, защото е свързан с дейността. Не е донесъл икономическа изгода, но понякога се случва.
Подкрепям това мнение!  :good:
Здравейте,
Питам се как да отразя счетоводно следната ситуация.
Фирма има лиценз с 3 годишен срок на действие. Завежда го като ДНМА. Не го ползва.
По НСС и по ЗКПО няма право да начислява счетоводни и данъчни амортизации. След изтичане на 3 години лицензът вече няма характеристиките на актив, защото от него не могат да се черпят икономически изгоди, а той продължава да е в баланса. Какво правим? Идеи?

Привет Иренче,

Щом вече няма белези на дълготраен актив, би следвало да излезе от баланса на предприятието, поне според мен. Но може да си го отчитате задбалансово, ако го ползвате по някакъв начин.
А може счетоводителят да е на свободна пракитка и да му издава ПКО за получените хонорари, та да се чуди защо не е фискален бон, а ПКО. Но това ще каже питащия...
Може да пита дали след приключване на работния ден, при отчитане на продажбите, освен отчет за тях дали трябва да има и ПКО...
Дайте пак, че не е ясно кой на кого и за какво ги дава тези пари?
Здрвейте, вижте в сайта на НАП какво е осигуряването (от справка)...
Ревизионните актове се обжалват пред НАП, а наказателните постановления пред районен съд. Нормата в ЗАНН е императивна! Погледнете в ДОПК каква е последователността при погасяване на задължения.
Аз си ги отчитам като по учебник - отделно по /ски 611 и 614.
Привет,

Ако предприятие има една икономическа дейност, възможно ли е всички направени разходи да бъдат отнасяни по предназначение в с/ка Разходи за основната дейност? Според мен никак не ми се връзва офис консумативи, наети помещения за администриране да оказват влияние при определяне на себестойността на произвежданата продукция. Как мислите? Питането ми е във връзка, понеже счетоводителка с голям опит ми го каза, а съм виждал и друг с подобен тип рабата. Не го намирам за правилно, а и никой не ме е учил по този начин. Ще се радвам да видя и други мнения.  :good: