Според мене най-вече заради счетоводната политика.
Хе-хе, хубаво нещо е това счетоводната политика, какво ли щяхме да привим без нея?  :hmmm:
Заради воденото на "чисти" обороти ли е това 701/123 ХХХ?
При започване работа в търговски обект продавачът въвежда първоначално в касовия апарат служебно  20 лв.Тази сума е взета от касата на предприятието .С РКО ли трябва да я получи и как да бъде осчетоводена.
При внасяне на пари служебно се издава приходен касов ордер, а при извеждане разходен касов ордер. Според мен може да си организирате вътрешни разчети за тази цел.
Привет,
Аз бих пуснал, ей така да има, а и не знаеш на какъв данъчен ще попаднеш.
Това, че е изписан на разход, не означава че физически активът не съществува. Може да не е принтер, може да е нещо друго, без което, теоретично, да не можете да упражнявате дейността.

В този смисъл бракуването е съвсем реално и полезно занимание, само дето няма да има отражение по счетоводните сметки. Но пък ще имате добра документация на наличието му до някое време и какво е станало с него след това. Ще имате и отговор на тревожещите ви въпроси :)
Грешно съм разбрал какво имаш предвид под "бракуване", явно само документално, а не отразяване счетоводно.  :smile1:
Благодаря на всички, които се включиха! Хубав ден!
Като искате да си го следите, дали е наличен може задбалансово да си го водите .
Може, но няма нает външен персонал, та затова не съм предвидил да се води задбалансово.
По- скоро ме притесняваше хипотезата: ама къде е този принтер, да не е прибран от някого за лично ползване? Това евентуално от НАП.
Относно коментара на bobo, ами мисля, че няма как да го бракувам, тъй като вече съм го "изписал" с влагането му директно като материал. Сега дори и да се реши да се препродаде, ще се отчете само и единствено приход и данък.
Имам следното чудене:
Закупен принтер през 2019 г. за 60 лв., който е далеч от прага да ДМА, съответно изписан директно като разход. Обаче същият спира да се ползва, поради дефект и скъпи консумативи. В този случай какво може да се направи с него - възможно ли е да се предаде за рециклиране? При проверка от НАП ще го търсят ли - съмняваме това, но все пак е ползван данъчен кредит.
Здравейте,
в дружеството влиза нов съдружник през 09,2020г с 20%. Дружеството ще разпределя цялата  печалба за 2020г на 05,03,2021г. На новия съдружник каква част следва да се разпредели - 20% от цялата печалба за 2020г или пропорционално на месеците в които е бил съдружник?
Привет, разпределяте дивидент, съобразно дяловото участие на всеки от съдружниците в капитала.
Здравейте!

Има кредитен оборот по с/ка 701 (Приходи от продажба на продукция) 500 лв. и дебитен оборот по с/ка 614 (Административни разходи) 700 лв. Предприятие е възприело подходът на съпоставимост на разходи и приходи, а не приключването им директно в сметка 123 (Печалби и загуби от тек. година). В този случай коя от двата варианта по-долу е подходящ?

Вариант 1:
701/614 - 700 лв. и 123/701 - 200 или

Вариант 2:
701/614 - 500  и 123/614 - 200.

Да, резултатът е един, загуба от 200 лв., но оборотите по с/ките 701 и 614 са различни.
Изписана е продукция в 2019 със 105 лв. повече отлколо е трябвало. В такъв случай как би следвало да се коригира, ако сметка Продукция не се води, а се взима директо операцията Приходи от продажба на продукция на Разходи за осн. дейност. Пробвах със статия Разходи за осн. дейност на Приходи други, но после в ОПР-то с/ката Разходи за осн. дейност няма да се равни със сборота от обороти на с/ките от гр. 60.
Първо изясни на кого отговаряш, че са две питания - единият не е подведен, а другият да не се подвежда. :smile1:
Отговорът ми е за създателя на темата г-жа Илиева. А за другия питащ - би следвало да има  регистрация по ЗДДС.
Моето мнение е, че не трябва да се регистрирате по ЗДДС, съгласно чл. 97а от същия нормативен акт, защото:
Първо, Вие сте ДЗЛ, второ, получателят също е ДЗЛ, трето, МИ имате в САЩ (а тя не е член на ЕС), следователно не отговаряте на изискванията за приложение на цитирания по-горен член.
За справка - чл. 21, ал. 2, и чл. 97а, ал. 2 от ЗДДС.
Дано нещо не пропускам в тълкувателната част, моля да ме коригират, ако подвеждам.
Неползвания данъчен кредит не се ли отчита като "други разходи"?
Докато реши да не го ползва, си седи като разчет.  :smile1:
Аз подавам с КЕП през Edge, а с ПИК чрез Chrome. Компонентата за подписване стартирате ли я?
Здравейте,

Балансовата стойност Ви е 500 лв. Изписвате до размера ѝ, а не 1500 лв. за колкото сте я закупили.
Ако сте с вид осигуряване код 12 при декларация образец 1, то тя се подава ежемесечно, съгласно Наредба Н-13
Здравейте,

А подадена ли е декларация образец 1 за месец януари, тъй като сега се плащат за него върху осигурителен доход 650 лв.? Може да се внасят осигурителни вноски и без да имате КЕП и/или ПИК от НАП, услугите са със свободен достъп.
Не бързайте, може да решите друго. Отчитате си ги по разчетна сметка, а след това в други разходи.
Декларация образец 6 е за дължимите осигурителни вноски.
Абе май и за данък по ЗДДФЛ, ако има такъв, разбира се.  :smile1: