КЕП е на фирмата. След доста дълго разглеждане , оставам с впечатление ,че вече нищо не се заявява и носи в НАП -поне за фирмата за която е КЕП-а. Ама дали е така, кой да ти каже :hmmm:
Здравейте, отдавна не съм регистрирала нов ел.подпис в НАП. Един клиент е закупил КЕП и ми го предостави. Как да го регистрирам в НАП ,за да се подават всички видове декларации и  т.н за собствената му фирма? Отивам в Заявления, но там има само за упълномощени лица и тъй като фирмата е регистрирана по ДДС иска да се прикачи пълномощно. Подписът е от Б тръст. Нещо явно пропускам. Моля за малко помощ.
Да, благодаря. Оправиха се нещата. Нещо явно беше блокирало и не можеше да се попълва нищо в част четвърта.
Здравейте, попълвам декларация по чл.50 на едно физ.лице, което иска да ползва облекчение за безкасови плащания. Попълнила съм съответната част на Приложение 10, но после никъде не се отразява това облекчение. Някой знае ли как точно и къде да се отбележи, за да може да се ползва?
Имам лице СОЛ, собственик на ЕООД, който получава по 500 лв. месечно  за личен труд. Т.е за цялата година 6000 лв. През м.08.2024г. лицето се пенсионира, обаче продължи да си работи и да си получава парите за личин труд. Сега при попълване на Т1 ,дохода от 6000 лв на 12 ли трябва да се раздели и за всеки месец да се попълни по 500лв .Или трябва да се разели на 8 /включително месеца на пенсионирането/ и да се попълнят само месеците от 01-08, т.е месеците преди пенсионирането ? А Т2 трябва да се попълни цялата ,защото се осигурява здравно през цялата година?
Маже ли малко помощ във връзка с отделяне по чл.262в от ТЗ? Ситуацията е следната : Дружество А и Дружество Б имат едни и същи съдружници ,които имат еднакви по размер дялове и в двете дружества. Дружество А е преобразуващото се дружество  и прехвърля обособена дейност в Приемащото дружество Б, като дружество А продължава да съществува без да се прекратява.Прехвърля се Поземлен имот ,заедно с всички непогасени задължения за местен данък и такса смет- това е записано с Подписан пред нотариус Договор за преобразуване чрез отделяне. Обаче такива задължения в Дружество А няма. Стойността на ПИ е 280000 лв. В  Пасива на баланса освен Неразпределена печалба и начислени амортизации и начислен данък печалба няма друго. И тези начислени амортизации не се отнасят до прехвъряния ПИ/ за него не се начисляват/. При така описаната ситуация се чудя ,дали като пасив може да се прехвърли и част от неразпраделената печалба? И още дали в случая Преобразуващото се дружество има задължение за подава Справка по ч.141 от ЗКПО? Много моля, ако някой е имал скоро преобразуване на дружество чрез отделяне да подскаже стъпките, които да се предприемат. Вече е подадено уведомление по чл.77 от ДОПК в НАП.
Много благодаря за отговора. Точно това имаше впредвид моя познат, дали си струва да си създава проблеми като ползва облекчението.
Имам питане от едно ФЛ за този вид облекчение, дали има последваща ревизия ако ползва това облекчение. 100% от доходите на лицето, което е регистрирано като св.професия са получени по банков път. Има над 80% разходи , плащани с банкова карта. Интересува го, дали НАП има практика да прави проверка в тази връзка. Аз нямам наблюдение за това и затова питам, ако имате познати, ползвали това облекчение, дали са ги проверявали?
Да, 58. Всичко както миналата година.
Алилуя!!! Подадох пак -същите от вчера без промяна-със старите кодове. Вчера бяха отхвърлени. Днес ги прие :hmmm:
Е, на мен със стария вчера ми ги върнаха. А, нещо друго променихте ли -поредния номер 58 ли е? и поредния номер на квалиф.групи променяхте ли нещо?
Днес пуснах и на едно ЮЛНЦ с КИД и по стар и по нов код едно и също-9411.
Върнаха ги с причина : Валидация : 2:22.2 Неверен % на работодателя за фонд ТЗПБ.
Нямам думи вече. Днес цял ден с това се разправям и не става -ни с нов ,ни със стар код. Ето тук няма промяна в кода и пак не приети. :blink:
И при мен е същия проблем, направила съм всичко по указанията ,но пак Д1 и Д6 за м.01.2025г. не са приети- Валидация 100 и некоректни стойности в т.12.1 ,12.2 и 12.3. Дейността е Техническо обслужване и ремонт на автомобили- 4520- по старата номенклатура. Лицето е автомонтьор-пореден номер на квалиф.група 7. Пореден номер на ИД на осигурителя -58 Точно тези данни са вписани в т.12.1 е вписано 7 в.12.2 е вписано 4520 в т.12.3 е вписано 58 Къде е грешката ? Днес ги подадох отново-този път с новия код-95.31-пак са върнати и пак със същите мотиви. Не знам вече как да ги подавам. Освен нов НКИД има ли нови номер на ик дейност  и номер на квалификационата група?
Маже ли малко помощ във връзка с ГДД на лице, живеещо в САЩ и получаващо доход от наем в България. Става дума за съсед, който живее в САЩ постоянно , но отдава наследствен апартамен под наем на физическо лице за жилищни нужди. Не съм имала такъв случай и затова питам Вас, ако може да помогнете. Тъй като лицето живее отдавна извън България, то той се явява чуждестранно лице. Полученият доход е от физически лица, не от фирма или СОЛ. Според прочетеното, той би трябвало да си подава всяко тримесечие Декларация по чл.55 и да внася дължимия данък ,включително и за 4-то тримесечие. В такъв случай трябва ли да подава ГДД ? Моля, който има опит да даде съвет.
Ще се промени това, че ще сте регистриран по ЗДДС и ще трябва във фактурите да начислявате ДДС. Ще трябва да подавате всеки месец СД по ЗДДС и дневници. Всичко друго си е по старому-т.е имате си право на 25% НПР, подавате си Д1 всеки месец, подавате си Декларация по чл.55 на три месеца, както и до сега.
Българско физическо лице , ще извършва услуги-програмист на фирма от трета страна.  Няма задължение за регистрация по чл.97а. Този оборот от услугите към фирмата от трета страна, прибавя ли се към общия оборот за задължителна регистрация ?
Имам чуденка за следното : Фирма ЕООД не работи от 2019г. Тъй като е регистрирана по ЗДДС са подавани нулеви декларации. За 2019г е подадена в ТР декларация по чл.38. Собственикът е доста възрастен и синовете му са решили да изчистят фирмата и да я продадат. Обаче се оказва ,че се водят все още някакви останали стоки, купувани преди 2010г.-поне до там има счетоводни данни. Освен това се водят и отдавна амортизирани ДМА-машини, които пък са купувани по спомени на собственика преди 2000г. Та собственикът иска тези ДМА и стоки, да се бракуват. Тъй като са купувани и е ползван ДДС преди повече от 10г. ,протокол няма да се прави. Но въпросът е дали в този случай фирмата за 2024г. се смята ,че е извършвала дейност и дали ще трябва да се подаде ГФО или си остава неработеща?
Проверете и кога и как  е достигнат  оборотът, защото когато оборотът е достигнат за период не по-дълъг от два последователни месеца, включително текущия, лицето е длъжно да подаде заявлението в 7-дневен срок от датата, на която е достигнат този оборот. Така, че да не се наложи да подадете заявлението още през м.12.

 


 

Предполагам, че изпълнителят по ГД има и ТД и от счетоводството искат да разберат, какъв му е доходът там, за да знаят дали да му удържат осигуровки. Макар, че една декларация от лицето би свършила работа.