Изпишете в Google "декларация по чл.163 ал.7 от КТ" и ще намерите бланката.
Да, трябва. Работодателите осигуряват обслужване на работещите от регистрирани служби по трудова медицина.
Просто се чудя дали е нормално забавянето или нещо не е наред с декларацията ми, затова реших да попитам принципно дали спазват сроковете.
От НАП спазват ли едномесечния срок за възстановяване на надвнесения данък при ползване на данъчно облекчение за ипотечен кредит? При мен този срок изтече вчера, но никой не ми се е обадил, няма и превод на сумата. Предполагам, че е поради многото почивни дни и подаването на голямо количество данъчни декларации в края на април.
Описвате извършените дейности през предходната година (а те се предполага, че не противоречат на устава). На линка http://ngo.mjs.bg/search.aspx може да си изберете някое НПО, аналогично на вашето -  и да видите негов примерен годишен доклад. Най-добре разгледайте докладите на различни организации, за да придобиете обща представа.
Ето и цитат от Кодекса на труда:
Чл. 163.

(7) (Нова - ДВ, бр. 108 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Когато майката и бащата се намират в брак или живеят в едно домакинство, бащата има право на 15-дневен отпуск при раждане на дете от датата на изписване на детето от лечебното заведение.
Образците на декларациите за ЮЛНЦ са на този сайт http://www.justice.government.bg/41/  Аз лично го отварям с Internet Explorer, защото с някой от другите браузери дава грешка. За обстоятелствата по чл. 38-41 от ЗЮЛНЦ вижте Декларацията по чл. 45, ал. 2, т. 4 от ЗЮЛНЦ.
Няма образец на годишен доклад. Той е свободен текст, но трябва да съдържа информацията, посочена в Закона за ЮЛНЦ.
Защо да не може без възнаграждение? Ако това лице е студент и е предвиден стаж по учебната му програма, на практика фирмата може да му прави услуга като се съгласява да си кара стажа в нея, а не да го обучава с цел след това да го назначи на работа.
Използвайте калкулатора за граждански договор на този сайт и ще видите какъв е процента на осигуровките и как точно се разпределят между осигурителя и осигурения. Ще се убедите и че 10-те процента данък са изцяло за сметка на изпълнителя, а не на възложителя по договора.
Може би защото сте избрал отметка, че лицето е осигурено и на някакво друго основание през месеца.

А и не се сравнява нетната сума за получаване с минималната работна заплата, а брутната сума минус нормативно признатите разходи.
Медицинското го искат от служба Трудова медицина, която обслужва работодателя, за да запишат новият работник при тях, затова Ви го искат, незавизимо че нямате 3 месеца прекъсване от последната работа.
Бележката за удържания данък е, за да може в края на годината да Ви направят годишно изравняване на данъка, но явно нещо не са си актуализирали формулярите, защото ЗОДФЛ отдавна няма, вече е ЗДДФЛ.
За дохода за 6 месеца назад преди доста време се изискваше такава служебна бележка, за да може ако излезете в болнични, работодателят да изчисли сумата, но това също вече отдавна не е актуално, тъй като болничните се изчисляват и изплащат от НОИ по друга методика, а и за първите дни за сметка на работодателя не е необходима тази информация за 6 месеца назад.
Ето какво намерих на сайта на НСИ при често задаваните въпроси:

23. Как и къде мога да получа заверен Годишен отчет за дейността?
За да получите заверен Годишен отчет за дейността (ГОД) на Вашето предприятие, е необходимо:
1. Да подадете писмено заявление в съответното Териториално статистическо бюро (ТСБ), съгласно Приложение 1;
2. Да заплатите в ТСБ съответната такса за заверен ГОД и да приложите документа към заявлението.
3. Таксата за заверка на ГОД, е както следва:
- За ГОД с малък обем (до 10 страници вкл.) - 18 лева с ДДС;
- За ГОД с голям обем (над 10 страници) - 36 лева с ДДС.
4. Изготвянето на заверен ГОД се извършва в срок от 5 (пет) работни дни от датата на подаване на заявлението в ТСБ.

ВНИМАНИЕ! Респондентите не носят напечатан ГОД, в който може да има неверни числа, а получават разпечатан ГОД директно от системата на НСИ, т.е. респондентът получава заверен отчет, а не заверява донесено от него копие на ГОД.


И още нещо от същото място:
20. Как мога да направя on-line справка за отчет, ако електронният ми подпис е с изтекъл срок на валидност?
Ако електронният ви подпис е с изтекъл срок на валидност, не може да правите on-line справки за вече подаден с него отчет в Информационна система „Бизнес статистика”. За да имате достъп до отчета си, е необходимо:
- да продължите валидността на стария електронен подпис или,
- да притежавате нов електронен подпис, чийто ЕИК/БУЛСТАТ/ЕГН съвпада с ЕИК/БУЛСТАТ/ЕГН на подадения отчет. Важното в случая е използваният електронен подпис да е валиден и да е от един от изброените в Указанията видове.

21. Как мога да направя on-line справка за отчет, ако е бил подаден от счетоводна къща?
Ако отчетът Ви е бил подаден от "счетоводна къща", то справка за него може да направите, ако:
- притежавате електронен подпис, чийто ЕИК/БУЛСТАТ/ЕГН съвпада с ЕИК/БУЛСТАТ/ЕГН на подадения отчет.
- не притежавате електронен подпис, следва да се обърнете към Вашата счетоводна къща за съответната справка.
Не знам дали може да се види ГФО с електронен подпис, но можете да подадете в съответното териториално статистическо бюро ЗАЯВЛЕНИЕ за предоставяне на ЗАВЕРЕНО КОПИЕ НА ГОДИШЕН ОТЧЕТ ЗА ДЕЙНОСТТА, мисля че в 5 дневен срок го издават, има някаква такса обаче за услугата.
09 - Наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, с изключение на имущество в режим на етажна собственост с форма на управление общо събрание на собствениците, както и с изключение на доходите по договори за аренда на земеделска земя и на доходите, подлежащи на деклариране по реда на чл. 55 от ЗДДФЛ, действащ до 31.12.2012 г.
Да, прави се изравняване на здравните вноски само ако лицето има авторски договор и не е осигурявано на друго основание (внася си здравните вноски като безработен). Вече 2 години подавам по този начин данъчна декларация и няма проблем. А от данъчната основа се приспадат и внесените здравни през годината, и тези които са довнесени по данъчната декларация.
В програмата има бутон "Създай XML файл". Натискате го, създава се файл и именно него трябва да запишете на дискетата, която носите в Инспекцията по труда.
Благодаря за отговорите.  И всъщност още нещо - ако кредитът е в евро, 1.95583 ли използвам като курс, за да го напиша в лева.
В данъчната декларация в полето "Размер на главницата по ипотечния кредит в лева" общата сума на кредита ли се записва или само платената главница през 2012 г. Мисля, че е общата сума, но се колебая, защото в служебната бележка от банката освен платените лихви присъства платената главница през 2012 г., а не обща сума на кредита.
На сайта на НОИ пише, че "Формуляри по старите образци ще се приемат в териториалните поделения на НОИ до 15 май 2013 г. включително."