Здравейте и мерси за отговорите.И аз мислех изобщо да не ги заприхождавам отпадъците,но нали те все още стоят в склада.Може да висят там с месеци,докато решат да ги предадат на вторични суровини.И затова си помислих,че е добре да ги заприходя накак. А цената от 0.20лв. е примерна-провери ли са и в една фирма са им казали ,че биха изкупили такъв вид отпадък на такава цена.
Да използвам темата: Фирма има разни железарии,купени преди повече от 12-15г.Вече са негодни за продажба,защото са ръждясали.Ще ги бракуваме и продадем на фирма за скрап.Направихме протокол и ги бракувахме.С разхода ще увелича ФР.Няма да начисляваме ДДС,както казах купени са преди повече от 12г.
Ето статиите ,които ще взема при бракуването 609/304
Обаче с каква статия да заприходя отпадъка-дебит 304/отпадък/К?
Защото сега ги бракуваме,но ще мине доста време докато ги предадем на съответната фирма за скрап и получим някаква сума за това.
Примерно бракувам 500кг. желязо ,което е било с доставна цена 1лв.
а заприхождавам 500кг отпадък с цена 0.20лв.
 :blush:
Благодаря много.Ще им кажа да си намерят друга фирма.Даже като си помисля,че изкупуват от разни цигани без никакви документи и като им дойдат фирми с фактури и доказан произход да се радват и да искат по някакъв начин да ги задържат като клиенти.
Здравейте,не съм много наясно с доставките на скрап. Искам да попитам с какво са задължени лицензираните фирми за изкупуване на скрап. Случаят е следният:Нашата фирма има известно количество старо желязо-технологичен отпадък от дейността/търговия с разни ламарини,железа../.Иска да ги предаде на фирма за изкупуване на вторични суровини.Тук няма проблем-ще издадем фактура без да се начислява ДДС и ще пишем "Обратно начисляване на ДДС по чл.163а, ал.2,от ЗДДС".
Искат от мен да разуча какво става във фирмата купувач,защото им били казали,че ще искат някаква сума като обезщетение,защото се набутвали с ДДС-то.Доколкото четох-трябва да си издадат протокол и  да го посочат и в двата дневника,разбира се в дневник за покупките -до 12м. До тук не виждам с какво се набутват,но явно има нещо,което не съм разбрала.Моля,ако има някой ,който работи в такава фирма,дайте някаква информация в тази връзка?
Здравейте,днес се яви един млад баща.Детето е родено на 03.01.2017г. и е изписано на 07.01.2017г.Сега е разбрал,че има право на 15 дни за бащата и дойде да пита.Според мен е пропуснал срока.В понеделник щял да вземе бележка от болницата за датата на изписване.Ще има ли право на обезщетение?
 :good: Благодаря!
Като прегледах и прочетох всичко,което намерих по въпроса,установих,че миналата година съм подала грешно Т2,т.е взела съм в предвид и покриване на загуби от минали години. Т.е не са довнесени здр.осигуровки за пенсионера.Ще си трая по въпроса,дано не ни хванат.Обаче сега определяйки осиг.доход за здравните ще трябва да се осигурява върху 600лв.месечно,поне това да не сбъркам.Има ли някой ревизии или проверки в тази връзка?Това НОИ ли евентуално би го проверявало?
Някой подал ли е вече по ел.път ГДД чл.50?Опитвам се да попълня и подам една на ЕТ,но в част-четвърта-данъчен финансов резултат не ми дава да попълня ред 20,а не га прави автоматично. Т .е не ми прави автоматично разликата м/у ред 17 и ред 19 за отстъпката и ми изписва в червено ,че ред 20 не е попълнен правилно.Евентуално да имате някаква идея за причината?
Въпреки,че вече няколко години я попълваме тази справка пак имам колебания.Чудя се дали в разходите със свързани лица да посочвам разхода за заплати и осигуровки на лице,назначено по трудов договор във Фирма ООД. Съдружници във фирмата са майката и брата на това лице.Миналата година съм ги посочила ,обаче се заговорихме с една колежка,тя е сигурна,че не трябвало.Ходила на някакъв семинар и там го били коментирали този въпрос.Не ми пречи пак да ги посоча,ама дали все пак трябва .
Благодаря ви.Сега се сетих ,че преди много години пак имах такъв случай и го бях осчетоводила точно както Марпан предлага.Но се обърках,защото се обадих да питам как да го направя със счетоводната ми програма и от там нищо не успяха да ми кажат.После се чудиха,дали е  законно.Щели да  си помислят малко и пак да ми се обадят.И аз съвсем се обърках.
Имам фактура за услуга-наем за м.10-12.2016 ,но датата на фактурата е 15.01.2017г.
Приходът трябва да е за 2016,а ДДС-то за м.01.2017г. Някой да ми подскаже как трябва да я осчетоводя.
Благодаря,това го знам и така съм го направила.Поне аз така си мислех,но ми го отхвърли-Грешката е 9087-Не са попълнени данни за нито един/не са попълнени данни за всички месеци от периода на болничния лист/SickLedveMfnths/
Аз всичко съм попълнила и не мога да разбера защо ми изписва това.Затова питам,да не би пак да са променили нещо.
Здравейте, има ли промени в подаването на болничен,който има застъпване на дни с вече подаден в НОИ такъв?
Здравейте,сега чак видях,че някой се интересува от материали за Автокъща.Не знам дали ще успея да ги прикача и дали изобщо ще са от полза ,защото някои неща вече са остарели.
А какъв документ ползвате при отписване на вземания и задължения?Аз миналата година имах отписване на вземане и собственикът направи заповед за това.Вие какви документи ползвате,има ли някакви бланки или задължителни изисквания към първичния документ за отписването?
Трябва ли в справката по чл.73 да се посочват и лица,регистрирани като свободна професия,които са извършвали някакви услуги на фирмата? За извършената услуга тези лица са издали фактури.
Когато ФЛ се регистрира като свободна професия и започне някаква дейност в 7 дневен срок обявява това в НАП. Това става с подаване на Окд 5 .Подавайки този формуляр лицето избира как ще се самоосигурява-т.е това лице вече е СОЛ.Когато прави услуги на други лица-примерно някакво ЮЛ,то това ЮЛ няма никакви ангажименти по изчисляването и внасянето на осигуровките и данъците на лицето,регистрирано като св.професия.СОЛ-а сам си смята и внася данъците и осигуровките и си подава съответната декларация.За получените суми от ЮЛ за услугите,които е направил издава документ-може фактура,разписка ..
Трябва дабре да прочета указанията за Т2.Да видя дали се отнася и за ЗО.Че доколкото погледнах по диагонал имаше някакви разлики в попълването на Т1 и Т2.
ЕТ-почти няма дейност.Собственикът е пенсионер и си внася само ЗО върху 420лв.Тази година ,съгл.чл.46 от ЗКПО се налага да отпише задължения по неплатени фактури от 2011г.Сумата не е малка-около 25000лв.Така ,че облагаемият му доход доста се увеличава.От миналата година има около 7000лв. загуба,която ще приспадне и остават около 18000лв. данъчна печалба върху която ще плати 15% данък.Въпросът е ,дали тази данъчна печалба ще е и доход за годишна изравняване и  довнасяне на ЗО?
Във връзка с промяната на КТ за почивните дни-02.01.2017г. е почивен.Има съобщение от НОИ,че трябва да се подаде корекция на болничните,в които 02.01.2017 е подаден като работен ден.Вече към подала един болничен за 45 дни.Как става подаването на корекция-подаваме абсолютно всичко отново с код Корекция ли?