На площта?
Да, и аз затова се досетих.
Здравейте,
Наема се недвижим имот, който се ползва за търговската дейност (основна) на предприятието и за административната дейност. По какъв начин да разпредял договорната цена между двете дейности?
Нали фактурите за покупки - осчетоводявате си ги в текущата година, увеличавате си резултата по ЗКПО и това е. Данъчен кредит няма да ползвате, но ще си ги включите в дневника. Има и други неизвестни, като това как ви се е засякла каса, ако е плащано с фирмени средства...?
Можете да се позовете на законовия ред, но за да се възползвате, най-вероятно ще имате проверка от инспектор, а след това ще ви отключат периода за ново подаване.
Здравейте,
Осчетоводявате си я сега в 2022 г.
Здравейте,

Възможно е да има малка глоба от 20-30 лв., но са си в пълното право да наложат и по-висока. Въпросът е друг тука - дали има правни положителни ефекти за физическото лице, след като декларацията е подадена извън преклузивния срок?
Правилно ! За другото имате време малко да обмислите още като си проиграете и осчетоводяването.  :smile1:
Няма как да знаем, след като не е посочен прага за ДМА за счетоводни цели.
До достигане на вносната квота за Турция, по посочената номенклатура от Вас, митото е 0%. За съжаление, линкът не работи към Order number  090243 (EU). В останалите случая то е 0,6719 евро за килограм.
Здравейте!Налага ми да разбера какви са митата на  внос на млечни продукти от Турция .  Намерих къде в митническия портал, но това мито , което извадих , да речем за една от стоките ми се струва нереално високо и си мисля дали не бъкам някъде.  Там е на 100 кг, а не в проценти .Ако някой се занимава с това, бихте ли казали колко е митото на млечните изделия, които се внасят от Турция. Няма нужда да е съвсем точно, просто ориентировъчно ?
Благодаря!
Здравейте, за да Ви се отговори конкретно, ще трябва да предоставите информация за вида на продукта, който ще внасяте от Турция, понеже номенклатурата не е малка в ТАРИК. Ще трябва да се снабдите и с документи за фитосанитарен контрол, фактури, платежни документи, а ако ставката е 0% за мито и допълнителни сертификати. Има особености при изчисляване на митническите сборове. И още много неизвестни, които не сте дали като информация.
Дт 204 / Кт 401 - 5750         при получаване на ДМА
Дт 401 / Кт 503 - 5750         при плащането

при получаване на КИ

Дт 401 / Кт 204 -  3593,78    с неамортизираната част
              Кт  709 -  2156,22    с набраната амортизация

Дт 241 / Кт 204 - 2156,22       с набраната амортизация
Дт 503 / Кт 401 - 5750            с възстановената сума

Това не се коректни счетоводни записвания. По-скоро при получаване на кредитно ще има:
Д-т с/ка 241 - с натрупаната амортизация
       К-т с/ка 709 - с разликата
       К-т с/ка 204 - с балансовата ст-ст
По с/ка 401 ще остане салдо.
Давате сторно операции на заприходения актив, без тези за начислените амортизации, понеже така или иначе тогава сте били вие собственика. Няма да има отчетени други приходи. При получаване на парите ще имате записване 503/401.
Къде е регламентирана тази декларация като задължителна ?
Абе щом се подписал в СИС, това не е съгласяване с факта? Тази декларация отделна за какво е? Това че даден документ е кръстен СИС, какво значение има, важно е съдържанието.
Този адвокат вещ ли е в Трудовото и осигурително право? Понеже моята практика ме е срещала с фигури, които не познават в детайли например ЗДДС.
Може да подадете в ТР само баланс и ОПР, не е задължително да бъде пълен комплект.
Здравейте, използвам темата за попитам следното:
Имам протокол за начисляване на ДДС за лични нужди 39.25лв. Дебитен оборот по 4532
След това имам 4532/4531 341.62 и приключвам сметка 4531
след това имам 4538/4532 - 302.37 за възстановяване
Остава ми салдо по 4532 Дебит 39.25лв. как да го закрия?

Благодаря!

Дайте ДО по с/ка 4531 и КО по с/ка 4532 първо...
Кредитни известия се издават при намаляване на данъчната основа или при разваляне на сделката. А протоколи, само ако са включени в дневниците по ЗДДС грешни фактури. Мисля, че попадате в първата хипотеза.
99
GDPR » eBay и ДЛЗ
29.07.2022, 16:14
Привет,

Българско дружество решава, че иска да продава стоките си от България на европейския пазар, като използва платформата Ибей. В такъв случай следва ли да назначи ДЛЗ или не? Става въпрос за стартиращо микро предприятие. Планира се обема от поръчки да бъде под 2000 броя на годишна база. Все си мисля, че няма, но пък в регламента не е конкретизирано в количествен измерител що е това "мащабно". Съобразено с броя поръчки и населението, на което на предлага (общо на ЕС като брой), се пада доста малък процент. Това е водещото, което ме възпира.
По-добре 124 или друга измислена сметка за целта.
Като определите печалбата, чак тогава ще отразите намалението на 123. Иначе всяка оборотка ще Ви е манджа с грозде.
Подкрепям това мнение, дори бих я "изпраскал" в някоя разчетна сметка.  :hmmm: