:good:
Вярно - аз, ако не се лъжа, мисля, че беше обаче в Указанията за попълване на Декларация обр. № 1.
Код 11 май не съществува според системата на НАП от доста време...  :smile1: Аз лично не греша - различни софтуерни продукти, при равни други условия, в зависимост от това дали договорът е основен или допълнителен(под този знаменател отнасят(не аз отнасям) и договор за определени дни по чл.114) слагат съответно код 01 или 04...
Между другото, точно за тези два кода, с промените в КСО, касаещи осигуряването на работещите по-малко от 40 часа за всички осигурителни рискове, е станало мазало с програмите за ТРЗ и ЛС във връзка с осигурените на допълнителни трудови договори и чл. 114. Виждал съм всякакви софтуерни вариации по въпроса...
Добро утро колеги,
знам, че тази тема е дъвкана безброй пъти. Но аз вече се омотах много здраво с тези запори на трудовото възнаграждение.
Накратко, получавам запорно съобщение в една фирма на един работник, и трябва да превеждам на частния съдия изпълнител всеки месец определена сума. Досега имам няколко запора в различни фирми и си превеждаме дадените суми. Вярно ли е, че на работниците, които са на минималната работна заплата, нямаме право да удържаме по запор, защото след приспадане на данъците и осигуровките нетната заплата им става примерно по малко от 300 лв. Като цяло от работници назначени на минималната работна заплата, нямаме право да удържаме, освен ако те не представят декларация, че искат да им се удържа.
Какво мислите?

В конкретния случай мислим абсолютно, напълно, безусловно и изцяло така. Написвате си уведомително писмо до ЧСИ, в което описвате фактическата обстановка, ако желаете да сте екзактни, прилагате и справка за някакъв период назад, в която посочвате брутно и нето възнаграждение и с това в конкретната ситуация ангажиментите ви приключват.
И за да сте съвсем коректни към страните(въпреки, че при тази хипотеза  уж за длъжника не могат да настъпят благоприятни последствия), уведомявате работника ви, че е разумно да си внася ежемесечно някаква сума от негово име, за да се вижда, че предприема някакви действия по своя инициатива. Защото в подобни случай съдиите започват да търсят алтернативни източници за събиране на вземанията и може да последват запорирания на банкови сметки, описване на движимо и недвижимо имущество и т.н...  :wink1:
За неуредените изрично аспекти в касаещите нормативни актове се прилагат разпоредбите на общото законодателство. В посочения случай, както каза колежката срокът изтича в първия следващ работен ден.
Именно, де. Ние тук "работим" без документи. На база казано, предполагаемо и интерпретации...
Според мен, този човек най-вероятно е с ТЕЛК и има право на 26 дни( в момента малко приказваме наизуст, но при така поднесената информация мисля, че е съвсем логична подобна вероятност).
Тези сметки са изключително комплицирани - най-рационалния вариант е служителя да си намери специалист, който се занимава с точно тези аспекти на материята, той да му направи нужните калкулации на база пълния обем документи, с които разполага, а вие да си спестите подобен ангажимент.
Има как и не е в противоречие с никой нормативен акт. Имам наблюдение, че доста фирми вписват подобно нещо в ПВТР и си спестяват последващи надхващания и дрязги със и между работници и оплаквания до институции, че на някой му признали нещо, а не знам какво не му признали...  :wink1:
Разбира се, при строго изяснени критерии, работодателят е в пълното си право, позовавайки се на Наредбата, да признава стаж с естество, свързано с изпълняваната длъжност. Нещо логично и съвсем обосновано.
Не може обаче да се признава избирателно в една фирма - на някой всичко, на друг - нищо...


п.с. Отделен въпрос е, че за кранист трябва да имате квалификация, според мен. Странно, като се има предвид, че до момента не сте рабтили подобно нещо, както казвате...
...И аз съм си мислил понякога да дигитализирам стари ведомости, ама после си казвам "защо е този труд?!?"... :)

Aз също съм имал(и имам) желание за подобно нещо, заради удобството при последваща работа(евентуално), но ме спира именно огромния обем време, които трябва да се вложи...
Абсолютно - ако някой желае доброволно да плаща на ЧСИ по запора по-голяма сума, или в случай че нетото официално е под МРЗ, което е умно решение, обезателно да оформи писмено своето искане и да го адресира до работодателя, за да "си върже гащите последния" и да има надлежно доказателство. Иначе Инспекцията ще оформи на работодателя нещо друго при проверка, ако го забележи, или ако работника дойде на друг акъл и няма писмена обосновка... 
Отделен момент е, че при всеки случай работодателят трябва да уведоми ЧСИ/ДСИ ще удържа ли, колко ще удържа, няма ли да удържа и защо...
Ще им напишете в отговор уведомително писмо, в което ще го опишете.
"До ТП НОИ
Еди си къде

Относно: Ваше писмо н'ам кой номер във връзка с лицето, ЕГН...

Уведомяваме Ви, че еди какво...

Управител, дата, подпис"
Разликата е, че в единия случай е починал не работника, а лицето, с което работника е сключил трудов договор.
Заповедта ще представят в НОИ наследниците, за да получат еднократно обезщетение при смърт на осигурено лице от ДОО. Вие дължите обезщетение за неизползван платен отпуск, ако има такова - срещу акт за смърт и удостоверение за наследници.
Кога е починал работника? Ако е починал на 25, следва заповедта да е със дата считано от 26. От НОИ в тези случаи изрично искат датата на смъртта да е посочена като последен ден в осигуряване. Ако подадете уведомление за прекратяване, системата на НАП ще го отхвърли, защото ЕГН е прекратено и не кореспондира с лице, ако желаете се обадете и изкоментирайте с тях за собствено спокойствие - ще ви кажат същото...
Ако е 377.15 нето - нищо. Ако е 476.55 нето битуват две схващания с светлината на уточняващото неясно становище - едното горницата над 420, а другото - горницата пропорционално, в съответствие с разпоредбите на чл, 446 ГПК...
Денят на смъртта се смята като ден в осигуряване и не се подава уведомление за прекратяване на трудовия договор - от системата Есграон се подава служебно информация към НАП.
Основанието във вашия случай е чл.325, ал.1, т.11 - починал е работника, е не лицето, с което той е слючил договор, нали?  :wink1:
Здравейте. Може да де подаде по пощата, като в случая от значение е датата на пощенското, клеймо, съпоставена с тази, посочена в декларацията. И изрично упоменета в обратната разписка какво точно изпращате.
Разбрала сте кристално ясно в посочения случай, без значение какво точно е физическото лице.  :good:
Доколкото съм съвсем бегло запознат със счетоводните стандарти, 'консилиум" на акционерите за издаване протокол за консервация на ДМА не е необходим...