Тъй като не вярвам да описват серийни номера и други индификации , а само наименованието на стоката ,бройката и ед.цена-както е в тази фактура ще смятам че е ВОП.Да обаче пък тук пише ,че е включен 20% ДДС.Ваня много ти благодаря !
То явно точно сега няма да си изясня нещата.Освен да направим една примерна фактура и да им я дадем-разбира се ако са съгласни и да ги караме да ги описват или поне да не включват ДДС-за да си правим тук протокола.
Благодаря на всички още веднъж.
Значи,ако не е коткретизиран сериен номер или нещо конкретно отпределено-както е в случая с бележката ,с която разполагам-това не може да се счита за стока втора употреба и дори да искам не мога да продавам по марж,а трябва да е по общия ред?
Ваня ,сега видях ,че говориш за автомобил.Тук става въпрос за стоки втора употреба-бяла техника-хладилници,печки,перални...
Предполагам ,че е същото както при автомобилите.Много четох по темата и освен за автомобили ,за други стоки втора употреба не намерих нищо.И да си призная за мой срам почти нищо не схванах-за начина на облагане и необходимите документи.
Пак казвам в момента фирмата  не е регистрирана по ДДС ,но е въпрос на месец,два може би да се регистрира и затова питам за да съм подготвена.И всяка информация ще ми е от полза.
Много благодаря за уточнението.Да разбирам ли,че може изибщо да не избирам специалния ред-т.е по марж,а да се облага фирмата по общия ред?
И още нещо в този документ,с който разполагаме е вписано ,че е включено 20% ДДС,обаче никъде не е написан ВАТ номер на фирмата.При положение,че фирмата от Австрия е регистрирана по ДДС в Австрия и ако си напишат ВАТ номера-това би трябвало да е нормален документ за ВОП? Обаче не разполагаме с никакви документи за транспорт-някой му ги докарал без никакъв документ.
Благодаря за отговора!Значи според вас,това е достатъчно като документ?
Лицето за което говоря е фирма ЕООД,която още не е регистрирана по ДДС.Днес ми показа тази бележка и каза,че такива щели да му дават.
Аз затова питам,защото не съм работила с австрийски фирми.Не би ли трябвало да се даде няккакъв документ,в който поне да са показани данните на нашата фирма.В бележката пише,че е включен 20% ДДС-това ли показва ,че доставчика продава по Марж?
И не трябва ли някъде да пише,че това са втора употреба стоки?
Много моля някой,който има такава дейност да ми каже,какви документи получава от доставчиците си от ЕС?
Здравейте пак да питам за стоките втора употреба.Ето моя клиент какво е получил от "Доставчика" от Австрия.Според мен е хвърчаща бележка.Но според него такива документи давали в Австрия.До сега не съм имала криенти да работят с австрийци,но мисля,че това нищо не е.
А според вас?
Надявам се да съм успяла да прикача т.н"документ"
Моля дайте си мнението.Аз казах на моя клиент,че това за нищо не става-няма ЧМР,няма фактура,нищо друго ,оквен въпросната сметка,както успях да я преведа.
Искате да кажете,че тук няма компетентни колеги ли? Много грешите.Точно в този форум аз съм намирала много отговори на въпроси и винаги са били верни.А що се касае до одитор-лично аз имам 10 фирми по ДДС и никоя от тях не е задължена да прави одит.
Не искам да обидя никой,но наистина точно този форум лично на мен ми е много полезен.
Благодаря много.
Дали разбрах правилно-с две думи:В случая лицето ще има право на ДК за закупените стоки втора употреба ,едва когато ги продаде или получи аванс за тях,ако е избрало общия ред на облагане?
Зададоха ми въпрос,но аз не съм имала такъв случай и ще попитам тук.
Та въпросът е следният: Фирма нерегистрирана по ДДС,но вече имаща 40х. оборот за 12м.назад ще започва нова дейност-внос на стоки-бяла техника втора употреба от страни от ЕС.Ще купува и от регистрирани и от нерегистрирани доставчици.Има ли нещо по специално,затова ,че стоките са втора употреба?
Здравейте и аз да се включа в темата.Днес регистрирах ФЛ-свободна професия по ДДС по чл.97а -ще идвършва софтуерни услуги на ДЗЛ от ЕС.Очаква се да получи суми през сругата седмица и за първи път да издадем фактура.Основанието  за неначисляване е чл.21 ал.2 и текст "Обратно начисляване"-това за фактурата на български.Длъжни ли сме да му издадем и фактура на английски ?Или ако той си поиска само.До колкото прочетох разни указания и самия закон,ако правилно съм разбрала -ДО я посочвам с дневника за продажби в кол.22.Подавам СД и дневник за продажби.Дневник за покупки не се подава.Подаваме и Виес-като данните за един и същ контраген са на един ред.Нещо пропускам ли?Ако има още нещо моля казвайте ,че да се ориентирам навреме.
Лошото е,че нямам кой знае какво да приспадам-като ДК.Имам разходи за телефон и от време на време канцеларски материали и за актуализация на програмата.Та затова си мисля,че чл.97а за сега е по добре.
Мерси за мнението.
Благодаря за отговора.И аз след дълго нощно четене стигнах до този извод.Тъй като става дума за много близък човек,реших да го назнача на тд на 4 часа в моята фирма и тази дейност да я минем през моята фирма,за да не регистрира нова.Да пробва да видим дали ще има редовни поръчки и плащания.Моята фирма не е регистрирана по ДДС-има 20-22х.лв. годишен оборот.Ако сега се регистрирам по чл.97а,този оборот от доставките на софтуер в ЕС ще формират ли оборот за регистрация на общо основание?Та евентуално да реша дали още от сега да не се регистрирам по чл.100.
Пак съм аз,явно не са много хората,занимаващи се с тази дейност.
А бихте ли ми казали,дали приходите от такава дейност формират оборот за регистрация по ДДС на общо основание?
До сега не съм имала такъв случай и ме питат спешно.Ситуацията е следната:ФЛ -програмист има предложение да сключи договор за създаване на програма и последваща поддръжка за Регистрирано по ДДС лице от ЕС.Ще получава месечно по около 4-5х.лв.Сега въпросът е дали да се регистрира като свободна професия или ЕООД,за да плаща възможно най малко данъци и осигуровки.
Аз на първо четене така да се каже го посъветвах да се регистрира ката Св.професия ,защото според мен в този случай ще му се признаят 70% НПР.Мисля,че ще е длъжен да се регистрира и по ДДС-чл.97а .А дали не е по добре направо по чл.100?
Ако има някой който се е занимавал с подобен казус ,моля дайте съвети.Всичко ще е от полза.
Да попитам още-УП-2 в календарни дни или в работни го правите?И как е по правилно?ТРЗ програмата ми генерира и двата вида-трябва да избера,ама кое е правилно?
Мерси пак!Да почвам тогава.
Благодаря много.Същото важи и за УП-2-две отделни УП-та за двата периода-нали така?
Попълвам тр.книжка на едно лице,което напуска от 01.06.2013г.Във фирмата е работела от 11.05.2009г. до 01.05.2011г.И от 04.05.2011г. отново е назначена на същата длъжност.Трябва ли да приключа с правоъг.печат към 01.05.2011г. и после отново да попълня до днес и пак да сложа правоъгълния печат или може направо от 11.05.2009 до 01.06.2013г.?
И аз да попитам :Месец 02.2013 е на възстановяване 24 лв.Мислех,че следващите месеци ще го приспаднем,обаче нещо спряха да работят и м.03.2013 и сега за м.04.2013г. нулеви СД.Не ми се иска за 24лв. да подавам искане за възстановяване ,че кой ги знае какво ще измислят.Пък и собственикът не ще и дума да се изрече за ревизия-не че някой ще го пита.Та въпросът ми е,ако изобщо не подадем искане и си подадем сега нулевата декларация за м.04.2013г.,това до какво може да доведе?Някаква санкция?
През м.12.2012г. фирма не включва фактури за продажба в дневника за продажбите.През м.03.2013г. установява този факт и подава молба за корекция по чл.126 от ЗДДС.Точно преди празниците ги викат и им връчват АУАН на основание чл.180,ал.1 и чл.182 ал.1 от ЗДДС.Преди 5мин.ми се обадиха,за да ми съобщят този факт и да им направя спешно някакво възражение,защото днес бил последния срок за подаване.Моля ,дайте съвет за основание за възражение по този случай.Не съм писала такова,казах им да отидат при адвокат,но не искат.До кого се пише възражението ?До директора на съответния офис на НАП ли?