С последното уточнение обърнете внимание и на написаното от колежката под мен! Варианта за "несправяне с работата" е според мен несериозен, въпреки че ще свърши някаква работа за конкретния случай. Обаче позволете си как ще стои в книжката Ви...
Госпожо, най-напред, колко време ще пребивават работниците в Германия за тази "временна работа в строителството"?
Ако от фирмата ви съкратят(което означава да поискат предварително разрешение от ИТ - нещо ставащо трудно за майки) ще имате право на пълна борса. Ако обаче под съкращаване разбирате да си напуснете по взаимно съгласие с молба от ваша страна, няма да имате такова. Ако очаквате да стане подобно нещо, или вече се е случило, трябва да ви назначат със срок на изпитване за десетина дни в друга фирма на някой познат, да ви освободят по чл. 71, ал. 1, а после да отидете на борса. И естествено, за да имате максимални права трябва да отговаряте на посочените в КСО условия.  :smile1:
...
А може би идеята е ние да станем подизпълнители на адвокатските кантори, които просто да вземат хонорарите на клиентите, а работа да я вършим ние срещу дребни суми. Явно това е идеята - да се създаде изкуствено бизнес за едни хора, които не могат да си спечелят клиенти на пазарен принцип, понеже може би са некадърни, та трябва да ограничават със закон другите професии в дейността им, както и да не позволят бизнесът да избира кой най-изгодно като качество/цена ще му свърши работа. А коментарите им как се сравняват с лекарската професия и правят аналогия са просто забавни. Затова кадърните адвокати не подкрепят законопроекта. Те си имат предостатъчно клиенти и сами разбират и осъждат абсурда, който се предлага.

Счетоводната услуга е комплексна, и ако някой си мисли, че счетоводните кантори просто завеждат едни документи в счетоводен софтуер, значи е тотално неадекватен за съвременния бизнес живот, особено на малките фирми.

Изключително уместно изказване! Посоченото предложение е "манна небесна" за нереализирани второкласни "юристи", който не са в състояние да се издържат от специализираната професионална дейност, която имат претенцията да практикуват и в лелеяните промени виждат възможност с "копи" и "пейст" в някакви абстрактни документи да изкарват някакви доходи. Поне достатъчни за заплащане на месечните авансови вноски като самоосигуряващи лица, защото практиката познава немалко случаи на такива адвокати, каещи се горчиво, че не са си стояли юрисконсулти на готова заплата...  :smile1:
Споделих го преди и ще го кажа пак - ами нека бъде закрита позицията "вещо лице" в съдебното производство, а адвокатите, след като се чувстват толкова подготвени, да поемат и такива функции. И същевременно да продължат да си регистрират дружества на мераклии с по 5 лева уставен капитал...
И въпреки това съм убеден, че тези мераци няма да бъдат реализирани. Още повече, че дори и действително реализираните адвокати не ги приемат в този примитивен в алчността си вид...
Аз лично, ако лицето получава нетно възнаграждение 400 лева към момента, няма да удържа нищо, защото сумата е несеквестируема, съгласно ГПК и тълкувателното решение. Ще напиша уведомително писмо до ЧСИ, ще приложа помесечна справка за брутен и нетен доход, за да е категорично видно това, и ще предупредя лицето независимо от това да си внася ежемесечно някакви суми, тъй като съдиите предприемат всякакви стъпки за събиране на дължимите суми - запори на сметки, описване на имущества и последващо обявяване за публична продан...
Хубаво, де - като да толкова компетентни тези адвокати, та мераците им да се простират чак върху заявленията, молбите и жалбите на фирмите до административните институции, за какво са им на същите тези адвокати вещи лица? Ами като са толкова компетентни, нека обсебят и тази функция, а не да идват и трият кълки, та да им се обясняват елементарни неща. И то по няколко пъти...
Правилно е да го водите в присъствената форма и графика по такъв начин, че да спазите заложените в Кодекс на труда изисквания за минимална и максимална продължителност на работното време, междудневни и междуседмични почички. Спазите ли тези изисквания, сте направили нещата коректно. Без значение дали работи на сумирано работно време, на график или при условията на петдневна работна седмица...
Сега като не искате да го ощетявате с нощния и евентуално празничен труд, начислете му такъв, или пък просто му пуснете доплашане към основната заплата за постигнати резултати, или нещо подобно...
Ами не е съвсем коректно...
Първите 3 дни са за сметка на работодателя. В декларация 1 останалите дни в поле 16.4 - "Дни без осигурителни вноски, зачетени за осигурителен стаж".
Когато към 31.12 няма нает персонал, не възниква задължение за подаване на декларация(или уведомление ).
Аз съм съгласен напълно с изтъкнатите аргументи - просто предложих такъв във връзка с конкретната ситуация при мен и воден от желанието да отчета в максимална степен нормативната обстановка. Не го "орязах" достатъчно и останаха тези моменти.  :smile1:
Никой не може да каже дали ТЕЛК ще му разреши да работи на старата си длъжност. След изготвянето на решението, в същото ще бъдат включени противопоказания за работа. Комисия по трудоустрояване, включваща службата по трудова медицина, съвместно с работодателя и представители на работниците ще преценят дали работника ще бъде трудоустроен на настоящата си длъжност, на друга подходяща, или при липса на такива възможности ще бъде прекратено трудовото правоотношение. Принципно практиката е СТМ да изпрати писмо до ТЕЛК с искане за допълнителни уточнения, за преценка, за оценка на конкретната ситуация и застраховка, ТЕЛК от своя страна отговарят неопределено за да си "вържат гащите" и това е в общи линии...
Да го кажем така елементарно - датата на осчетоводяване си е системна дата, за ваша вътрешна консумация... А датата на документа е нещо друго, тя има "нормативна",  "материална" стойност, ако мога да се изразя така...
И малко допълнение, че нещо прекъснах предния пост. Значи при положение, че човека има възможност да работи на граждански договор, според мен е по-удачно в посочения случай да се договори за работа по трудов такъв. В случая няма какво да се икономисва на дребно. Най-добре е да се консултирате със специалист(трудови, осигурителни книжки и прочие документи, доказващи осигурителен стаж), които при наличие на всички документи биха ви дал практически съвет как е най-рационално да постъпите в конкретния случай...
Така не е коректно да се даде акъл, но ако лицето е осигурено за фонд пенсии през този период - ще се отрази, ако не е осигурено - пак ще се отрази.  :wink1:
Колежки и колеги, тъй като имам такива клиенти, от доста време ползвам подобни бланки и пускам тази, ако ще бъде полезна на някого, защото в нета, за разлика от стандартни договори такива практически липсват.  Не смятам, че е уникална и извънземна - просто я прилагам, като естествено съм отворен за всякакви забележки, коментари и критики.
Поизтрих това-онова, някои работи стоят, но се вижда общата идея...
Хм... това според мен е някакъв софтуерен проблем на програмата ви по-скоро и той не е в НОИ, ...
Част от моите болнични "били в София"...  :blink: По някаква причина "били изтеглени там"...  :blink: Сега уж всичко било наред, чакам още три фирми - има си хас да се окаже, че са в Каспичан...
Документи във връзка с комисия за защита на потребителите - фирмата и адреса на управление на търговеца, име и фамилия на отговорника на  обекта, задължително работно време,  регистър за предявени рекламации и акт за удовлетворена рекламация
Ако имате работници - Правлници за вътрешен трудов ред и работна заплата, не е лошо при проверки д имате и копия от трудови договори и справки за регистрация. Там графици и заповеди за работно време, заповед за лице представляващо работодателяя пред органите на ИТ...
Не видях в горното мнение кочан за ръчни касови бележки, кочан с фактури, уведомление на видно място клиентите да съхраняват фискалните си бонове до напускане на обекта, с телефон на ТД НАП...