- авансовият данък върху доходите от наем (без етажна собствeност с форма на управление общо събрание), изплатени през декември 2012 г. и подлежащи на внасяне по стария ред до 10. 01. 2013 г.
Това е от горното обяснение от Тита.Та не разбрах,защо с изключение на наема от Етажна собственост?Там какво става?
А аз бях толкова доволна,че подадох декларация чл.55 за ДОД за наем от Ет.Собственост и платихме данък.Е ,кое не е направена както трябва?
От НАП само по телефона ли се обаждат или връчват някакъв протокол за прихващане? Питам,защото и аз имам една фирма,която е с непратено ДДС и лихви от м.06.2012-10.2012г.През м.11.2012 излезе на възстановяване ,м.12.2012 приспаднахме малко и пак остана сума за възстановяване ,но никой от НАП не се обажда за прихващане?Да не би те да са си прихванали ,а ние да не знаем и да продължаваме с процедурата?
И аз това се чудя,но все си мисля,че не би трябвало да ги включваме в справката по чл.73.Нали затова платецът на дохода плаща авансово данъка ,.Аз лично и да искам няма как да дам имената и данните на 65 човека .
Днес я подадох тази Декларация-за ДОД за декемри 2012г.Доста се мотаха и чудиха.Служителката ходи да пита началника си,после опита да ме отпрати,но аз не ,ще подавам.Дадоха ми някакъв вх.номер ,а дали я вкараха по регистрите си не знам.
Ей,тази Декларация по чл.55 ми съкрати живота,а още не съм започнала годишното приключване.В къщи съм инструктирала всички,даже и котката до 30.04.2013 никой да не ми се мотае. ;D  Та за въпросната декларация.Утре ще плащаме ДОД за наем от Етажна собственост за м.12.2012г. и сега съм седнала да я попълвам.Всъщност в колона 3,трябва да се попълни размера на данъка-25лв.Никъде в декларацията не попълваме  кой е получил дохода,нали?
Много се извинявам,че за най дребните неща питам,за да си сверя знанията.Обаче вече взех да прегрявам.А още колко има.... :blush:
Много благодаря за подсещането,тъкмо работя ДДС-то на дна такава фирма и съвсем бях забравила.Тъкмо на време ми дойде това подсещане. :give_rose:
А СОЛ-овете,които не си плащат редовно осигуровките?За тях кога да подаваме Д1? Имам един не си е плащал осигуровките от м.08.2012г.Примерно реши да плати за м.08.2012 утре?Плаща и подавам Д1. а за януари 2013,платил не плати подавам до 25.02.2013г.,така ли?
Фирма ЕТ ползва помещение под наем от Етажна собственост.За м.12.2012 ДОД за наема ще плати сега до 10.01.2013г. Декларацията по чл.55 би трябвало и тя в този срок,ако съм разбрала правилно.В графата получил дохода,какво пиша?ІЕтажна собственост на бл.№5 вх.1 ..?Така ли?
А,ако се плаща наем на две,три  ФЛ,които не са ЕТ,за всеки отделна Декларация ли се подава или ги изброяваме всички в графата?
А,къде точно в страницата на НАП е тази нова декларация за самоосигуряващи се лица? Не можах да я открия.
Да и мен много ме интересува въпроса с управителите-съдружници на ТД.Защото ,ако не може вече да са по трудов договор това води до прекратяването му и подаване на уведомление.А и какво ще е основанието за прекратяване?Егати,хората се готвят да празнуват ,а ние нищим закони.
Пожелавам на всички весели празници и щастлива нова година.Пък дано през новата година  всичко ни се изясни.
Създавам нова тема по този повод,защото аз лично съвсем се обърках и от четене на промените и от разните становища и тълкувания от колеги.Ако някой вече си е изяснил ситуацията,моля да коментира.
Чета мнения,че от 01.01.2013 вече управител не можело да е по Трудов договор.Това пък защо? Имам ООД ,в което и двамата съдружници са по Тр-договор-единият е управител ,а другият е на друга длъжност и двамата са на пълен работен ден и се осигуряват на сума даже по голяма от МОД за управител.
Собствениците на ЕООД-та,които нямат назначени работници и работят сами вече трябва да се осигуряват двойно.Е, това ли беше великият замисъл от 2 лв.капитал-уж младите хора да развивали собствен бизнес и да развият икономиката на страната.
Аз още нищо не съм казала на моите клиенти,защото аз лично несъм си изяснила още нещата.Моля ,коментирайте ,как виждате вие ситуацията и какво ще посъветвате клиентите си ?
Т.е ползваме сметките,по които до сега плащахме ДДС-то и корп.данък за Осигуровки,ЗО,ДДс,корп.данък и т.н и сметката по която да сега плащахме ДЗПО-за ДЗПО-то.Кодовете са 111111 за всички данъци и 581111 за ДЗПО-то-поне това разбрах до тук.надявам се правилно да съм разбрала.
Имам и надвнесен от 2011г. данък и направени авансови вноски за 2012.Надвнесен 5000лв.Направени авансови вноски 2000лв.По груба сметка за 2012г. ще дължа данък 6000л
В този случай какво би следвало да стане?Приспадам си 5000лв. от минали години и 1000лв.авансова вноска и остават 1000лв. да си искам.Или да им ги оставя да си ги приспадат по единната сметка,ако нещо не успея да внеса на време. :blush:
При проверката на задълженията в една фирма има лихви  по ДРА от 2005г.беше обжалван и отпадна в по голямата си част и остана една малка част за плащане.Главницата беше платена,но останаха неплатени лихви.Вчера собственикът е ходил при адвокат и той му казал,че давността е 10г. и ако искаме да пишем искане то е свободен текст и няма нужда да се позоваваме на чл.и закони.В справката сато период излиза 01.04.2000-31.12.2000г.,а самия акт е от 20.06.2005г.Бихте ли ми дали сламка ,за да напиша искането за отписване на лихвите,моля.
Скоро и при мен имаше подобен проблем.Два кочана с еднакви номера .Добре ,че не бяха го изписали целия,а само няколко фактури.На доблираните фактури от пред слижихме единица.Примерно  фактура 0000000456-стана 1000000456.При нас сумите са малки.
На една фирма има само лихви-5500лв.Това е по един РА от 2005г.Обжалвахме и спечелихме в съда 2008г.Имаше една малка част необжалвана и главницата я платихме ,но останаха лихвите.В самата справка за задълженията по вальор е дата от 2005г.документа е номера на РА,периода е пак от 2005г.Това осначава ли ,че можем да исаме отпадане на задължението поради давност?И ако да сега до 31.12.2012г. ли е срокът?Искането свободен текст ли да е или вече имат някаква специална бланка?
Този червен надпис дали винаги значи,че има нещо неуточнено или си го пишат просто така.Имам една съвсем нова фирма ЕООД.Няма работници.Има едно самоосигуряващо се лице от м.10.2012г. и от м.10.2012 е регистрирано по ДДС,като през м.10 беше на възстановянане-23 лв.Освен ,че пише че няма задължения и тук е лепнат червения надпис .Според мен няма нищо за доуточняване.Чудят се как да ни губят времето.
Вече има възможност с ел.подпис да се проверяват задълженията на фирми.Като задължения си висят стари лихви без главници,както и задължения по ДА ,които се обжалват в момента в ОУИ и в съда.
Тъй като всяка година има доста промени  и за да няма объркване и да имам време да разуча до края на февруари новостите ,плащаме декемврийската заплата в края на м.декемри.Сега за декември имам и болнични.Предвижда се заплатите да се платят на 28.12.2012.И същия ден ще подам Д1 и Д6 за м.12.2012г.И тъй като трябва да нося болничните за декември-до 3.01.2013 или до 15.01.2013г. е срокът? Би трябвало да е до 15.01.2013?
Имам фирма,която имаше големи затруднения и доста месеци не си плащаше ДДС-то.Все пак взе кредит и плати доста от вноските-т.е няма дължими главници,но има лихви,които още не са платени и не нарастват.Но от 01.01.2013г. плащайки осигуровките и новото ДДС,предполагам,че от НАП ще погасят тези стари лихви и осигуровките и ДДС-то ще останат неплатени и ще се начисляват нови лихви.Така ли ще бъде?