Ако действително е май чак след една година, няма да имате проблем - именно заради изтекла давност  :wink1: Стига добре да сте си сметнали дали е изтекла. Естествено, като подадете шестичката, тя ще ви формира задължение. Всъщност така както описвате нещата, би трябвало да имате по сметките едни неразпределени сумички, които "висят" необвързани и сега би трябвало да се посрещнат, но ще Ви се формира лихва.
Ами какво да ви каже човек - подобни безобразия могат да се случат само  в едно бюджетно учреждение. То бива, бива експерименти, анемични опити за довеждане на нещо до успешен край, съпътстващи разходи за всички тези спазми, който на директора са му през някъде, защото троши чужди пари...
Посочвате осигурителен доход за периода, от който упражнявате дейност и е възникнало задължение да се осигурявате - във вашия случай - от месец 7. И вклювате в колоните осигурителен доход, а не размер на осигурителните вноски. Те се посочват в осигурителната книжка, а не в справката за окончателния размер на осигурителния доход.
Ето една груба - одялкайте си я "по свой образ и подобие"  :smile1:

ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
на длъжността
СИСТЕМЕН АДМИНИСТРАТОР НА КОМПЮТЪРНИ СИСТЕМИ,
МРЕЖИ И БАЗИ ДАННИ

Клас по НКПД: 2 - аналитични специалисти
код по НКПД: 2131 6003


I. ОПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТТА

Обобщено описание на работата, която извършва изпълнителят на длъжността:
1.   Проектира, изследва, усъвършенства, разработва концепции и оперативни методи за компютърните системи и мрежи, предоставя консултации за тях и участва в тяхното практическо прилагане.
2.   Осигурява безаварийна и стабилна работа на наличната компютърна и периферна техника, компютърни мрежи, електронни бази данни, програмни средства и спомагателното компютърно оборудване.

Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността:
3.   Администрира компютърната техника. Това включва: инсталиране, конфигуриране, актуализиране и поддръжка на софтуера.
4.   Участва в разработването и поддържането на Интернет
5.   Осигурява нормалното протичане на работния процес
6.   Планира съвместно с Управитевля инсталирането и конфигурирането на необходимия софтуер на работните места в зависимост от конкретните нужди.
7.   Участва със специалистите от Информационния център в разработката и подръжката на централната мрежова инфраструктура, сървъри  и подръжка на комуникационни средства.
   
   
II. ПОДЧИНЕНОСТ, ВРЪЗКИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

На кого е подчинена длъжността:
1. В ежедневната работа системният администратор на компютърни системи и мрежи е подчинен ...................

С кои други длъжности взаимодейства:
2. Служителят взаимодейства със ....................

ІІІ. ОТГОВОРНОСТИ НА ДЛЪЖНОСТТА
Основни:
1. Отговаря за осигуряване на безаварийна и стабилна работа на локалната компютърна мрежа както и за нейното модернизиране и разширение.

По безопасност на труда:
2. Служителят е длъжен да спазва утвърдените в предприятието правила за здравословни и безопасни условия на труд.
3. Служителят е длъжен да се явява на периодични медицински прегледи

По опазване здравето и работоспособността на другите:
4. Няма.


По опазване на поверителна информация:
5. Системният администратор на компютърни системи и мрежи е длъжен да спазва правилата за професионалната етика и опазване на поверителната информация, станала му известна в процеса на работа.

За резултатите от трудовата дейност:
 6. При изпълнение на задълженията си носи отговорност за:
- качеството на извършваната работа;
- нарушаване на професионалните задължения и професионалната етика;
- техническото състояние на поверената му техника (компютъри, принтери, и т. н.);
   

IV. УСЛОВИЯ НА ТРУД И ПРОИЗВОДСТВЕНА СРЕДА

Специфични условия на труд:
1. Работи с компютър.

Режим на труд и почивка:
2. Работно време – пълно
от 8.30 до 17.00 часа, о
.
3. Ползва функционални почивки, определени със заповед на работодателя, съгласно Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи.


Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
5. Не ползва.

Битови придобивки и привилегии:
6. Периодични медицински прегледи.
7. Ползва почивна база.
   

V. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДЛЪЖНОСТТА

   1. Постижения на изпълнителя.
   А) Специални умения:
- администриране на Windows и Linux базирани сървъри и работни станции
- познания в управлението на мрежови ресурси, рутери, защитни стени и т. н.
- хардуер и мрежи – изграждане, поддръжка, диагностика
   - работен английски
   Б) Поведенчески характеристики:
- умение за работа в екип, комуникативност.

2. Личностни изисквания към изпълнителя (задължителни и препоръчителни): дискретност, инициативност, отговорност, прецизност, лоялност.

   3. Основни нормативни актове, които трябва да познава лицето, заемащо длъжността:
- Кодекс на труда;
- Правилник на вътрешния трудов ред;
- Правила за здравословни и безопасни условия на труд;
- Наредба № 7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи;
- други вътрешни актове на предприятието.




   Настоящата длъжностна характеристика може да бъде изменяна и допълвана от работодателя при промяна на изискванията и задълженията, произтичащи от нормативни или структурни промени.


Изготвил: ........................ ........................ ..   Утвърдил: ........................ ......................
      (подпис)               (подпис и печат на работодателя)

Дата: ........................

Запознат съм с длъжностната характеристика: ........................ ...................
                  (подпис на работника или служителя)

Аз от написаното не можах да разбера това ЕТ има ли нает персонал, или не? Единственото уточнение, което видях е, че не е регистрирано по ДДС. Ако има такъв, заедно с оправдателния документ - предписание от СТМ, че работи с видеодисплей, не би имало проблем. Още повече, че на тази категория работещи работодателя е длъжен да осигурява преглед от лекар-специалист и при нужда средства за корекция на зрението или профилактика на професионалните рискове. За работодател, дори и без нает персонал, според мен въпроса е малко на надхващане с данъчните, въпреки че подобен разход е обективно оправдан и противния случай може да се разгледа като дискриминация, дори от гледна точка на здравноосигурителното законодателство, според което трябва да бъда осигурени здравословни и безопасни условия на труд, дори и без възникнало задължение за сключване на договор със СТМ. Дали и каква компетентност трябва да притежава работодателя в тази ситуация, за да се "оправи сам", нормативните актове сякаш не предвиждат...
Тежко ни, ако системата на НАП стане чак толкова интуитивна...  :smile1:
Така е - уви, колежке! И има чувство, че все по-безумно ще става. В един момент ще се окаже, че е невъзможно да се работи, ако човек се придържа към нормативната уредба, колкото и абсурдно да звучи...
Правя - имах дребнав институционален спор по въпроса дали можем да използваме определението "социална" за предлагания тип услуга и затова си позволих да спра вниманието си на този момент. Иначе забележката е напълно уместна за начина, по който представих нещата по-горе.  :smile1: :good:
Е да си оправят значи софтуеристите вересиите. Всеизвестен факт е, че създателите на счетоводните и ТРЗ програмки са преди всичко програмисти(както и може да се очаква), а тези хора гледат на нормативната уредба и произтичащите последствия по съвсем абстрактен начин... А вие погледнете пак, да не излезе, че нещо не правите(или пък правите) както трябва и не където трябва...
И за "капак" - ако има осигуровки, ще има и декларация 1 и 6(без да коментираме версията със СОЛницата)...  :wink1:
Тук може да възникне и въпроса дали тази услуга има характер на  социална, при положение, че се предоставя срещу заплащане и не е достъпна за всички.  :wink1:
Т.е. - да, ако това са периодите, през които са придобити доходи за 2015г.
Ами... вероятно ще може... То и без това по тези програми съм останал с убеждение, че се назначават предварително уточнени хора в болшинството си...  :wink1:
Ще му издадете такава бележка, която да обхваща придобитите  доходи от трудово правоотношение през 2015г, които и месеци да обхваща този период.
Както многократно е чепкано, има разлика между "място на работа" и "работно място" и в тази връзка вероятно ще се намерят основания да ви преместят на работа в друг отдел, запазвайки настоящата ви длъжност и останалите условия по трудовия договор...
Иначе като майка се ползвате със защита, съгласно разпоредбите на КТ, и без предварително разрешение на ИТ работодателят не може да прекрати трудовото ви правоотношение в болшинството случаи, предвидени в КТ...
А това, "ръководителят на отдела ми ми съобщи, че не знае, че има служителка по майчинство, не ме била бюджетирала за тази година и нямало свободно място в отдела" ми звучи откровено странно, да не кажем - безотговорно...
Ами обикновено има проверки(не прекалено чести и ангажиращи) и си заслужава дотолкова, доколкото ще вземете някакви пари от държавата. Иначе си е ангажимент и бумащина...
Аз лично, казано откровено, не проявявам особен ентусиазъм, когато някой клиент прояви подобни щения.
Много уместни забележки от страна на колежката! :good:
Аз виждам нещата от следния ъгъл(в случая не сме влезли съвсем в самодивско с работна заплата според заработката, доколкото виждам). Значи, периода на отчитане е примерно тримесечен(което с промените в Наредбата е безумие). През първите два месеца човека е надработил(не употребявам думичките "извънреден труд") примерно 20 и 21 часа. Те не са му платени, защото упоменатият извънреден труд ще възникне в края на периода(евентуално). ПОследния месец изравняват часовете до достигане на месечния норматив, без да има превишение, което води вече реално до материализираме на онова мръсно словосъчетание. Човека предните месеци не е получил повече пари за повечето престиран труд. Последния месец е отработил по-малко - това е престой. Никой не е ощетен. Работодателя му го заплаща както си е реда - дава му пълна заплата пропорционално на дните до заболяване. За декларация 1 да си подадат пълен месец с отработени дни  по календар. Да - донякъде е нагласено, но кажете ми кое при СИРВ не е нагласено :question: Толкова. А от следващия месец си минават на едномесечно отчитане, което е пожелателно, но облекчаващо.
Възнаграждението за временна неработоспособност за първите дни от работодател се изчислява както си му е реда.
Системата на НАП следи за МОД, а не за брутно трудово възнграждение(говорим за частните случаи, когато то е по-ниско).
За недоработването или престоя - във вашия случай това са по-малкото отработени часове, с които компенсирате отработените вповече от предходните месеци - се заплащат от работодателя. Така или иначе при условията на отчитане на работното време при сумирано изчисляване извънреден труд ще възникне(евентуално) в края на периода. Вие не сте му начислили такъв(вероятно) за повечето реализирани часове в предходните месеци и в този последен месец му изравнявате часовете... Иначе, ако ще камъни да падат, лицето не може да получи по-малко от МРЗ за пълно работно време, дори и при частично изплащане на трудово възнаграждение, поне такива са подавящото мнозинство указания и разяснения. Във вашия случай то трябва да си получи реално договореното възнаграждение, поне аз така мисля.
Временната неработоспособност си я смятате по установения ред и процент.