Много благодаря за отговора.Доста трудна задача съм си поставила и изобщо не съм сигурна дали ще успея да направя нещо.Дейността на фирмата е услуги по почистване и озеленяване.Садят цетя по алеи и паркове,кастрят клони и т.н.Камиона и буса се използват за тази цел-превозват машините-разни тримери и резачки ,товарят пръст,торове,клони и т.н.Има един ,който кара и двете МПС-та и отговаря за работниците.Не можели да го карат да пише пътни листи.Е и аз не мога,защото нямат изобщо престава къде работят и какво возят.Та затова поне ми се ще да се отдели горивото на джипа,ама и там удрям на камък.Казаха ми само ,че да съм предвидела по 100литра на месец за джипа.И ат там нататък било моя работа да се оправям.Ох,клиенти ,клиенти....
Не съвсем по темата,но да споделя и аз един проблем.Фирма ЕООД има автомобил-6+1,за който сме ползвали ДК.Използва се от управителя -за тн. управленски нужди.Освен това фирмата разполага с камион и бус, които се използват за дейността на фирмата.Фирмата има договор с една бензиностанция и зареждат там и на края на месеца пускат фактура.До тук добре,обаче никой не пише и не иска да пише пътни листи нито за товарните коли ,нито за джипа.Горивото го изписвам направо на разход,въпреки че изобщо не е редно така.Говорих с управителя да пише пътни листи поне за джипа,защото трябва да се начислява алтернативен данък."Това са пълни глупости"-това беше отговора.Вече около 5 месеца-от тогава са купени джипа и камиона и се отчитат разходи за гориво нищо не се прави по въпроса.Щели да си поемат отговорността ,ако някога станело нужда.Обаче на мен ми се ще да направя нещо по въпроса-поне за джипа и да се плаща някакъв алтернативен данък.Реших всеки месец да се прави една справка примерно за количество изразходвано гориво за джипа и върху стойността да се начисляма алтернативния данък.Ще ги накарам да се подписват под справката.ама не знам в какъв вид да е.Някой има ли идея по този въпрос?Знам,че изобщо не е правилно,но просто не мога да направя нищо по въпроса.
Ами не знам какво правят тези собственици.През ден ги питам какво става,има ли развитие по преписката-все казват нищо не знаем,нищо не са ни дали.Освен това заедно с колата откраднаха и голяма сума пари-осчетоводила съм 498/501,защото това бяха пари от касата.Собственикът ги взел и тръгнал да ги внася и оставил колата уж за малко и я откраднали.Нищо не ми казват.Все някакви недомлъвки и нямам никакви документи и вече почти две години ще станат така си висят по сметките.И сега искат да теглет кредит и пак ще давам обяснения,какви са тези салда,защо.Като им се обадят да ги питам,собствениците веднага ги препращат към мен-аз да давам обяснения.Абе-клиенти :hmmm:
Миналата година -м.01-откраднаха фирмен автомобил.От полицията още не са дали документ,че е спряно издирването .Освен едно копие от протокол ,че е извършена кражба от полицията-нищо друго няма.И аз не съм отписала този автомобил-150х.лв. от баланса.Сега спешно ми искат Баланс и ОПР към 30.09.2013г. и разшифровки на всяка сметка.Чудя се ,дали да взема да го отпиша този автомобил-вече повече от година не е намерен и едва ли ще го намерят.Нищо не сме получили и от Застрахователя,защото този автомобил беше запориран от данъчните,като обезпечение по РА и сега ще завеждат дело срещу застрахователя.Да го отпиша ли без документ от полицията?Ако не го отпиша пък баланса се изкривява-то и миналата година си е бил изкривен-тъй като няма такова МПС дефакто.Дайте якакъв съвет.
Щом копието е представено сега,трябва да го занеса до 15.11.2013?Всъщност,когато ми донесат или оригинала или препис?А,ако нищо не донесат?Просто си остава за негова сметка-нищо няма да получи от НОИ.
Здравейте,чудя се какво да правя-днес ми донесоха  копие на болничен за м.09 за управителя-съдружник,който е по ДУ.Трябвали е да се яви в съда ,но не се е явил и е представил болничния лист за доказателство.Обаче оригиналът не е върнат и кой знае,дали изобщо ще му го върнат-делото е доста сложно и вече 3г.-той е обвиняем.Та сега се чудя ,дали да го пиша в болнични или не.Обаче ако го пиша в болничен,няма какво да занеса в НОИ.Дайте съвет,моля. :hmmm:
Здравейте,тъй като тук става дума за дарение да питам и аз.Преди няколко дни изповядвахме сделка -покупка на апартамент.Една втора част писахме на дъщеря ми-пълнолетна е.Нотариуса ни даде да попълваме декларации за произхода на парите-писахме от продажба на недвижим имот/малко преди покупката продадохме със съпруга ми друг апартамент/.До тук добре,но казаха на дъщеря ми да пише в декларацията ,че е получила дарение от нас,тъй като тя няма собствени средства.Мислите ли,че трябва да ходи да декларира дарение в общината?Става дума за 12х.лв.И дали ще трябва да плаща данък?
Ох,пак дойде време за тази Декл. по чл.55.Уж вече всичко е ясно,но пак да си сверя часовника,че сега за първи път СОЛ-свободна професия.
Та значи ФЛ е регнато като свободна професия като програмист и се е регистрирало по ЗДДС по чл.97а.Започва дейност от 10.07.2013г. и до 30 .09.2013 има издадени две фактури на клиента си от Чехия.Едната фактура е платена на 18.09.2013, а другата още не е платена.
Т.е Доход му е сумата само от платената фактура.Приспадам НПР-40%-защото лицето твърди,че това е специална програма,поръчана му от клиента му с договор и клауза на никой да не дава информация и да не я преотсъпва или продава на друг.После му приспадам и платените осигуровки за м.07,08 и 09 и каквото остане му е доход за облагане.В Декл. чл.55 декрариам 10% от тази сума за плащане и до 31.10.2013 плаща данъка??Аз така мисля.Има ли някой ,който е на друго мнение?Моля ако има да каже.
Пак се сетих за ДОД на етажна собственост.В спр.чл.73 ги посочвахме само на един ред и без име-с код 27.Първите три тримесечия подавам декл.55 от името на ЕТ-наемател и плащам данъка.Обаче четвъртото тримесечие какво правим-ако не подам декл.чл.55 и не платя ДОД за платения на етаж.собственост наем,кой ще плаща този данък -нали не подават ГДД поименно?
Да попитам и аз в тази връзка:Свекърва ми ще продава земеделска земя,заедно с още 4-5 други наследници.Предполагам и тук нещата са същите,но да не я подведа нещо.Та случаят при тях е следния.Някога дядото на свекърва ми предал тези земи в ТКЗС.След 1995г. с протокол са разпределени земите на наследниците-никой няма истински нот.акт.Още тогава майката на свекърва ми е починала и тя заедно с още сестри ,братя ,братовчеди и наследник.Сега ще продават тези земи.Сумата ще е около 10000лв.Казах й,че нито се декларират ,нито се облагат.Ако съм сгрешила,моля да ме поправите.
Много благодаря.Всъщност осчетоводявайки го-493/709 аз автоматично увеличавам ФР.
И аз да се включа в темата и да поискам съвет.ООД с двама съдружника през 2008г. взема решение да направят допълнителни вноски по чл.134 от ТЗ от двамата съдружника по 60х.лв.за да се оправи червена каса,пък и тогава ООД-то е било на загуба.През 2009г. единия съдружник напуска след като нещо са се скарали и дружеството става ООД.Започва да работи и вече не е на загуба и възстановява сумата ,дадена от сегашния единствен собственик на капитала.Сумата,която е "дал" другия бивш съдружник остава да виси и тъй като е над 15х. не може да се оправи през касата.Доколкото разбрах никой нищо не е давал,а просто тогава са оправили касата документално.Сега тази сума виси в см.493-разчети със съдружници .Догодина е петата година от внасянето й,мога ли да я отпиша-493/709 и да си плати 10% данък.Доколкото знам изобщо не контактуват с бившия съдружник и нямат никакво намерение да му плащат нещо.Дайте съвет как да отпиша по-безболезнено това задължение,защото при всяка ревизия първото за което се захващат ревизорите е това.
Ето значи от къде са взели е-мейла ми,а аз се чудех как става,като с тях си кореспондирам на друг е-мейл.Явно съм го писала този на личната си ГДД.
Да общата сума е 45000лв.Съпругът също има пълномощно да тегли от банковата сметка на фирмата.Винаги когато на разписката пише неговото име ,аз осчетоводявам 501/503.Би ли било редно,ако веднъж когато той тегли от банката да осчетоводя 499/503 и да закрия задължението към него.Просто е доста трудно да се разправям с тези "бизнесмени" -никога не правят разлика между мое и на фирмата,въпреки непрекъснатите обяснения от моя страна.
Да и аз днес получих е-мейл ,че съм си внесла осигуровките-т.е че са постъпили суми.Не съм регистрирана по ЗДДС и този е-мейл не знам от къде го знаят.С ел.подписа ползвам друг е-мейл.Така ,че много се учудих като получих въпросния е-мейл.
Фирма ЕООД закупува на лизинг автомобил-6+1.Плаща 10000лв. авансова вноска и останалата сума е на лизинг.Проблемът обаче идва от това,че тези 10000лв. са платени от личната сметка на съпруга на собственичката на ЕООД-то.В платежното е написано в обяснение,че е за Фирма "Х".Как е най добре да се осчетоводи-401/499 и после примерно да му се върнат парите -499/50..Сумата е 10000лв.Става ли да се въпрне в брой?
Според мен трябва да имат отработени на новото място поне 1-2 дни  и тогава да подават декларациите за да си продължат майчинството
Ако наистина няма да работи ЕООД-то.Първо подайте Окд5 за прекъсване на осигуряването,както е казала колежката Ваня чалъкова.Може няколко месеца да подавате нулева СД по ДДС и когато оборота спадне под 50000 да подадете заявление за дерегистрация.Добре е да си наемете адвокат,защото процедурата по закриване на дружество е доста дълга и сложна.То пак счетоводителят ще е този,който ще подготвя документите ,но поне адвокатът да движи нещата и да казва процедурите кое след кое следва.Мисля че най напред се подава в НАП молба по чл.77 от ДОПК и после в НОИ .Ако е имало работници и няма правоприемник трябва да се предадат в НОИ ведомодтите и досиетата на работниците.
Доста работа е.И аз имам едно ООД,което вече от 4г. не работи и му подават декларация-нулева по ДДС и искаха да го закриват -т.е аз да закрия.Казах им да си намерят адвокат и ако иска някакъв конкретен документ тогава да ме търсят.И аз тогава се интересувах от процедурата и установих,че изобщо не е лесна работа.
Според мен се подават.