Според мен личен труд и ДУК не би трябвало да се включват в прил.4.Мисля така,защото те са приравнени към ТД,а отношенията между работодател и работник са вписани в изключенията,които не се посочват.Това си е мое мнение.
Благодаря много.Ще си го отпиша.А за мнението,че трябва и данък върху дарение?Според мен не би трябвало да се тълкува така-няма договор за дарение,нито някакъв документ за отказ от страна на другата фирма.
Ето и нашия случай:Фирмата има задължение към друга фирма по фактура от м.05.2008г. в размер на 38000лв.Всъщност това задължение е само по документи,защото е платено,обаче тъй като сумата е над 15000лв. не може в брой-легално,а тази фирма е с блокирана банкова сметка и затова не искат по банка.И собствениците на двете фирми са се разплатили по между си без никакви документи.И сега пред мен стои въпроса какво да ги правя тези "задължения".Да ги отписвам ли?В друга тема колеги споменават,че ако се отпишат ще трябва и да се подаде Декларация по ЗМДТ-за дарение и да се плати данък дарение.Не стига ,че ще се увеличи ФР и ще се плати данък,а и данък дарение.Ако ги оставя да си висят така ,-до какво може да доведе?
Е,то основно роднините са свързани лица-в общия случай.Тогава остава да се декларира сделки между фирми на съдружници,които не са роднини.В какви други случаи се декларира?Дайте примери,че да не изпуснем някоя сделка.
Сега се замислих-ако две фирми-едната на майката,другата обща на майката и сина си прехвърлят стока от едната фирма на другата-това дали се декларира?Вече съвсем се обърках с тия свързани лица.И други-едната фирма на майката и сина й,другата на дъщерята,т.е сестрата
В тази връзка : ако отпиша задължение по неплатена фактура от 2008г. и с това ще се увеличи ФР,тъй като ще отиде директно на приход,то трябва ли да се плаща и данък по ЗМДТ-дарение и до кога?
Благодаря.Значи на ред 2120 си пиша 2700.Същото пиша и на ред2300-Направени авансови вноски за годината.
Спазвайки формулата на ред 2220 получих 580лв.Лихвите предполагам,че от НАП ще си ги смятат и после ще излязат в справката за дължимите суми.
И да точно така е,ако не се попълни ред 25 ,явно парите ще си ги дърпат за следващите дължими суми.
Попълвам ГДД чл.92 Стигнах до реда за определяне на лихвите по чл.89 от ЗКПО.На ред 21.1-чеквам ДА и сега не разбирам срещу него каква сума трябва да напиша-900лв. или 2700лв./Декларирала съм,че тримесечното ми вноска е 900лв./Вие как го разбирате този ред?
Благодаря!Т.е вземането ,което е възникнало от 2007г. да го оставя и да го отпиша през 2014г.?Това ли имате в предвид?А вземанията от 2008г.?
А има ли проблем за вземането от 2007г.,което не е отписано миналата година,а ще се отпише сега?
Благодаря,не ме тревожи толкова счетоводното отписване-то трябва да бъде направено,но ме безпокои това,че ще се признае разход,който не знам как ще бъде погледнат от данъчните.Въпреки,че собственикът не иска да води дела,все пак става дума за около 20х.лв-т.е 2000лв.по малко данък.
Ето пак дойде време за годишно приключване и чуденките около вземанията.Имам неплатени фактури от клиенти от 2007 и 2008г.,които още не сме отписали.Преди години сме пращали напомнителни писма,но нищо не се случи.Сега вече и връзка с тези хора нямаме.Закрили са си телефоните.Дела няма да водим,защото според собственика на фирмата ще платим за адвокат повече от сумите,които ни дължат.Мисля да ги отпиша и повече да не се занимавам с тях.Нямам доказателства,които се искат за да докажа дали фирмата е в несъстоятелност и т.н.В този случай необходимо ли е да увеличавам ФР?Имате ли практика по този въпрос-в смисъл правили ли са от НАП проблеми за отчетения разход?
Има две фирми на свързани лица-едната е на брата,другата на сестрата.през годината са извършвали сделки по между си по няколко фактури.В приложение 4 ,обща сума на сделките ли трябва да се пише или да ги описвам фактура по фактура?
По принцип не си прехвърлят стока,но едната фирма сключи договор и получава съответните стоки с голяма отстъпка и затова прехвърля и на другата.
Т.е по старому.И аз мисля утре да направя същото ,тъкмо ще пащам и осигуровките за декември .Та да видим какво ще стане.
Втората Д6 само с данъка,която ще се подава през февруари с дата 31.01.2014г. ли ще трябва да е?
Всъщност питането ми беше,за конкретни ситуации.Защото попаднах и на случаи ,в които се иска връщане на обезщетението,точно заради това,че не е назначен прокурист още от начало.Може би вече се е изясниса ситуацията.
Много благодаря!Объркването и питането ми идват от писмото на НАП-едно много дълго и объркано-някъде от март 2012г.Та в това писмо е написано ,че от 135 до 410 ден лицата подават декларация-пр.2,че не продължават да упражняват тр.дейност.И тъй като фирмата продължава да работи ..
А от друга страна в писмото на НОИ по този повод изрично е упоменато ,че до 410 ден не е необходим прокурист.
Стара тема,ама да я ползвам.В крайна сметка,трябва ли прокурист или нов управител по време на болничните 45 дни преди раждане и другите два-след раждане?Става дума за майка,собственичка на ЕООД.
Имам фирма-ЕТ,която плаща наем на етажна собственост.Днес реших да подам Декл.чл.55 за данъка от 4 то тримесечие на 2013г. Не знам как са разбъркали тази тяхна супа ли ,каша ли.В заглавната страница на декларацията-там не маже да се променя/поне аз не можах/ излиза стар адрес на фирмата от преди 10г.В редишните декларации си ми излизаше настоящия адрес.Отказах се да я подавам и в понеделник ще се обадя да питам.Ако някой е пробвал да подава, може ли да споделите имате ли подобни проблеми?
Благодаря на всички за отговорите и отделеното внимание.Четох чл.107  т.4 от ЗДДС-прекратяване на предприятието.Какво се има в предвид под "прекратяване"-подаването на Б6 или самото заличаване на придприятието от ТР?