ОКД5 се подава за деклариране на факта, че лицето упражнява дейност. Осигуряването като СОЛ е само от едно място, но ОКД5 подавате от всички места, къдета лицето упражнява дейност без значение получава ли възнаграждение за това. Просто в последващи подавания няма да отбелязвате, че ще се осигурява .
В ОКД5 попълвам през ЕИК на ООД-то само че "Упражнявам дейността"? За Д6 ми е ясно, че е годишна и по ЕГН на лицено, но за Д1 трябва ли да подавам всеки месец? Няма да получава възнаграждение, т.е. с код 90 отпада, а с код 12 с нули? Или така не е редно?
Тъй като в по-горните коментари пишете за подаване на Окд.5 за две основания, едно от които е като свободна професия, възниква за мен въпроса - дали трябва да подам за съдружник в ООД ОКд.5, неполучаваш доход, но полагащ личен труд? Х лицето е осигурено през ЕТ.
Здравейте,
от въпросите, които задавате / не само в тази тема / оставам с впечатлението, че не са Ви ясни основни неща .
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,23477.msg153631.html#msg153631
Примерно и в тази тема е същото неразбиране на осигуряването на СОЛ.
Вижте в указанията на Д1 за кого се отнася код 90. Също така за едно самоосигуряващо се лице е без значение дали е такова в ЕТ, ЕООД или ООД. И още -  личният труд не е възможен при ЕТ като начисляване и заплащане с последващото го администриране.
Поствам една тема с полезна информация по въпроса - там мисля, че е засегнат и въпроса с код 90. Подобни има и други - потърсете във форума .
Успех !
Сам съм си счетоводител в ООД, нямам и опит, а в университета не ни учат на практически неща или поне не в детайли, въпреки че имам и магистър по Счетоводство и контрол, но трябва да започна от някъде, като на повечето места все искат да имаш опит като счетоводител, се опитвам да го придобия и по друг начин, колкото и трудно да е.
Здравейте,
управлящ съдружник, СОЛ през ЕТ, а не ООД - подлежи ли на подаване на Д1 с код 90? А ако не получава възнаграждение?
Д6-13 се подава само по ЕГН.
За Д1 - щом е СОЛ като съдружник в ООД, то Д1 се подава чрез ООД-то и по ЕИК на ООДто. Самото внасяне на осигуровките може да е чрез ООДто (като после съдружникът  връща парите) , чрез личната сметка или карта на СОЛ или в брой в банката.  Задължението възниква след подаване на Д1 от дружеството, но длъжник е СОЛ- ФЛ
Така и го правя, но друг колега ме съветва да да не ги пускаме през дружеството, та затова ми беше питането. Мерси!  :good:
Здравейте,
Съдружник в ООД се осигурява през булстата на предприятието, но при подаване на Д1, задълженията на СОЛ (полагащ личен труд без възнаграждение), не се отразяват като задъжения на ООД-то. Той не плаща и осигуровките си през него, а чрез личната си банкова сметка. Дали е добре да продължва да го прави по този начин или през ЕГН да бъдат подавани Д1(месечно), а Д6 в следващата година?
Колеги, 
как да процедирам в следната ситуация: управителя е решил да предостави ваучери като коледен бонус на работници и служители. Така е решил , за да избегне плащане на осигуровки. След като бонуса не е в натура, да съм сигурна ли ,че ще се разминем само с 10% данък? И изобщо как ще се осчетоводи  тази ситуация? Може заповед и поименен списък? Благодаря!
Да не са от тези, които ги има на касова зона - 5 лв., 10 лв.?
И аз така разбрах, че съдружник е ФЛ Иван, а не ЕТ "Иван".
От това : "В разписката са записани имената на лицето, което плаща, а не на ЕТ-то", направих извода, че парите идват от ФЛ Иван, а не от ЕТ "Иван". В края на краищата Вие гледате документа и в него не се споменава за ЕТто, нали?
Аз бих си го отнесла на разчет без да забърквам ЕТ. Пък в ЕТ да си отчетат плащане на собственика или както решат. Не, че не може и заем, но за това трябва договор, лихви (нали са свързани лица).... Пък ако върнете парите веднага или бързо - колко стотинки ще е лихвата?
Радвам се, че сте ме разбрала от първия коментар. Благодарности за помощта.
Разчет със съдружника - ФЛ.
И му върнте парите от  касата/сметката на ООД-то.
Само да поясня, че съдружникът не е съдружник чрез ЕТ-то, а като ФЛ в ООД-то. Той си  развива бизнес отделно от ООД-то като ЕТ. Това променя ли нещата? Платено е чрез фирмената сметка на ЕТ ХХХ.
Здравейте,
В ООД, състоящо се от трима съдружници, едно от лицата решава да напусне предприятието. Но при плащането към търговския регистър, таксата за промяната не е платена с фирмената карта (на ООД-то), а с картата на ФЛ, което е ЕТ. В разписката са записани имената на лицето, което плаща, а не на ЕТ-то. Та, в този случай - плащането като какво да го отразя - като задължение към съдружник или като заем от ФЛ, в случая ЕТ? 
В случая осигуряването е самоосигуряване като съдружник в търговско дружество. През годината избира върху какъв доход авансово да внася осигуровки  /от 560 до 3000). В края на годината изравнява осигурителния доход според реалния доход, който е получил за дейността си като СОЛ. Възнаграждението за личния труд на съдружниците в собственото им дружество е такъв доход.
Според посочените от Вас цифри, може през годината да се осигурява и на 560, и на 2000, но в края на годината за реален осиг.доход ще се счита 1000 лв и в единия случай  ще трябва да довнася, а в другия ще му връщат осигуровки.  Така че най-добре е авансовите осигуровки да са на 1000 лв .

ПП  Явно подобен проблем сте имали и преди години. Нещата не са се променили.
Може би по-правилно и да изтрия написаното по-горе, но ще Ви го оставя
Интересно. А ако се самоосигурява на 560 лв. всеки месец, а получава през месеците суми по-малко от 560 лв. То ще му върнат осигуровки, а стажа ще му се зачете ли в случая? Няма ли вариант, при който да има кой да му дава пари за осигуровките?
Едва ли колегите тук не са се сблъсквали с това.
Здравейте, а защо смятате, че счетоводен форум, трябва да ви отговори за юридическите неща? Обърнте се към юрист.
Защото тази книга се води от управителя уж, вписват се дяловете, предполагам като книга на акционерите. Намирам информация, че тя е задължителна съгласно чл.29 от ЗДОО.
Здравейте,
Какво трябва да представляват дружествените книги? Водя в папка "Правен статус" всички протоколи, решения на общото събрание на ООД-то там. Дали има специални бланки/книги за тях, понеже нищо не намирам в интернет? :smile1:
Здравейте,

Мисля да се възползвам за пръв път от тази възможностм която се предоставя за заявка за регистрация по ЗДДС още с подаването на А4 за първоначално вписване на фирмата в ТР. Някой минавал ли е по този път и какво трябва да очаквам. В правилника и закона за ДДС и в този за ТР и РЮЛНЦ не видях никакви документи, които да се прилагат към А4, допълнително, свързани само с регистрацията по ЗДДС. Надявам се някой да сподели дали е минал по този път и трябва ли нещо по-специфично да се подаде в ТР.

Благодаря!
Ако сте предоставили мейл за връзка ще получите от НАП писмо, в което е описано какви документи са необходими, въпреки че могат да Ви направят и регистрацията без тях, но различните териториални дирекция по разлчинен начин практикуват. На нас лично ни ги искаха.
Здравейте! Искам да попитам, лице, което е на бюрото по труда, но работи на две места на граждански договор, трябва ли да му се удържат осигоровки?
Ако сумата, която остава е под минамалната работна заплата, след приспадане на нормативно признатите разходи - не.
Правилно разбрах питането Ви. Прочетете статията до край независимо от заглавието и.
"В случай обаче че този срок бъде изпуснат или лицето е попълнило повече от 1 заявление, тогава се прибягва до така нареченото служебно разпределение."
От този текст надолу...
Прочетох я, но никъде не откривам отговор - защо се случва това закъснение, след като съгласно чл.3, ал.2 от Инструкция №1 от 2006, то до 10 ноември това трябваше да се случи, а подобно нещо няма. Та, във тази връзка, ми беше запитването - дали има и други.
https://www.capital.bg/biznes/moiat_kapital/2018/02/02/3122298_kak_se_smenia_pensionen_fond/

Вижте описаната процедура - там ми се струва, че е причината.
Нямам предвид това, а това, че за лицето за първи път възниква задължение да се осигурява, тоест няма фонд който да е избрал или служебно разпределен, за да сменя.
Здравейте, лицето Z е започнало да се осигурява към края на месец юли 2019 г. за първи път, но три месеца по-късно все още не е избрало фонда, в който да се осигурява, а в този случай до средата на ноември трябваше да бъде разпределено служебно от НАП. При проверка с ПИК и разговори с НАП се дава информация, че няма данни. Дали все още не е приключила процедурата и това забавяне от тяхна страна на какво прилича, има наредба от 2006 г., а не се спазва. Подобно забавяне имали ли сте или е единичен случай, което ме съмнява.
При всяко плащане издавате СИС. Няма  значение от тримесечието.
При плащане през четвъртото тримесечие, полечателят на дохода има право на избор дали да му се удържи данък или не. Това се посочва в СИС. Според случая подавате или не Д55.
Наемодателят подава ГДД и в двата случая. Независимо дали има данък за внасяне или не.
Интерсно ми е да знам, защо да не се ползва РКО за последното тримесечие, нали няма да има данък, които удържа.